Miercuri 24 Aprilie

Boc vrea începerea școlii din 15 septembrie și a alocat bani pentru digitalizare in municipiu. În județ, insă, lucrurile stau mult mai prost


 Primarul Emil Boc spune că reluarea școlii trebuie să se facă din 15 septembrie, pentru că municipiul Cluj-Napoca este pregătit.

Școala trebuie să înceapă în 15 septembrie. Numai în cazuri neprevăzute poate fi altfel, dar azi, așa cum arată lucrurile, părinții au nevoie de predictibilitate, profesorii au nevoie de predictibilitate și noi avem nevoie de educație. Degeaba amânăm până în 1 octombrie pentru că nu facem decât ca la noi la români să le mai dăm o șansă de amânare. Aceste lucruri sunt stabilite să trebuie făcute până în 15 septembrie. 

La Cluj eu am o dublă obligație. Clujul este pe primul loc la evaluarea națională și la bacalaureat, iar azi Clujul a intrat în etapa finală în competiția de Capitală Europeană a Inovării. Dacă se agravează situația acționăm ca atare, dar dacă nu pornim școala.

Am făcut ședință în 3 august ca să nu îmi spună mie directorii și profesorii că nu au avut bani. Au bani din 3 august și au timp să cumpere laptopuri, căști, tablete și echipamentele necesare pentru a desfășura învățământul și în format online. Dacă reușim să mergem la școală, nu e nicio problemă pentru că oricum avem nevoie de echipamentele digitale pentru că generația actuală este digitală”, a declarat primarul Emil Boc, la Digi 24, făcând referire la municipiul Cluj-Napoca, atunci când a spus că recomandă începerea școlii la 15 septembrie. Acesta a mai spus că primăriile nu pot aștepta cu mâna întinsă la Guvern să primească bani, ci trebuie să se descurce.

În Cluj-Napoca au fost cumpărate tablete pentru circa 2100 de elevi, din fondurile Primăriei, astfel că școala ar urma să fie posibilă fizic sau online. 

În afara marilor orașe situația este, însă, jalnică. Un studiu World Vision România arată că, în județul Cluj, viaţa pentru copiii din mediul rural s-a înrăutăţit considerabil în perioada pandemiei, 10 mai – 27 iunie 2020.  

Şcoala online nu a fost posibilă în Clujul... offline

Aproximativ 40% dintre elevii din mediul rural nu au participat la ore online, dar 30% dintre dintre aceștia și-au făcut temele sau proiectele cerute. În schimb, aproape 9% dintre elevi nu au participat în niciun fel la școala online. De asemenea, doar 64% dintre cadrele didactice au organizat ore online, restul au trimis și exerciţii prin telefon, Whatsapp, Messenger ori teme printate copiilor, pentru că aceştia nu aveau mijloace de conectare online. Aproape 60% dintre părinţi nu au un dispozitiv digital pentru fiecare elev din familie; 13% dintre respondenții din județul Cluj afirmă că nu dețin niciun dispozitiv care să-i permită copilului să-și continue educația acasă. Doar 27% au afirmat că în familiile lor copiii au urmărit emisiunile Teleşcoala organizate de Ministerul Educaţiei; 22 % din cauză că nu au avut televizor care să le permită să urmărească emisiunea!

Comentarii Facebook