Cât mai cresc prețurile telefoanelor mobile?


Un material video realizat recent de către cei de la The Verge analizează evoluția prețurilor telefoanelor mobile. Dacă și ție ți se pare că prețurile au luat-o razna, atunci cele trei componente analizate de către publicația americană îți vor arăta de ce prețurile au ajuns chiar și la €2000.

Nu că n-ar fi fost telefoane scumpe în urmă cu un deceniu. Pentru cine își mai aduce aminte, Vertu era un brand care vindea telefoane de aproximativ €10.000 și chiar mai mult. În esență, acestea erau variante populare Nokia, dar acoperite cu materiale scumpe. Clipul video The Verge nu se referă la acest lucru, ci la tendința telefoanelor dedicate maselor de a ajunge la prețuri considerate (pe bună dreptate) incredibile.

Cel mai simplu argument se traduce la noi prin cazul telefonului la 1 lei (sau gratuit). Prin intermediul acestuia putem vedea cel mai simplu că prețul este acoperit integral de către operatorul de telefonie mobilă, în schimbul unui abonament lunar ce depășește valoarea telefonului (pe bună dreptate, serviciile operatorului costă). Astfel, chiar dacă Apple, Samsung, HTC, Samsung și ceilalți producători comunicau prețuri de abonament de $199, costul real al produsului ajungea la aproximativ $649.

După ce operatorii de telefonie și-au pierdut din autoritate în fața producătorilor de telefoane mobile, cei din urmă au început să comunice prețul real al produselor vândute. Din fericire, publicul devenise până atunci suficient de matur pentru a înțelege că prețul semnificativ mai mare este cel real.

Din acel moment, smartphone-urile au început să primească funcții noi și complicate, într-o evoluție predictibilă: procesoare mai rapide, camere mai capabile și ecrane mai mari. Câteva tehnologii chiar au fost episodice, cea mai cunoscută fiind filmarea 3D. Însă ultimii ani au adus cea mai importantă schimbare pentru producătorii de telefoane mobile.

Piața de smartphone-uri a ajuns și ea la maturitate, iar numărul de vânzări stagnează de ceva timp. Astfel, marii producători au avut două opțiuni: fie să investească masiv în creșterea cotei de piață, fie să comercializeze modele mai scumpe. Apple a dat tonul, Samsung și Huawei au urmat un an mai târziu. Astfel, în 2019, telefoanele de €1000 au devenit o normă, iar Samsung și Huawei provoacă publicul să considere telefoane de €2000, chiar și mai mult.

Din fericire, există în continuare producători care au ca model de business comercializarea telefoanelor accesibile, dar la fel de performante precum numele de mai sus. Cel mai cunoscuți dintre ei este OnePlus– producătorul care lansează doar două modele pe an, ambele care oferă un raport specificații – preț excelent. Cele mai recente dintre ele, OnePlus 6 și OnePlus 6T au impresionat cerând doar jumătate din cât solicită Apple, Samsung și restul.


Astfel, întrebarea din titlu își pierde de importanță, întrucât brand-uri precum OnePlus vor fi în permanență pe piață pentru fanii performanței la preț bun.


Comentarii Facebook