Image 1 of 51

Social

Un clujean a monitorizat zilnic traficul pe Bulevardul Muncii. Ce probleme a identificat - FOTO

  



 

Un clujean a monitorizat zilnic traficul pe Bulevardul Muncii, zona UTCN - Sinterom, și a depistat o serie de probleme de trafic, care duc la blocaje.

 

Am initiat un mic proiect care a constat in fotografierea traficului de pe B-dul Muncii, zona UTCN-Sinterom, pe o perioada de aproximativ 2 luni de zile. 


Dupa cum se poate vedea din poze, traficul este infernal, in aproape orice moment al zilei, din mai multe cauze: - statie de tramvai, statie de autobuz, trafic auto industrial (manevre TIR-uri) si parcari neregulamentare (chiar masini abandonate in zona de incidenta a indicatorului "oprirea interzisa"). 

 

Toata lumea este de vina, dar nimeni nu face nimic pentru ca situatia sa se remedieze:

 

- Primaria nu a amenajat spatiul din spatele blocurilor (+ garajele nedemolate) care este mai mult noroi decat beton sau asfalt

- locurile de parcare dintre blocuri sunt insuficiente, dar nici masuri nu se iau pentru a gasi/amenaja spatii noi. 

- statiile de tramvai sunt amplasate ”in buricul targului”, iar cand tramvaiul opreste pentru a se urca oamenii, banda de langa bordura fiind blocata de masini parcate, tot traficul este oprit. 

- statiile de autobuz sunt prost amplasate, ocupate de masini, iar autobuzul opreste direct pe banda de langa axul drumului, deci iarasi traficul este oprit. E amuzant cand tramvaiul si autobuzul se intalnesc. 

- soferii care au locuinte in zona parcheaza direct pe calea carosabila, banda de langa bordura, ignorand semnele de circulatie. 

- soferii, care lucreaza in zona sinterom, procedeaza la fel, cu toate ca ar putea sa parcheze in cadrul platformei industriale.

- unii soferi (pe care nu ii inteleg) parcheaza direct in statie de autobus. 

- unii proprietari isi abandoneaza autovehiculele cu lunile(cu numere rosii expirate, sau numere de anglia), fara sa le pese ca incurca circulatia. Este un rover "abandonat" de prin noiembrie 2016.  

- studentii UTCN care parcheaza ”la greu” pe unde ii taie capul, blocheaza si 2 benzi de circulatie, si trotuarul de pe partea cu UTCN. De exemplu ar putea merge cam 150 metri in plus si sa parcheze pe langa Mafcom, dar nu o fac, poate din comoditate, poate nu stiu ca acolo exista parcari suficiente.

- politia locala care nu face nimic, macar un avertisment... intr-o poza se poate observa cum stau linistiti in masina (aveau poate alta treaba). Dar ridica autoturismele  oamenilor  veniti la slujba, duminica, la catedrala mitropolitana (asta iarasi nu o inteleg, oricum se ocupa pentru 2 ore, duminica si din 4 benzi disponibile, mai raman 3) - asta e un rautacism.

- politia rutiera, care la aproximativ 500-700 metri (spre iesirea din cluj), stă aproape zilnic cu radarul (sa ii ”prinda” pe vitezomanii care dupa ce scapa de ”dopul” de la UTCN accelereaza mai mult decat ar trebui), dar nu se deranjeaza sa vada care este cauza multor excese de viteza. Unii merg ca nebunii, o merita, e clar, dar majoritatea doar se descarca nervos dupa ce stau minute (prea) multe minute in sir blocati”, ne-a relatat Rmemus. 

coral1_1_1.jpg
6-3-2017, 20:24
25 vizualizări
34 comentarii
Aaa7-3-2017, 15:52
Foarte bun review-ul, dar nu e nimic nou. Tot aia prosti, tot alea prostii, tot aia incompetenti din politie si primarii...tot noi care nu respectam nimic si ne doare-n c-ur de celalalt. Sanatate, numai bine.
z7-3-2017, 14:28
Bine ca politia sta la vanatoare cu radarul la capatul liniei de tramvai,nu e nici o problema dar pana acolo puteau sa amendeze pe toti cei care au parcat neregulamentar.Sau circula cu ochii inchisi?De vina?Politia rutiera,politia primariei.
ii doare la patina7-3-2017, 14:41
eram pe bicicleta si i-am intrebat o data daca venind inspre iesirea din cluj nu au vazut incalcari ale codului rutier, gen parcari neregulamentare, iar replica lor a fost ca e treaba politiei locale. mi-au inchis gura...nu am stiut ce sa le zic.
@z7-3-2017, 15:21
Viteza ucide nu faptul ca se circula greu! Cand n-o sa mai moara oameni din cauza vitezei politia o sa se poata ocupa si de parcarile alea neregulamentare. E vorba de prioritati!
sacazu7-3-2017, 13:56
Dimineata de la Terapia la Sinterom e jale. Se face si 15-20 min intre 2 statii cu tramvaiul. Problema nu sunt tramvaiele si autobuzele ci tineri " frumosi" care blocheaza o banda pe ambele sensuri. Vara de exemplu e mult mai lejer traficul in aceasta zona. Si binenteles si locatarii care vor sa isi parcheze masina la scara desi au fost amenajate multe parcari in zona.
Doc7-3-2017, 11:51
din cauza cateova posesori de autovehicole se circula in halul acela.

Bine ca primaria a facut un super drum, pentru ca 1 banda de circulatie sa fie impracticabila din cauza unor nesimtiti lenesi care isi parcheaza harburile in fata scarilor de bloc.

PL sa ridice toate masiniile de acolo...
Clujean7-3-2017, 12:07
Pai le-a facut parcare de 5 stele :)
Oricum nesimtiti ca parcheaza in deradere....
ZouZou7-3-2017, 12:29
Unde exista parcare ( indifernt de stele ) in zona ??
Doc7-3-2017, 14:00
Sunt destule...poate nu chiar pentru fiecare apartament 2 sau 3 locuri cum si-ar dori unii...si poate nu chiar in fata scarii de bloc, ci la 5-10 min de mers pe jos...dar na...Clujanului ii tre parcare la scara, cate 3 pe apartament daca se poate si mai si pe gratis eventual
Cornel7-3-2017, 11:23
Uitati-va si la ce e pe Donath - Taietura Turcului dimineata, horror
lae7-3-2017, 11:05
Sa faca nea Iosif ala Pop tunel pe sub bulevard ca si-asa se pricepe la hotii si demolari fara autorizatii!
Boc v-a trebuit, boc aveti clujenilor dragi!
madriano7-3-2017, 9:51
Cea mai mare problema este lenea si impotenta Politiei Locale.
Paul6-3-2017, 23:56
"Dopul" de la utcn se intinde pe maximum 400 500 m apoi sunt 4 benzi. Circul zilnic pe Muncii si mi se pare ca se circula ok. Avand in vedere ca.i zona industriala si de tranzit spre/dinspre Dej. Haideti sa desfintam masinile si atunci rezolvam problema si cu parcarile si cu tot.
Mai multa rabdare ar fi buna totusi.
clujean7-3-2017, 14:30
De la gara si pana la iesirea din Cluj de pe Muncii, PE TOATA LUNGIMEA acestui drum care are 4 benzi, este pus din loc in loc, VIZIBIL, indicatorul "OPRIREA INTERZISA" (pe banda 1, desigur). Dupa stiinta mea acest indicator nu este optional. Daca Politia Locala si-ar face datoria si ar ridica toate masinile parcate pe banda 1, pun pariu cu tine ca faci maxim 10 minute de la gara si pana la iesirea din Cluj. Simplu, doar RESPECTAND LEGEA. Dar vorba aia: ce mai inseamna LEGE in ziua de azi in Romania ?
Paul8-3-2017, 0:25
Intr-o lume ideala si intr-un oras ideal asa ar fi. Sunt de acord cu tine. Dar e foarte greu de respectat. Doar cand se va inventa masina care se pliaza si o poti lua in buzunar o sa fie libera banda 1. Din pacate nu sunt solutii. Unde sa lase masina toti studentii care vin la utcn? Sau cei care muncesc in zona? De acord ca legea trebuie respectata, dar cand nu ai alternativa e cam greu.
clujean8-3-2017, 10:31
Nu e vorba de o "lume ideala", e vorba de LEGE. Pun pariu cu tine ca, daca prin absurd, ar fi o situatie similara in Germania, nu ar parca NIMENI sub indicatorul "oprirea interzisa". Intamplator cunosc foarte bine zona (am terminat Mecanica si am lucrat apoi 10 ani in zona). Sa stii ca in interiorul majoritatii firmelor din zona sunt parcari interioare pentru angajati. Iar despre studenti, simplu: cu autobuzul, cu tramvaiul, cu bicicleta sau pe jos. Repet, gasim oricand scuze doar ca sa nu respectam legea !
Tz6-3-2017, 23:45
Haos total, e ca in Pakistan, de fapt e Bokistan. Dupa numele primarului cosas, vinitura din Rachitele.
pantelimon7-3-2017, 9:28
Mi-e rusine mie la cat esti de prost! intrebare? esti din cluj si cati sni si ?
@tz7-3-2017, 9:31
Marsh la tine in judet daca nu-ti convine primarul si daca nu-ti place in Cluj!orasul e al doilea din tara la nivel de trai,infrastructura,locuri de munca ,chirii etc si tu tot borashti comenturi p-aci.Nu esti obligat sa stai in Cluj! sa il bei be cosasul din Rachitele ,vinitura sulii!!
MirceaV6-3-2017, 23:31
" statiile de tramvai sunt amplasate ”in buricul targului”, iar cand tramvaiul opreste pentru a se urca oamenii, banda de langa bordura fiind blocata de masini parcate, tot traficul este oprit. "

Tare asta. Baaaa, cand tramvaiul opreste ca sa urce sau coboare oamenii (adica in statie) trebuie sa opresti si tu daca nu este refugiu, indiferent de cum e banda de langa bordura, care apropos se numeste simplu "Banda 1"
@MirceaV7-3-2017, 8:26
Se numeste simplu "Banda 2" chiar ... numerotarea benzilor se face incepand cu cele care sunt cele mai apropiate de AX
@@mirceaV7-3-2017, 9:56
(2) Numerotarea benzilor de circulatie pe fiecare sens se efectueaza în ordine crescatoare de la marginea din partea dreapta a drumului catre axa acestuia. În cazul autostrazilor, banda de urgenta nu intra în numerotarea benzilor de circulatie.

Daca nu ai carnet, nu vorbi. Sau daca ai, ar trebui sa ti-l suspende. Sofer de 2 lei, conduci dupa auzite.
micu6-3-2017, 23:20
nu intereseaza pe nimeni parerile unui l@b@ trista, auzi la el ca el personal a monitorizat el dom'le traficul si a tras el concluzii, nu facatura...
suparat7-3-2017, 9:47
Stimabile, acest individ " l@b@ trista" (dupa cum il numesti) macar a avut un simt de raspundere si a incercat sa faca ceva ce ne poate ajuta pe toti.
Dumneata ce ai facut pentru folosul comunitatii inafara de injurat si spart seminte?!
micu7-3-2017, 9:55
... am spart seminte, aia am facut.

daca te intreaba cineva, treburile astea de sistematizare ale unui oras nu se fac asa pe genunchi de oricine are chef.
suparat7-3-2017, 10:52
Corect, "treburile astea de sistematizare ale unui oras nu se fac asa pe genunchi de oricine are chef", insa oricine isi poate exprima parerea sau poate veni cu sugestii. Situatia din birou nu este intotdeauna indentica cu cea de pe teren. Sunt convins in acelasi timp ca cei care se ocupa de sistematizare lucreaza si pe teren, dar un riveran va avea intotdeauna un punct de vedere mai bine definit.
Dupa parerea mea, in cazul de fata ar fi suficient informarea soferilor de existenta locurilor de parcare la "Mafcom" si o mai buna interventie a politiei locale pentru sanctionarea celor care blocheaza o banda de mers/statiile de autobus. Insa acest lucru nu se va intampla pana nu se depun sesizari (macar telefonice) la politia locala.
bula6-3-2017, 20:49
tare asta, se plange ca se circula cu probleme pe o strada/bulevard ce nu intereseaza pe nimeni, dar e de bine daca nesimtiti de enoriasi blocheaza centrul orasului sa-si mute burtile si cururile in sfantul locas motorizat.
@bula6-3-2017, 22:26
Asta si esti. Incerci sa duci in derizoriu concluziile omului care sunt adevarate si inregistrate pe fotografii.

B-dul. Muncii e SOSEA DE CENTURA daca nu stii. Asa ca intereseaza pe multi. Nu mai continui cu educatia.

La frecventa de circulatie a tramvaiului, prioritatile lui in circulatie si limitarile impuse de circulatia pe sine, ar fi trebuit desfiintat si inlocuit cu autobuse de mare capacitate. Multa lume semnala pe vremea reviziei tramei de tramvai ca nu are rost aceasta si anticipau ca Tir-urile vor astepta dupa refugii. Iata ca se intampla.

E laudabila intentia cetateanului, e trist, deoarece sunt convins ca primaria nu va imbunatati nimic din ce a semnalat el.
@bula6-3-2017, 22:29
stai jos, esti prost!
Paul6-3-2017, 23:52
Tramvaiul are costuri de functionare foarte mici si este nepoluant. Tramvaiul este folosit peste tot in lume, in marile orase si capitale.
@Paul7-3-2017, 6:51
O P*LA. E folosit in orase care au 4-6 benzi de circulatie ma fraiere. Nu in orase unde pe unele locuri exista doar o banda, maxim doi.
@alt cetatean7-3-2017, 8:54
@bula - frate, e de bun simt sa nu parchezi in statia de tramvai/autobus, sau esti unul dintre ei?
@bula, e bulevard, centura, zona industriala, ce cauta masinile personale parcate sub semnulde oprirea interzisa? de ce nu se parcheaza in spatele blocului>? de ce se abandoneaza masinile ? ca de exemplu gunoiul ala de rover?
@Paul, corect, partial ai dreptate, doar ca noi producem curentul "termo" si poluam altundeva. doar ca daca trama se muta pe dreapta sau pe stanga, sau statiile se amplasau unde se ptueau construi refugii,. nu aveam probleme de astea. Dar boc nu a ascultat de experti.
Chris7-3-2017, 17:45
pentru @Paul
in Gent, Belgia am vazut tramvai mergand pe pietonala, in orasele turistice e plin de tramvaie
Paul8-3-2017, 0:32
@Cel cu 4 6 benzi de circulatie nu una maxim doi :)) fraier esti tu, si cu mama ta.

Cele mai citite ştiri din Social

1462 vizualizări
18-8-2018, 16:46
Turnul Bisericii Sfântul Mihail poate fi vizitat timp de 2 zile» Vezi tot
921 vizualizări
17-8-2018, 12:57
Accident în Someșeni.Șoferul unui autocar in care erau 26 de oameni era băut la volan și a intrat intr-o mașină oprită la semafor-FOTO» Vezi tot
857 vizualizări
17-8-2018, 10:30
Percheziții la spărgătorii de locuințe din Baciu» Vezi tot
725 vizualizări
18-8-2018, 22:30
Incendiu în Iris! Fumul este resimțit și în alte cartiere» Vezi tot
562 vizualizări
16-8-2018, 12:29
Cum a ajuns să arate stadionul Cluj Arena, perla sportului clujean - FOTO» Vezi tot

Sondaj de opinie:

Dacă în toamnă ar fi alegeri parlamentare, ce partid ați vota?