Concedieri masive la Bosch Cluj. Oamenii vor primi pachete compensatorii, pentru a face restructurările acceptabile din punct de vedere social

Fabrica Bosch din Jucu, județul Cluj, una dintre cele mai mari investiții germane din România, trece printr-un amplu proces de restructurare. Potrivit informațiilor confirmate oficial, aproximativ 170 de posturi vor fi desființate până la sfârșitul anului 2025, dintr-un total de aproximativ 3.300 de angajați. Cele mai afectate poziții sunt cele de șefi de schimb, șefi de linie și tehnicieni, în special din zona de producție.

Bosch Cluj dă afară peste 150 de oameni, însă aceștia vor primi pachete compensatorii


Reprezentanții companiei explică decizia prin „transformările structurale majore din industria auto globală”, care impun ajustări pentru menținerea competitivității. Scăderea comenzilor, presiunea pe costuri și schimbările din lanțurile valorice, în special faptul că marii producători auto își proiectează tot mai frecvent propriile arhitecturi electronice și externalizează producția hardware – au afectat direct activitatea fabricii din Jucu, conform Hackingwork.ro.

Bosch susține că procesul de restructurare este gestionat cu transparență și responsabilitate socială. Angajații au fost primii informați despre măsuri, iar reprezentanții lor au fost implicați încă din faza de planificare. Cei afectați vor trece printr-o evaluare internă, în urma căreia compania va stabili, în mod transparent, posturile care vor fi desființate. De asemenea, toți angajații disponibilizați vor primi pachete compensatorii și vor avea posibilitatea de a fi relocați în alte departamente sau unități ale grupului.

„Scopul nostru este de a face restructurările cât mai acceptabile din punct de vedere social”, au transmis oficialii Bosch, subliniind că măsurile respectă contractul colectiv de muncă și principiile de corectitudine corporativă.

Industria auto a pierdut peste 51.000 de locuri la muncă doar în Germania 


Contextul global explică, parțial, situația. Potrivit unui raport EY, industria auto germană a pierdut peste 51.000 de locuri de muncă în ultimul an, iar mari companii precum Tesla, Ford, General Motors sau Nissan au anunțat reduceri masive de personal. În România, efectele acestui val se resimt deja: ZF TRW a închis recent o divizie de software la Timișoara, Tata Technologies a redus posturi la Brașov, iar Sumitomo Electric Bordnetze a concediat peste 670 de angajați la Drobeta-Turnu Severin.

Deschisă în 2013, fabrica Bosch din Jucu produce unități electronice de control pentru siguranța și confortul vehiculelor, fiind unul dintre cei mai mari angajatori privați din județul Cluj. În ciuda dificultăților, compania afirmă că își menține angajamentul față de comunitate și de angajați, considerând că adaptarea este esențială pentru a rămâne competitivă pe termen lung.

Procesul de restructurare de la Bosch Jucu devine, astfel, un test de responsabilitate corporativă, dar și un simptom al presiunii uriașe sub care se află întreaga industrie auto globală, aflată în plină tranziție către electrificare și digitalizare.

Comentarii Facebook