Social

Reacția unui clujean despre Legea Anti Fumat: Era gol! O să se închidă barurile pe capete

  



 

Un clujean a relatat care a fost experiența lui într-un bar din centrul orașului, în seara zilei de joi, 17 martie, când a intrat în vigoare Legea Anti - Fumat.

 

Tristă situația cu legea nefumatului... am fost aseară prin Le Général Café-Pub și la ora 22.30-23 eram vreo 6-7 clienți care eram toți fumatori și degeram din când în când afară. Chelnerița mi-a zis că joia era plin acolo și ieri n-a facut niciun bacșiș. Unde-s nefumătorii care se plângeau că nu pot merge la crajmă din cauza fumului? O să se închidă barurile pe capete, nu rezistă niciun patron să plătească chiria fără încasări. Ipocrizia salvează România. Felicitări Aurelia Cristea”, a scris clujeanul pe Facebook.

 

Cumva majoritatea patronilor au facut o treaba pentru fumători. Si in Gene ar putea sa pună un încălzitor pe balcon, o lampa si niște paturi si ar sta lumea afara. Cum au facut si alții. Sunt si fumător, dar nu ma deranjează deloc. Cum nu comentează nici un roman cand merge in străinătate, asa ne vom obișnui si aici...”, a spus un alt utilizator.

coral1_1_1.jpg
18-3-2016, 14:44
20 vizualizări
62 comentarii
Tweety20-3-2016, 11:41
Pai treaba sta asa. Nefiind nevoiti sa isi bata capul prea mult cu un bar, un patron ia berea cu 2 lei si o da cu 8-9 lei. Asa isi permitea sa faca pe durul, mai cate o masina scumpa, mai cate o cafea pe terasa etc. Adica munca putina, fara bataie de cap, viata faina de patron de crasma. Sigur, sunt si din categoria cealalta, dar mult prea putini. Da, de inchis se vor inchide baruri cu siguranta, alea de votcari, crasmele insalubre si infecte din gari, parter de blocuri si garaje. Barurile din centru, cele pompos numite pub-uri, bistro-uri, hipstereala si alte cuvinte trendy, vor supravietui doar daca patronii vor fi inventivi si vor reusi sa aduca si sa mentina clientela in orice situatie. Ar fi timpul sa isi puna capul la contributie si mana pe mop, poate asa vor supravietui. Daca designul unora e inspirat din localuri din europa, ar trebui sa se inspire si din munca alora. Crasmaritul NU are nici o legatura cu fumatul, doar cu viziunea proprietarilor!
Pub20-3-2016, 2:59
Legea ati fumat o mizerie, cred ca ar trebuit sa oblige sa fie spatiul de fumatori si de nefumatori,noi care avem un bar deschis din care
Traim si incercam sa supravietuim plus angajati pleaca ca nu mai fac un bacsis din pilsa de clienti rusineee
vasile21-3-2016, 10:29
am fost in nenumarate localuri cu loc pentru nefunatori in cluj. Ghici ce: separarea locului de fumatori de locul de nefumatori se face cu...nimic. adica incaperile comunica. astea inseamna ca eu, care am ales sa ma duc in locul de nefumatori, a trebuit sa suport fumul fumatorilor din locul pentru fumatori. legea cu locuri pentru nefumatori exista de mult, din cate stiu, dar in realitate noi, nefumatorii, nu am beneficiat de ea pentru ca pe voi patronii v-a durut fix in p*** de noi. acum nu va interzice nimeni sa fumati. va spune doar UNDE sa fumati si unde NU. si nu o mai dati pe aia cu tarile civilizate unde se fumeaza. In Anglia, daca esti in masina proprietate personala si ai copii minori cu tine, nu ai voie sa fumezi. Despre ce vorbim, atunci? Voi fumatorii trebuie sa intelegeti ca democratia inseamna ca libertatea voastra se termina unde incepe libertatea celorlalti. sau mai clar, sa priceapa si neuronul vostru, puteti face ce vreti, cata vreme actiunile voastre nu incalca drepturile altora!

Sunt convins ca voi, fumatorii civilizati ai natiei noastre, o sa imi umpleti frigiderul in urma acestui comentariu, dar nu o sa va iau in seama - voi atata puteti. atat va duce mintea.
vsile petarda21-3-2016, 11:01
Vasile da de cand fumatul incalca un drept ? Legile au fost facute de oameni plictisiti si care vor sa profite de pe urma lor. Stai in banca ta a aberezi cu prostiile tale inainte sa deschizi gura gandestete.
vasile21-3-2016, 11:50
fumatul - viciul tau - incalca dreptul meu la sanatate iin momentul in care tu, ca fumator, sufli fumul de tigara intr-o incapere inchisa in care ma aflu si eu - si in care am dreptul sa ma aflu, ca oricare om - si acel fum de tigara ajung sa il respir si eu fara sa vreau, inhaland particulele din fum (care pe langa neplacere imi afecteaza si sanatatea).

cunosc destui fumatori care au bun simt si macar intreaba daca pot sa aprinda o tigara cand suntem intr-un spatiu inchis si mai suntem si nefumatori prin preajma. dar sunt si multi fumatori pe care ii doare in pix de cei din jurul lor (si asta tine de educatie, nu de faptul ca esti fumator sau nu). din categoria aia faci parte si tu, si fac parte toti acei care ne injura pe noi, nefumatorii, cum ca li s-ar ingradi dreptul la fumat. In primul rand acesta nu este un drept ci este un viciu. Drepturile cetatenilor romani sunt definite in constitutie. In al doilea rand, nu va ingradeste nimeni dreptul la fumat. fumati cat vrei voi, fiecare face ce vrea cu organismul lui. dar nu ma obliga si pe mine sa fumez, daca nu vreau.
Daniil Harms21-3-2016, 14:30
Domnule vasile, dvs. sunteti absolut sigur ca fumatul pasiv va afecteaza grav sanatatea. Eu sunt absolut sigur ca nu ati citit urmatoarele doua articole:

http://www.henrysturman.com/articles/passivesmoking.html

https://cfrankdavis.wordpress.com/2014/11/08/anti-smoking-experts-paid-by-big-pharma/
vasile21-3-2016, 15:08
sunt 100% sigur. sa va zic si de ce: fumul de tigara, ca si orice alt fum, contine anumite particule. particulele alea le inhalezi si ajung sa ti se acumuleze in plamani, ceea ce nu e bine. asta e cea mai de baza explicatie, fara sa intram in detalii referitoare la ce tip de particule sunt in fumul de tigara, cat sunt ele de toxice si asa mai departe. chiar si daca nu ar afecta sanatatea, ci din contra, ar fi deosebit de benefic, tot ar fi dreptul meu sa aleg daca sa fiu expus sau nu. nu ar trebui sa depinda de cei din jurul meu. asta trebuie sa inteleaga toti fumatorii care sunt atat de inversunati impotriva acestei legi.
Daniil Harms22-3-2016, 10:03
Dar de ce sa nu intram in detalii?

Exista doctori care nu sint 100% siguri, asta dupa ce nu s-au oprit la cea mai de baza explicatie. http://tctactics.org/index.php/Critical_Scientists
Ce credeti despre asta?

Ce credeti despre studii de genul asta?
http://www.bmj.com/content/326/7398/1057.full

Cit exact credeti ca va afecteaza sanatatea cele max. 20 de tigari pe care le fumati pasiv intr-un an (jumatate din ce fumez eu zilnic)? Sinteti oare un pic ipohondru? http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9591162

"ar fi dreptul meu sa aleg daca sa fiu expus sau nu" - sint absolut de acord! Categoric aveti dreptul sa alegeti sa nu intrati in birtul imputit in care eu am dreptul sa imi beau berea de dupa lucru. Na, ca m-am inversunat un pic.
Pt.bolnavi19-3-2016, 11:17
Bolnavii sa stea acasa la ei si sa-si fumeze si mucii !
Revoltata18-3-2016, 23:16
Nu înțeleg de ce sunt unii oamenii care au o astfel de atitudine!! Suntem cu toții oamenii , fumători nefumători avem toți drepturi , fiecare are plăcerile lui în viata și nu înțeleg ce e atât de greu sa mulțumim ambele tabere. Sunt fumătoare și nu am nimic în potriva legi atâta timp cât nu ma simt nedreptățită. Tot ce vreau și cred ca vrem toți e sa putem sta liniștiți într-o cafenea un pub sau un local, o părticică din acel loc în care avem și noi dreptul să stăm liniștiți sa ne fumam tigara fără a fi nevoiți sa ieșim afara în frig ca niște câini. Doar pentru ca fumez nu înseamnă că sunt controlată de țigară sau ca nu pot trai fără ea. Dacă va deranjează fumul de țigară va înțeleg perfect dar sa acceptați ca aceasta lege este ceva inedit de bun ma scuzați sunteți egoiști. Noi fumătorii, ne gândim la voi nefumătorii și vreau sa va anunț ca sunt sute de oamenii care nu fumau nici pana acum în jurul parcurilor pline de copii sau un stațiile de autobuze, dar cum voi va simțiți nedreptățiți ne simțim și noi! Tot ce ne dorim și cerem sunt locuri amenajate de fumat. Locuri de fumători și de nefumători. Suntem o societate comuna haideți sa ne gândim la toți oamenii nu doar la cei care ne convin. E un lucru banal sa cerem sa nu fim aruncați afara. Dacă vreți sa ma condamnați uitați-vă singuri cat de mult afectează atât patronii localurilor cat și ceea ce se întâmplă pe stradă pe trotuar. Grupuri de tineri și adulți care tremura și stau în frig sa fumeze ocupând trotuarul , chiștoace peste tot și multe altele . Deschideți ochii e esențial ca România sa fie o țară nu o bătaie de joc.
IMR19-3-2016, 0:31
Oare Spania este "o bataie de joc" ca respecta legile? Inclusiv pe cea privind fumatul in spatiile publice. Am dat doar un exemplu cu Spania. Sunt sigur ca DVS,stiti ca si alte tari din Europa respecta o astfel de lege in tarile lor.
scuby cluj19-3-2016, 2:39
ma nu mai comparati ROMANIA cu alte tari ca fac cu nervii .... un patron de ce nu are voie sa isi selecteze clientela si mereu va referiti la alte tari ... nu sunt curios de nici o tara sunt satul pana peste cap avem aceleasi preturi ca in Germania si avem salarii de 10 ori mai mici !!! iti dau un exemplu chiar am fost la kaufland in germania si era un pachet de biscuiti cu crema undeva putin peste 1 Euro la noi in cluj la kaufland acelasi pachet de biscuiti este 5Lei la fel aproximativ 1,20 Euro .... doar ca un Roman castiga in medie 300Euro si un Neamt castiga undeva la 2000 - 3000 vi se pare corect ? ... la fel cu benzina avem CEI MAI SCUMPI CARBURANTI DIN EUROPA !!! de ce tre sa ne vindem tara si bogatiile tarii altor retardati cum sunt americanii ? care in america 1GALON benzina este maxim 2$ care semnifica 3Litri adica jumate din pretil in romania ... adica vin americanii imi extrag bogatiile din tara mea si dupaia mi le vand cel mai scump ... ia sa mai suga si p*** !!!1
vinovatu19-3-2016, 7:13
Ia vedeti cine au concesionat bogatiile, cine a incheiat contracte, etc, etc. Nu americanul, austriacul, neamtul e de vina, de vina sunt jegosii de la noi, astia ar trebui trasi in teapa. Apoi prostia electoratlui e de toata coma. vezi ca esti furat, esti jefuit, ca asa cum zice scuby, la noi e mai scump ca in straini, si mai votezi cu porcii , aceeasi de ani intregi? Hai sa luam tari ex sovietice, polonia, Ungaria, si vei vedea ca preturile sunt sub cele de la noi, la un salariu mult mai mare.
Sunt pur si simplu siderat ca luam legi UE si le "implementam" in economia noastra subreda, in loc sa incep cu ceva benefic economiei, cum sa facem sa ajutam economia romaneasca, sa scada costurile, sa creasca eficenta, salariile. A aparut si cotofana powli cu legea asta tampa, efectele? Se vor goli barurile si oamenii vor bea pe strada, in parcuri, e mai ieftin.
Ursu19-3-2016, 8:25
Bravo Vinovatu,trebuie scuipati in ochisori direct pe rada toti politicieni
Johny19-3-2016, 9:07
O tuta care-si zice Revoltata crede in logica ei de gargarita ca trebuie sa iasa afara "in fig ca caini " toti nefumatorii pana scoate ea fum pe gura ca locomotiva.
@ IMR19-3-2016, 12:16
Compari Romania cu Spania? Cand compari legile dintr-o tara cu cele din alta tara incepe prin a compara legea salariului minim. Doar asa ca exemplu. Iar daca maine Spania hotaraste sa scoata legea anti-fumat cum e? Daca se hotarasc ca e discriminare sau mai stiu eu ce alt motiv? Culmea ca luam din alte tari tot felul de legi, dar nu luam legile care trebuie.
nasol18-3-2016, 21:26
Stiti ce e foarte frumos in tara asta ? Oamenii , precum fumatorii sunt uniti doar la rele , tipic romanului , prosteaza sa fie rau , da protestati sa fie bine , ar trebui toti sa mergeti in baruri chiar daca fumati , doar ca nu va mai puteti abtine , trist va controleaza o tigara viata , mintea , tot ce reprezentati , intradevar exista si o problema , ar trebui sa se faca spatii special amenajate pt. fumat dar exclus in baruri si cafenele .
Matei19-3-2016, 11:43
Go fuck yourself, aici nu vorbim de viciu, vorbim de libertate, vorbim de economie, de salarii, de o lege tampita data in prag de alegeri. Du-te frate in club si-n baruri fara fumatori si o sa ai o surpriza, sunt goale. Pe langa faptu ca trebuie sa ai 3mp spatiu de desfasurare acum nici fumatorii nu intra, vanzarile scad, urmeaza restructurarile de personal, se aduna mizeria pe trotuare, samd.
Daca tot vreti lege, dati-o fratilor in favoarea tuturor, impuneti standarde de aerisire, spatiu egal pt fumatori si nefumatori, amenajati pe strada locuri de fumat, etc.

Si pt. Cei care dau exemple alte tari, ia vedeti cum arata strazile, cate chistoace sunt aruncate pe jos, civilizati ce sa zic.
nasol21-3-2016, 11:27
Auzi aici , limita bunul simt nu mai exista , in opinia mea nu ar trebui in viata unu fumator vreodata , sa afecteze o alta persoana , vrei sa fumezi ? Cumpara-ti un bol de tinut pesti si trage-l pe cap si inhaleaza fumul , dar nu distruge viata altora , suportati viciul, singur in lumea ta de 2 lei , tu stii ce spui in comentariul tau , ca barurile trebuie sa va sustina voua viciul si sa dauneze altora ca sa functioneze economia tarii , halal tara , halal oameni .
roro18-3-2016, 20:24
Mi se pare ok interzicerea fumatului in restaurante sau locuri unde poti sa servesti masa, dar in baruri si cluburi de ce? Poate nici mie nu imi convine ca cel de langa mine duhneste a alcool si care poate are si iesiri violente. Hai sa facem o lege sa se interzica si alcoolul si altele si uite asa vom ajunge sa fim ca niste roboti care sa nu faca nimic altceva decat sa munceasca. Ce ziceti? Ar fi minunat, nu am mai deranja pe nimeni cu nimic.
adi19-3-2016, 10:36
retard esti ma ca unu e bat si boraste pe jos nu imi afecteaza mie nealcoolic sanatatea da unu ce scoate fum ca un horn intr-o incapere si eu nefumator trebuie sa il inhalez imi afecteaza sanatatea mai mult ca lui honaru ala ca organismul meu nu este asa obisnuit cu fumul de nicotina
@ adi19-3-2016, 12:59
Nu iti afecteaza sanatatea daca unu e beat si boraste pe jos? Probabil esti obisnuit sa traiesti in voma, altuia i s-ar face rau. Zici ca nu esti obisnuit cu fumul de nicotina din bar? Poate nici altul nu e obisnuit cu mirosul de bere, dar pentru asta nu iti interzice sa bei berea langa el? Dar cu noxele autobuzelor esti obisnuit? RETARDATULE!
Eu19-3-2016, 23:23
Am vazut ce va afecteaza fumatul altuia....cafenelele si barurile sunt goale de 2 zile....la orele cand erau pline din 20 de mese daca sunt 2 mese ocupate cu cate 1 om la fiecare masa e mult...unde sunt nefumatorii aia multi care nu suportau fumul de tigara?Si toata prostia asta de lege a pornit de cand a fost incendiul la futul ala dr colectiv cu satanistii si drogatii aia morti de beti...pana atunci toate erau cu materiale bune....ignifuge...nu se aprindeau niciodata...nu va deranja nici pe voi fumul de tigara pana atunci...bine ca acum va deranjeaza...dar drogatii...criminalii...saracia aia nu va deranjeaza...singura problema e ca omul acela fumeaza...in ret totul e roz in tara....ce sa zic...
Fumator18-3-2016, 18:18
Nu reusesc sa inteleg cretinii care sunt impotriva fumatului dar circula cu autobuzele si autoturismele. Ba cretinule care esti impotriva fumatului, nici noua nu ne plac noxele de la autobuzul cu care circuli tu, dar pentru asta nu militam impotriva autobuzelor asa cum militezi tu impotriva fumatorilor. Cat de ipocrit esti sa mergi cu autobuzul care scoate noxe, dar sa zici ca esti impotriva fumatului? Bai cretinule, daca esti nefumator bravo tie, nimeni nu are nimic impotriva ta, dar tu ai ceva cu fumatorii. Spui ca nu-ti place fumul de tigara, dar te duci cu autobuzul. Pai noxele de la autobuz iti plac ma cretinule? Spui ca nu vrei sa fumezi pasiv tigarile altora, dar fumezi pasiv noxe de la autobuz. Esti cretin ba!
Titi18-3-2016, 19:40
Ei de stia ma-ta de prezervativ...eram scutiti azi de un retardat...TU!nu nefumatorii o votat legea,ba bou pulii,ca nu poporu face legile...sau ce?noi am votat sa avem tva'u 24 %...de ce esti asa de idiot?fuma-mi'ai pulla in gura lu ma-ta
Andy g18-3-2016, 19:55
Oprește-te, vorbea de militanții contra fumatului, ăștia de pe facebook, nu despre lege.
@ Titi18-3-2016, 21:15
E vorba despre cei care condamna fumatorii, apoi se urca in autobuz sau in masina si polueaza. Daca o persoana nu fumeaza, bravo ei. Dar sa nu fumezi, apoi sa condamni fumatorii, apoi sa te urci in masina sau autobuz si sa poluezi, inseamna ca esti ipocrit. Nu fumezi, bravo tie, lasa pe altii sa fumeze daca asa vor. Lasa-i frate sa fumeze, si ei te lasa cu autobuzul care polueaza, care e problema?
ex-fumator19-3-2016, 6:52
nu reusesc sa inteleg indivizii care se compara cu un autobuz....nu inteleg cum poate un autobuz sa emita noxe la masa de langa...:)
Sa incercam invers sa vedem ce iese: "nu inteleg cretinii care sunt impotriva autobuzelor si autoturismelor dar fumeaza. Ba cretinule care esti impotriva autobuzului, nici noua nu ne plac noxele de la tigara ta, dar pentru asta nu militam impotriva fumatorilor asa cum militezi tu impotriva autobuzelor. Cat de ipocrit esti sa mergi cu tigara care scoate noxe, dar sa zici ca esti impotriva autobuzului? Bai cretinule, daca esti neautobuzist bravo tie, nimeni nu are nimic impotriva ta, dar tu ai ceva cu autobuzul. Spui ca nu-ti place fumul de la autobuz, dar te duci fumezil. Pai noxele de la tigara iti plac ma cretinule? Spui ca nu vrei sa fumezi pasiv noxe de la autobuz, dar fumezi pasiv tigarile altora. Esti cretin ba!
@ ex-fumator19-3-2016, 12:22
Autobuzul nu emite noxe la masa de langa, emite noxe cand trece pe langa trecerea de pietoni de exemplu. Se pare ca esti retardat, nimeni nu e impotrivaautobuzelor, era un exemplu de intelegere. Asa cum altii inteleg ca un retard ca tine vrea sa circule cu autobuzul care scoate noxe, si tu ai putea intelege pe cei care fumeaza. Tu vrei ca altii sa te inteleaga, dar tu nu vrei sa-i intelegi. Normal, daca esti retardat cum ai putea sa intelegi? oricum legea s-a dat si nu se mai poate face nimic. Doar s-au dezbinat oamenii, iar retardatii ca tine arata cat de ipocriti sunt. Nu-mi spune ca te deranjeaza tigara de la masa de langa, si pe altii ii deranjeaza mirosul alcoolului care il bei, dar nu ti-au interzis sa bei. intelegi acum diferenta dintre buna intelegere si ipocrizia ta?
ex-fumator19-3-2016, 23:42
ma....deci as intelege...dar sunt retardat.
ipocrit=(Persoană) care se arată altfel de cum este; (om) prefăcut, fățarnic.
avand in vedere ca ti-am zis pe fatza ca "nu inteleg oamenii care se compara cu un autobuz"- pentru ca un retard ca mine isi poate imagina ca un autobuz si o tigara au beneficii diferite... o tzigara iti satisface setea de nicotina(ceea ce o inteleg) un autobuz plimba persoane - deci mi se pare ca toate cunostintele tale despre lume si viata se concentreaza intr-un punct. Acela e punctul tau de vedere ...cu autobuz
si avand in vedere ca in fiecare zi imi iau masa in oras iar localuri precum "pokka, bistro engels" care aveau mancare buna dar fara spatiu de nefumatori le evitam frecvent, precum si unele cafenele, pt ca ieseam putind a fum (corect, nu la fel de infect ca limbajul tau), da ma bucur mult de legea asta, da mi se pare putin aberanta in cluburi...dar ca un retardat ce sunt am mai fost si in alte tzari si acolo ieseau oamenii frumos afara sa-si satisfaca nevoia de nicotina, si am si eu prieteni (neretardati) pe care-i insoteam fara nici un stres.
Mai pe scurt......e putin mai mult decat puerila comparatia ta...mi se pare ca te faci de rusine...macar putin
@ ex-fumator21-3-2016, 12:30
Ai deviat de la subiect. Ceea ce am spus mai sus cu autobuzul era doar o comparatie. Normal ca nimeni n-are nimic impotriva autobuzelor, era doar ideea ca nu suporti o tigara aprinsa la alta masa, dar suporti noxele autobuzului. In al doilea rand, nu stiu ce treaba ai tu cu tigara de la masa alaturata, fiindca in localuri sunt doua spatii, fumatori si nefumatori. Daca te deranjeaza tigara de la masa alaturata inseamna ca te-ai dus la fumatori. Ce cauti la fumatori daca nu suporti tigarile? Iar daca localul nu are doua spatii ptr fumatori/nefumatori, nu mai merge acolo, inseamna ca e un local de cacao care nu te respecta ca si client. Nu nedreptati fumatorii ptr simplul fapt ca un local nu te respecta ca si client si nu are doua spatii ptr fumatori/nefumatori. In alte tari nu stiu daca iese lumea afara la tigara. Eu in Germania am vazut chiar si pe vapor spatiu ptr fumatori. Culmea ca in spatiu deschis pe mare, vaporul avea spatiu ptr fumatori. Banuiesc ca isi respecta clientii din ambele categorii, fumatori/nefumatori. N-am vazut in germania ca lumea sa stea afara la tigara. Probabil ca pe nemti i-a dus bibilica si s-au gandit ca daca lumea sta afara la tigara va fi un tablou dezolant, 10-15-20 persoane gramada pe trotuar in fata cluburilor, mucuri de tigara pe jos (oricat ai fi de civilizat, la un moment dat iti e greu sa te strecori printr-un grup de 20 persoane pana la scrumiera, deci arunci tigara pe jos). In Spania si Olanda am vazut acelasi lucru, lumea fumeaza inauntru in spatii speciale. Poate in alte tari o fi cum zici tu, n-am vazut, e posibil sa ai dreptate. Dar de ce trebuie sa copiem noi exact legile din alte tari? Ce e rau in a exista spatii speciale ptr fumatori ca sa nu stea ciorchine 20 de persoane in strada la intrare? De ce trebuie sa copiem alte tari? Daca maine acele tari de care ai spus tu isi vor da seama ca e mai ok sa faca spatii speciale ptr fumatori? Vom modifica si noi legea? De ce nu putem fi originali sau sa facem o lege mai buna? De ce copiem de la acesta tari exact legile de cacao si nu copiem legea salariului minim de 1000 euro, fiindca noi oricum importam/exportam in euro, patronii isi fac calculele in euro, etc etc etc? Pur si simplu ma intreb de ce trebuie sa te strecori pe trotuar printre 20 de persoane care stau in fata unui local in loc sa obligi localurile sa aiba spatii speciale? Faci mai usor curat in acele spatii (aduni mai usor mucurile de tigara decat sa maturi in fata localului), multumesti ambele categorii de clienti, imaginea nu e dezolanta cu 20 persoane in fata localului, etc, exemplele pot continua. Localul care nu are doua saptii amenajate nu va primi autorizatie si gata povestea. E vorba de principiu, nu de vicii, nu de dusmanii sau altceva. Maine poate apar vegetarienii si spun ca cei care mananca carne sa manance acasa, fiindca vegetarianul nu suporta sa vada animale moarte pe masa alaturata. Daca comparam fumatul cu carnea, la urma urmei e acelasi lucru. cu ce drept sa mananci carne de animal mort la masa de langa vegetarian? Cum sa comanzi o friptura in sange, vrei sa i se faca rau celui de langa masa ta? Poate ti se pare absurd ce am zis eu acum, dar la fel poate li s-a parut absurda chestia cu fumatori/nefumatori si altora acum cativa ani. Nu-si puteau inchipui ca intr-un local unde lumea ar trebui sa se simta bine si sa fraternizeze in spiritul veseliei, sa apara o lege care sa-i desparta. Calcand peste principii ani dupa ani, lumea evolueaza sau involueaza in diferite directii nebanuite in clipa de fata.
ex-fumator22-3-2016, 0:55
Da am deviat de la subiect,
Dar avand in vedere ca de la un coment plin de "cretini si retarzi" ai ajuns sa scrii un coment fara cuvinte infecte si te-a pus putin pe ganduri la diferenta de fapt dintre "cretini" si neretarzi sa le zicem asa, ingrop securea razboiului si consider my job done....corect asa ar fi 2 spatii si buna pace intre viciosi si ex/ne-viciosi
Fumator18-3-2016, 18:12
Bai da cretini sunt cei care spun "fumeaza afara". Normal ca-s cretini, sunt romani din Romania, tara unde cetateanul e bataie de joc. Cum sa zici "fumeaza afara" daca afara e spatiu public? Cum sa zici "fumeaza afara", nu ti se pare aiurea ca la intrarea barurilor sa vezi 5-10-15 cetateni la usa fumand? Bai da cretini sunteti ba! http://huff.ro/viral/viral-mesajul-unui-proprietar-de-cafenea-dupa-ce-legea-antifumat-a-intrat-in-vigoare-67103
alah18-3-2016, 18:19
in loc de fumat,invata sa s*** pule!
Andy g18-3-2016, 19:57
Să-ți sugă pulă mă-ta, pana iese fum.
Adevarul18-3-2016, 17:11
Nu stiu in ce localuri ati fost aseara, dar la Joben era full cu toate mesele rezervate iar la Casa Tiff, erau locuri libere doar la bar. Cine vroia sa fumeze, ieisea afara civilizat. Cum pot alte 94 de tari sa traisca cu legea asata, vom putea si noi.
@ Adevarul 18-3-2016, 18:05
Adevarul este ca esti retardat. De ce nu pui altfel problema: cum alte tari au salarul minim 1000 euro, si noi am putea avea. De ce noi luam numai legi de cacao de la altii si nu luam legile bune?
unu19-3-2016, 6:16
Către @adevarul: retardare ești tu băi ! Aici se discută despre fumat, tu vi că salariul minim pe nu știu unde e 1000 euro. Păi ce are una cu cealaltă ?
Doamne ferește. Plin de idioți. Vă băgați în discuții dar vorbiți pe lângă.
@ unu19-3-2016, 13:01
Catre @unu: tu esti RETARDAT. Daca aici era vorba despre fumat, de ce vine "adevarul" sa ne spuna noua despre legea din alte 94 de tari? PDaca el spune despre legea din alte 94 de tari, spun si eu despre o alta lege din 94 tari.
Szilard18-3-2016, 15:20
Na hai sa nu exageram!! Acuma toti cei care is fumatori nu o sa mai iasa la cluburi sau cafenele ca nu pot fuma?? Nu dramatizati nici chiar asa...
zxcv18-3-2016, 15:34
nu, dar uite un exemplu : eu obinuiesc sa-mi beau cafeaua zilnic prin diferite cafenele in oras, azi mi-am luat to go ... care nu are terasa , pierde
cornel18-3-2016, 16:58
Simplu, renunta la cafea si la fumat. Nu mai fii ipocrit.

De ce c**** nu renunti la tigari, oricum nu te ajuta la nimic?
fumatoare18-3-2016, 20:10
Buna Cornel! Sa ii spui unui fumator sa renunte la tigari sau altuia sa nu mai bea cafea, e ca si cum ti-ar inerzice tie cineva sa faci sex pentru ca pe el il deranjeaza chestia asta si oricum nu te ajuta la nimic decat o data de doua ori in viata daca faci copii. Asa ca nu poti sa spui unui om sa renunte sa faca ceea ce ii provoaca placere. Suma viciilor este constanta asa ca eu prefer sa fumeze mai mult lumea decat sa faca alte lucruri care pot sa te afecteze in mod direct nu doar sa iti irite putin simturile olfactive. Si sa nu fi asa sigur ca tu nu deranjezi pe nimeni facand ceva ce tie iti place. Asa ca nu incercati sa dati sfaturi altora si vedeti-va de treaba voastra.
@fumatoare18-3-2016, 20:38
Comparatia ta e total pe langa din mai multe puncte de vedere
1. compari sexul cu fumatul ca fiind amandoua vicii. Ei bine, nu sunt. Doar fumatul e viciu. Sau pentru tine si sexul e?
2. Sexul nu dauneaza sanatatii. Nu am vazut sa scrie nici o atentionare pe un pachet de prezervative cum ca sexul provoaca boli, cancere si te baga in mormant cu zeci de ani mai repede asa cum face fumatul
3. Daca faci sex nu deranjezi pe altii pentru ca de obicei il faci in privat nu in locuri publice si atunci cand il faci nu ii imputi pe toti cu mirosuri si substante toxice

Decat sa faci comparatii din astea trase de par si de pe alta planeta, mai bine ai vedea sensul corect al legii, acela de a descuraja acest obicei nesanatos si cretin si de a nu-i obliga pe altii sa fumeze pasiv sau sa trebuiasca sa evite locurile in care va desfasurati voi fumatorii "activitatea"
@ cornel18-3-2016, 21:18
Tu de ce nu renunti sa circuli cu autobuzul? Iti place sa circuli cu o masina mare diesel care polueaza extrem de mult? Cum sa circuli cu masini care polueaza apoi sa zici ca esti impotriva fumatului?
@fumatoarea canceroasa19-3-2016, 9:19
uite curvaaa :)))
zau19-3-2016, 10:06
@ cornel: iti dau eu raspunsul. Deplasarea e o necesitate. Fumatul un viciu. Sesizezi diferenta?
@ zeu19-3-2016, 12:18
Pentru fumatori fumatul e o necesitate. Simti nevoia sa fumezi. Daca deplasarea e o necesitgate, deplaseaza-te cu masini electrice. da, deplasarea e o necesitate, dar faptul ca te deplasezi cu ceva care polueaza e viciu, ai putea sa te deplasezi pe jos daca e necesar, sau cu masina electrica.
Mrrr18-3-2016, 15:16
De ce nu se fac spatii pt fumatori si spatii pentru nefumatori? In acest mod, nefumatorii nu vor lua contact cu fumul si toata lumea este impacata. Cu ce sunt mai presus nefumatorii decat cei care fumeaza?
Razvan18-3-2016, 15:19
Da, asa ar trebui procedat. In acest mod, nu se mai simte nimeni discriminat, nu mai face nimeni nazuri.
xcv18-3-2016, 17:25
Pentru ca un nefumator e obligat sa inhaleze fumul unui fumator. Nu consider ca e o fita sa nu vrei sa stai in fum de tigara, deoarece sunt persoane cu probleme de sanatate pentru care ar putea fi daunator. E un viciu, nu ceva vital sa fumezi. Treaba asta cu spatiile pentru fumatori si nefumatori a fost si inainte, dar fumul tot circula liber intre incaperi in majoritatea localurilor.
Sergiu18-3-2016, 20:39
Dar cine obliga un nefumator sa intre intr-un spatiu destinat doar fumatorilor?
@ xcv18-3-2016, 21:23
Daca sa fumezi e un viciu, sa bei alcool nu e viciu? De ce altii sa suporte mirosul bauturii care o bei tu? Poate bei bere si altii nu suporta mirosul de bere. Pai daca altii suporta mirosul bauturii tale, suporta si tu fumatorii. Nu-ti plac fumatorii? Dar noxele scoate de autobuz iti plac? Fa un bine si circula numai cu troleu ca ala e electric. Daca ai de mers in Zorilor, mergi pe jos fiindca autobuzul scoate noxe. Vrei sa mergi in alta localitate, ghinion, nu este troleu, ia bicicleta din Cluj pana in Turda. Esti chiar ipocrit la faza asta cu suportatul mirosului de tigari. Adica tu nu suporti fumul de tigara, dar circuli cu autobuzul care scoate noxe.
Dan18-3-2016, 23:12
Spații pentru fumatori si nefumatori erau in mte localuri si pana acum,doar ca cele de nefumatori erau niste acvarii de cativa metri cu vreo 3 mese.
toto riina18-3-2016, 14:58
O persoana care nu fumeaza... de ce trebuie sa suporte viciile altora..mai ales ca nu e deloc sanatos. Daca esti fumator.. iti asumi responsabilitatea de a respecta atat oamenii din jur... cat si mai nou legea.

ioana18-3-2016, 15:04
subscriu :)
Razvan18-3-2016, 15:10
Acum simandicosii, pardon , NEfumatorii n-au decat sa iasa in toate barurile si cluburile de peste tot, ca nu ii mai deranjeaza nimeni cu fumul de tigara.
@toto riina18-3-2016, 15:18
@toto riina : Da cine PULpA mea te pune sa mergi intr-un local de fumatori ? Te obliga cineva ? Legi de figuri si besini in cap !
unu18-3-2016, 15:39
Si cine PULpA mea te pune sa fumezi? Te obliga cineva?
dino18-3-2016, 15:53
http://www.yourdoctorsorders.com/2009/01/the-myth-of-second-hand-smoke/

http://tctactics.org/index.php/Critical_Scientists

http://www.velvetgloveironfist.com/pdfs/passivesmokinglungcancer.pdf
neluuutu18-3-2016, 15:59
era clar, ce functioneaza in europa este imposibil sa functioneze in romania, tara buricu pamantului
X18-3-2016, 20:12
Degeaba va tot plângeți nefumatorii ca si pana acum atitudine putut ieși în orice local ați vrut voi pentru ca peste tot erau saloane de nefumatori.lasati-o balta cu fumatul pasiv.

Cele mai citite ştiri din Social

2230 vizualizări
21-11-2017, 16:39
Imaginea zilei! Trafic de coșmar în Cluj-Napoca - FOTO» Vezi tot
1537 vizualizări
21-11-2017, 16:24
Accident pe Memorandumului! BMW lovit în plin. A virat în fața autobuzului - VIDEO» Vezi tot
1390 vizualizări
17-11-2017, 14:14
Descoperire macabră la Pata Rât: Nou născut aruncat la gunoi - FOTO» Vezi tot
781 vizualizări
21-11-2017, 12:24
Cluj-Napoca: Programul Zilei de 1 Decembrie. Vine Andra» Vezi tot
721 vizualizări
21-11-2017, 12:06
Accident la intersecția Regele Ferdinand / George Barițiu. O ambulanță în misiune a intrat pe roșu - FOTO» Vezi tot

Sondaj de opinie:

Dacă în toamnă ar fi alegeri parlamentare, ce partid ați vota?