Urmează asfaltarea Pădurii Hoia? Acum pietruiesc drumurile. S-a terminat și cu Pădurea Hoia! - FOTO


UPDATE

Lucrările acestea nu au nimic de-a face cu proiectul Consiliului Județean Cluj.

Din câte mi-am dat seama sunt făcute pe terenul. USAMV și pe terenul statului roman în administrarea ocolului silvic.

Informațiile mele sunt ca lucrările sunt legate de un ansamblu de 800+ apartamente aprobat în câmp... în Floresti!", a precizat arhitectul șef al județului Cluj, Claudiu Salanța.

--------------

Se distruge și Pădurea Hoia, o oază de verdeață și pace. Utilajele lucrează de zor la realizarea de drumuri prin pădure.

Ecologiștii pregătesc acum petiții pentru a bloca proiectul.

Gata, s-a terminat cu pădurea în Hoia, zic eu. 

E demult asfalt de la capătul str. Donáth până la creasta dealului Hoia. Dar azi am descoperit că de aici drumul care trece sub creastă spre Tăietură Turcului este pregătit pentru pietruite până la capătul dinspre creastă al străzii Alexandru Donici. De aici drumul trece prin pădure (poza 1) și coboară spre Aleea Muzeului Etnografic (poza 2) iar partea asta este deja pietruit până la muzeu. Utilajele erau parcate pe lângă Muzeul Etnografic în zona fostei cabane. Versantul respectiv a fost amenajat de fulger de către CJ Cluj în ajunul alegerilor drept parc. 

Un lucru interesant: chiar dacă eram foarte atent să găsesc panoul informativ legat și despre drumul în construcție și amenajare, ori sunt orb, ori nu au fost expuse de către instituțiile abilitate”, a explicat un clujean pe grupul Clujul Civic.

158122916_3993865204006745_2382736335031386567_n.jpg

157939786_3993865324006733_5049853130188752989_n (1).jpg

PLAN URBANISTIC ZONAL - ZONA HOIA „REVITALIZAREA ZONEI PARCULUI ETNOGRAFIC NATIONAL ROMULUS VUIA - PADUREA HOIA SI A PROIECTULUI TETAPOLIS CLUJ-NAPOCA

BENEFICIAR: CONSILIUL JUDETEAN CLUJ

Arhitectura si Urbanism: LOFTARHITECTURA S.R.L.

Urbanism: S.C. BIROU DE PROIECTARE STRAJAN S.R.L

Planul urbanistic zonal isi propune sa reglementeze urbanistic zona astfel incat sa determine revitalizarea zonei parcului National Etnografic "Romulus Vuia",a Padurii - Parc Hoia si extindere dotari Muzeul Etnografic al Transilvaniei.

Organizarea urbanistica a teritoriul studuiat are ca repere de baza:

- prevederile PUG Cluj Napoca si Master Planului zonei;

- realizarea obiectictivelor cerute prin tema de proiectare.

Prezentarea se va face diferentiat diferentiat pe UTR-urile cuprinse in

- zona verde si;

- zona destinata activitatilor economice.

acces.png

Noi cai de acces cu potential pentru ridicarea gradului de accesibilitate al amplasamentului sunt:

- Est: facilitarea fluxului pietonal si velo din directia Parcului Cetatuii prin crearea unei pasarele de supratraversarea strazii Taietura Turcului, pentru circulatia auto si velo-pietonala

(str. Vântului-str. Nicolae Patrascu);

- Vest: - deschiderea unui acces dinspre Floresti (prin modernizarea str. Nicolae Patrascu)

- deschiderea unui acces dinspre Baciu (prin modernizarea extensie str. Hoia D.e) care asigura acces din sud spre parcelele din zona Ei si din nord in Baza U.S.A.M.V.

- deschiderea unui acces dinspre / Padurea Baciu Hoia” pe traseul Aleii Muzeului Etnografic.

- Nord - crearea a doua aaccesuri din strada Tetarom prin:

- “strada LEA‘‘ de pe traseul liniei electrice aeriene si

- “strada Tetapolis”.

- reorganizarea accesului din Parcul National Etnografic Romulus Vuia.

acces1.png

Aleea Muzeului Etnografic asigura accesul in zona atat auto cat si velo pietonal din strada Taietura Turcului pornind dintr -un sens giratoriu la intersectia straziilor Vantului, Tetarom, Taietura Turcului.

Accesul in Incinta muzeului se organizeaza din platforma amenajata care distribuie fluxurile spre vest in incinta, prin aleea Muzeului Etnografic, in Padure, sau prin scari exterioare spre statia de autobuz si statia de taximetre de pe. strada Taietura Turcului. Tot in zona sunt prevazute locuri de parcare pentru autocare si autoturisme pe strada Tetarom.

- In zonele adiacente se au in vedere interventii de importanta oraseneasca pentru accesibilitate si conectivitatea zonei in trama stradala a orasului,

- conectarea si extinderea circulatiei velo;

- Sens giratoriu -intersectia straziilor Vantului, Tetarom, Taietura Turcului;

- Extinderea retelei de transport local în comun pe str. Taietura Turcului cu statii BUS;

- supraversarea caii ferate - cu nod de intersectie intre strada Tetarom si legatura cu DN 1F Baciu;

- Realizarea unei parcari de mare capacitate la nod de Parcul Industrial Tetarom I, cu acces direct pietonal înspre Padurea Hoia si Parcul Etnografic.

acces2.png

Avand in vedere ca in prezent strazile existente sunt intr-o stare avansata de degradare, circulatia este ingreunata, mai ales pe timp ploios.

Accesul in diferitele puncte ale amplasamentului se realizeaza fie prin modernizarea circulatiilor existente, fie prin strazi noi care sa completeze reteaua interioara din zona studiata. Se propune modernizarea traseului strazilor si aleilor de acces pastrand configuratia existenta.

In functie de configuratia existenta in concordanta cu normele tehnice in vigoare Se propun spre modernizare urmatoarele strazi:

1. Aleea Muzeului Etnografic;

2. Aleea Padurii Hoia;

3. Strada Nicolae Patrascu;

Se propun circulatii auto si velo-pietonale noi care sa completeze traseele existente si sa asigure conectivitatea cu reteaua circulatiei publice.

4. Strada Hoia (extensia strazii Hoia existent pe traseul unui drum de existent,in sudul zonei Tetarom I;

5. “Strada LEA ‘‘de pe traseul liniei electrice aeriene si;

6. “Strada Tetapolis”;

7. Promenada de cornisa;

8. Pista velo de cornisa.

Alegerea traseelor urmareste asigurarea asigurarea accesurilor la drumurile laterale si la obiectivele nou propuse, asigurarea accesurilor la si de la proprietati, executarea unui volum minim de lucrari (sapaturi, miscari de terasamente,etc), - asigurarea scurgerii apelor, corectarea declivitatilor existente ale traseului in vederea asigurarii unui confort corespunzator in circulatie, protejarea vegetatiei existent in zona impadurita.

Aleea Muzeului Etnografic, Aleea Padurii Hoia si strada Nicolae Patrascu sunt destinate circulatiei auto publice se face accesul auto (ocazional de serviciu sau de urgenta).

Promenada de cornisa, Aleile pietonale sunt destinate circulatiei pietonale. Pista velo de cornisa si aleile velo sunt destinate circulatiei biciletelor.

Se vor amenaja o platforme pentru dotarile propuse. S-au amenajat parcari longitudinale cu dimensiunea de 2,50x6,00m si pe strada Nicolae Patrascu, acestea se vor realiza din acelasi sistem rutier ca si partea carosabila. Atat strazile/aleile cat si parcarile sunt delimitate fata de trotuar/spatiu verde prin bordura din piatra naturala (exceptie facand aleea velo traseu competitiv).

Apa de pe carosabil se va scurge in canalizarea pluviala nou infiintata prin intermediul gurilor de scurgere pe Aleea Muzeului Etnografic si pe strada Nicolae Patrascu(pe tronsoanele cu imbracaminte asfaltica). Pe Aleea Padurii apa de pe carosabil va fi colectata in santul protejat din pereu de piatra prevazut in amonte.

Traseele circulatiilor, accesurile in zona, structura profilelor, detalii posibile pentru nodurile critice din circulatia rutiera sau a transportului in comun ,sunt cuprinse in plansa U04 si tabelele anexate.

Comentarii Facebook