Miercuri 24 Aprilie

Spitalul Județean Cluj nu mai transportă, în sfârșit, lenjeria MURDARĂ împreună cu alimentele. Vezi amenzile - EXCLUSIV

 

Conducerea Spitalului Clinic Județean Cluj a realizat un raport prin care se spune că a fost separat orarul evacuare a lenjeriei murdare de transportul alimentelor. 

 

Raport privind măsurile întreprinse până în momentul actual pentru remedierea deficienţelor care au fost constatate

 

1. Refacerea procedurilor operaţionale privind circuitul lenjeriei şi a alimentelor cu stabilirea concretă a sarcinilor şi responsabilităţilor pe persoană.

 

Răspunde: Şeful de Secţie, Asistenta Şefă, Directorul de Îngrijiri

 

2. Refacerea orarului de deplasare a mijloacelor de transport auto astfel încât să nu fie suprapuse activităţile de predare primire a alimentelor cu cele de evacuare lenjerie murdară sau deşeuri.

 

3. Măsuri întreprinse:

 

3.1 S-au refăcut:

- Orarul de ridicare /primire rufe murdare/curate pe  secţii. 

- Orarul de distribuire a hranei pe secţii.

- Instrucţiunile de lucru privind predarea/primirea lenjeriei pe secţii

- Instrucţiunile de lucru privind  primirea hranei pacientului pe secţii.

 

3.2. S-a trimis pe secţiile clinice adresa nr.17293/15.10.2014, conţinând toate actele refăcute de la punctul 3.1

 

Răspunde: Director Îngrijiri, Sef Serviciu Aprovizionare Transport, Medic Epidemiolog,

Şef serviciu Administrativ

 

4. S-au achiziţionat 5 cărucioare închise ermetic pentru transportul hranei şi achiziţia a încă doua este în curs. S-au achiziţionat 157 marmite de inox pentru transportul hranei în valoare de 45.316 lei.

 

5. La data de 12 septembrie 2014 a fost transmisa în SEAP spre validare documentaţia de atribuire pentru achiziţia unui număr de 3 autoutilitare. Documentaţia a fost publicată în SEAP la data de 29 septembrie 2014. Deschiderea ofertelor a avut loc la data de 14 octombrie 2014, dar singura ofertă depusa a fost declarata respinsa pe motivul ca preţul a fost mai mare decât valoarea estimata. Procedura de achiziţie va fi reluata in cel mai scurt timp posibil.

 

Dorim să vă aducem la cunoştinţă că noua conducere a spitalului are ca scop eficientizarea activităţii spitalului, în condiţiile în care spitalul a fost preluat la 15 octombrie 2013, cu datorii enorme de 13.383.760 lei, care conturau perspectiva falimentului şi închiderii lui.

 

În prezent printr-un management eficient al comitetului director, plăţile restante ale spitalului au fost reduse cu 8.029.954.00 lei, respectiv la data de 30.09.2014 valoarea facturilor restante au fost în cuantum de 5.353.806 lei.

 

În condiţiile în care plăţile restante ale spitalul au scăzut cu aproximativ 60%, conducerea spitalului in primele 9 luni ale acestui an, comparativ cu primele 9 luni ale anului trecut, a alocat fonduri suplimentare de aproximativ 3.292.186 lei pentru buna desfăşurare a activităţii medicale”, se arată în raportul Spitalului Clinic Județean Cluj.

 

Conducerea Spitalului susține că s-au luat măsuri și pentru reducerea cheltuielilor. 

 

Pentru neregulile gasite, mai multi angajati au fost amendati. Astfel:

 

Directorul de Ingrijiri - 500 lei

Sef Serviciu Administrativ - 600 lei

Sef Serviciu Aprovizionare - Transport - 600 lei

Asistenta sefa Reumatologie - 500 lei

asistente compartimentul maxilo faciala I ( Motilor 33) -500 lei,

asitenta la Neurologie - 600 lei,

asistenta Psihiatrie I - 600 lei

 

În urma organizării și finalizării licitaţiei electronice pentru achiziţia de Servicii imagistică, au rezultat reduceri cuprinse între 40 si 71 %, respectiv în anul 2013 un Angio CT periferic era plătit de către spital la preţul de 525 lei RON, iar în prezent preţul este de 149 lei. In primele 9 luni ale anului 2014 valoarea totala a serviciilor de imagistica prestate de terţi a fost de 92.556 lei comprativ cu anul 2011 - 1.085.997 lei, 2012 – 1.026.201 lei, 2013 – 536.859 lei.

 

Observam ca, cheltuielile cu serviciile de imagistică s-au redus cu aproximativ 90 % ajungând pe primele  nouă luni ale anului 2014 la 92.556 lei, compartativ cu aceeaşi perioadă a anului 2011 când au fost de 1.085.997 lei. 

 

Menţionăm că în urma controlului efectuat de catre Corpul de Control al Ministerului Sănătăţii în anul 2013, începând cu luna iulie 2013, nu s-au mai externalizat serviciile de imagistică  dar nici nu au mai  existat solicitari de la  secţiile clinice  pentru efectuarea de servicii de imagistica medicală în servicii private.

În ceea ce privește licitația pentru achiziția de oxigen medicinal, prețul a scăzut de la 2,9 lei/mc la 1,1 lei/mc. Observăm că, în urma ultimei licitații, prețul rezultat a scăzut cu 62%. Luând ca și referinţă consumul de oxigen efectuat în 2013, rezultă o reducere de aproximativ 450.000 lei/an.

 

Prețul de achiziție pentru furnizarea de energie electrică a fost negociat cu S.C. Electrica S.A. și a scăzut de la 195 lei/Mwh la 169,70 lei/Mwh, rezultând o reducere de aprox. 12,9%.

 

A fost solicitată către EON Gaz restituirea contravalorii accizelor, în cuantum de 346.964,90 lei, plătite de către SCJUCN în ultimii 3 ani, și s-a obținut compensarea acestei sume cu plata facturilor curente.

 

Ca rezultat al licitației pentru închirierea spațiilor în vederea montării de aparate pentru cafea s-au obținut prețuri RECORD cuprinse între 84 euro/mp și 839 euro/mp , rezultând un venit lunar din închirieri de 6.245 euro, comparativ cu anul 2013 când venitul lunar a fost de 1060,78 euro/lună (75,77 euro /mp/lună).

 

Va prezentam mai jos situatia platilor restante, arieratelor, finantarilor obtinute de la MS, CL si CJ, precum si situatia sponsorizarilor atrase in primele 9 luni ale acestui an”, se mai arată în raport.

 

PLĂŢI RESTANTE: 

 

”LA 30.09.2013 - 13.383.760 LEI, din care Programe de Sănătate - 4.174.913 lei                      

LA 30.09.2014 - 5.353.806 LEI, din care Programe de Sănătate - 866.990 lei                    

 

Observam ca valoarea platilor restante a scazut cu aproximativ 60%:

 

Din 5.353.806 lei - 866.990 lei sunt aferente Programelor de Sănătate și 4.486.816 lei sunt aferente serviciilor medicale

 

Din 5.353.806 lei - 4.267.946 lei cu sub 30 zile peste termenul de scadență  (79,72%) și 1.085.860 lei cu peste 30 zile peste termenul de scadență (20,28%)

 

ARIERATE:

 

- din luna mai 2013, SCJU Cluj nu a mai avut arierate din servicii medicale.

- din luna decembrie 2013, SCJU Cluj nu a mai avut arierate din Programe Naționale de Sănătate. SCJU Cluj avea arierate în noiembrie 2013, sumă de 304.330 lei reprezentând Programe Naționale de Sănătate”, se mai arată în raportul managerului Spitalului Clinic Județean de Urgență Cluj, Petru Şuşca.

 

Preluarea știrilor sau a informațiilor publicate de Știri de Cluj se poate face numai cu acordul scris al editorului acestui ziar, chiar dacă se citează sursa, conform prevederilor de la Termeni și Condiții.

Comentarii Facebook