Joi 2 Februarie

După profesori care dau meditații și saloane de înfrumusețare, ANAF pune tunurile și pe stomatologi


ANAF va extinde și la nivelul cabinetelor medicilor stomatologi campania de informare pe care a derulat-o în rândul profesorilor pentru veniturile din meditații, precum și a celor care obțin venituri din cedarea folosinței bunurilor și din activități de înfrumusețare, a anunțat președintele ANAF, Lucian Heiuș. 

Acesta a adăugat că, în perioada următoare, Fiscul ar putea declanșa verificări mai eficiente și în privința veniturilor obținute din închiriere pe platforme precum Booking și Airbnb.

Lucian Heiuș spune că ANAF a identificat o zonă de neconformare fiscală în rândul medicilor stomatologi. 

Ținem foarte mult la prevenție. În urma analizelor de risc făcute la nivelul ANAF, a rezultat un risc de neconformare ridicat pe acest segment de activitate. Vom trimite scrisori personalizate, vom face ghiduri, vom încerca să mediatizăm ce au de făcut. Dar este normal ca și beneficiarii acestor servicii să solicite bon fiscal, așa cum este normal când plătesc sumele de bani", a spus Heiuș referitor la cabinetele stomatologice. 

ANAF pune ochii și pe cei care închiriază pe Airbnb și Booking

ANAF vrea totodată mai mulți bani de la cei cu venituri obținute pe platforme precum Airbnb și Booking. Heiuș a afirmat că o zonă de neconformare a fost identificată și în privința veniturilor obținute prin platforme de închiriere pe perioade scurte, cum sunt Airbnb sau Booking. Dacă în prezent, obținerea de informații de la aceste platforme decurge mai greu decât are nevoie Fiscul, în perioada următoare o directivă europeană va da ANAF instrumentele necesare pentru a accesa facil aceste informații, susține șeful ANAF.  

Până acum, ANAF a derulat trei proiecte pilot cu fonduri europene: cedarea folosinței bunurilor, în județele Brașov și Constanța; meditații/activități educaționale și alte forme de învățământ, în județele Sibiu și Cluj; activități de înfrumusețare/întreținere corporală, Ilfov și sectoarele 1 și 3 din București. În cadrul acestora a trimis scrisori personalizate de informare contribuabililor, a pregătit și promovat ghiduri și materiale informative și a promovat proiectele în spațiul public, notează Profit.ro

Comentarii Facebook