CALVARUL ORANGE! Un clujean a plătit 2.400 de lei pe un smartphone, care s-a stricat de 4 ori
Un clujean și-a cumpărat un telefon inteligent de la Orange Cluj, care costă în magazin 2.400 de lei, dar a ajuns să regrete acest lucru. Telefonul este defect în permanență și a fost dus în service de patru ori, fără niciun rezultat.
”Am plătit pe telefon 500 de lei și plătesc un abonament de 100 de lei pe lună timp de 2 ani. Așadar voi avhita în total circa 2.900 de lei. L-am luat în august 2011. Este un LG Optimus Black. L-am luat și după câteva luni a început să facă figuri. S-a defectat camera și apoi softul a crăpat. Cu cei de la Orange am tot vorbit, dar fără niciun folos. Mi-a zis o angajată de la Cluj: ”Pai v-ați folosit un an de zile de telefon nu vă ajunge?”. Pe nevasta mea au tot dus-o cu zăhărelul, dar cu mine nu și-au mai permis, deși în final tot nu mi-au rezolvat problema.
L-am dus la reparat în ianuarie 2012 când camera s-a defectat și softul nu mai funcționa bine. Au reparat camera, dar softul mi-au zis că nu îl pot face și să-l duc la bișnițari și să mă descurc. În cele din urmă au făcut ceva la soft, dar au schimbat și IMEI -ul (codul de identitate al telefonului) și mi-am pierdut și asigurarea. Cei de la Orange Cluj nu mi-au spus că s-a făcut această modificare și m-am trezit și cu garanția pierdută”, a explicat Vasile Nemeș, clujeanul nemulțumit de serviciile Orange.
Telefonul a mai fost dus la reparat în martie 2012, când s-a stricat din nou, dar și de două ori în ianuarie 2013. ”Softul dă rateuri. Navigația se pornește singură când telefonul stă pe masă și dacă mă sună cineva intra pe difuzor. Mi-au spus că nu pot schimba softul pentru că nu-l au. În garantie se specifică faptul că, dacă produsul prezintă defecțiuni se repară sau se înlocuiește. Ultima dată l-au ținut în service o săptămână și i-au făcut teste de semnal și l-au adus și mi-au spus că merge. La ei în magazin mergea, dar după 20 de minute iarăși a dat erori”, a mai povestit Nemeș.
Clujeanul a făcut o plângere la OPC în ianuarie 2013, după ce telefonul a stat de două ori în service, iar plângerea a fost trimisă de la Cluj la București, pentru că numai autoritatea națională poate ancheta cazul.
”M-am gândit acum că o să îmi duc telefonul la un service particular și voi încerca să îl repar. Imediat îmi expiră perioada de 2 ani de când l-am luat și pierd garanția pe care nu o am oricum”, a mai pus Vasile Nemeș.
Clujeanul susține că are acasă un dosar întreg care să certifice ”experiența” pe care a trăit-o după ce și-a cumpărat telefonul, care îl costă o mică avere.
Reprezentanții Orange nu au putut fi contactați, fiind trimisă o cerere pentru a obține informații despre acest caz.
Dacă aveți cazuri de semnalat, puteți să o faceți pe adresa office@stiridecluj.com sau pe rubrica ”Fii reporter!”
7 Comentarii
am avut si eu o problema cu un telefon LG care s-a stricat la 6 luni dupa ce l-am cumparat am fost cu el la garantie si cei de la LG mi-au spus ca s-a contaminat cu lichid placa de baza in conditiile in care telefonul a fost tinut in husa si ferit de contact cu lichid si cu transpiratie.am fost la protectia consumatorului si m-au trimis inapoi la magazin… Citeste mai departe
Oameni buni, voi chiar nu cititi legea garantiilor ? Legea nr. 449/2003, republicata 2008, privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora. Acolo din ce stiu eu orice produs se repara de 3 ori parca dupa care se cere INLOCUIREA , si nu exista ca in perioada de garantie sa te trimita Orange la bisnitari, ori daca te trimit cere-le o hartie… Citeste mai departe
Nu se poate. Trebuie dati in judecata si se castiga clar. Legea consumatorului
Astia de la orange au sint atit de nesimtiti si te mint in fata asa cum respira. In martie mi-a expirat abonamentul si ei in octombrie imi trimiteau facturi. Am trecut pe la tribunal si am deschis proces cu o taxa de timbru de 15 lei . Fara avocat fara complicatii. In 3 zile mi-au rezolvat problema si mi-au facut niste oferte de nu-mi venea sa cred.… Citeste mai departe
Ultima data cand am cumparat de la Orange un telefon a fost in 2008. Era un Nokia E51 si am dat 100€ pe el.
Ulterior Orange si-a scumpit foarte mult telefoanele...de cele mai multe ori ca sa te abonezi la ei, sau sa faci o fidelizare platesti pe telefon aproape cat pretul telefonului la liber, si te "fidelizezi" pe 1-2 ani.
Sau telefonul… Citeste mai departe
nu sunt ca alcatelurile de prin 90 care le foloseai o data la 2 zile sa vorbesti si in rest stateau acasa in sertar si te tinea bateria 2 saptamani si telefonul 10 ani
astea au durata de viata 6-12 luni. Nimeni nu mai pastreaza un telefon mai mult de 1-2 ani. Sunt telefoane sensibile si fiind utiliztae intens pentru jocuri sau date imediat se duc pe apa sambetei.