Social

Polițiștii locali din Cluj-Napoca nu mai pot lăsa ”invitații” în parbrizul șoferilor care parchează neregulamentar

  



 

O decizie a Inaltei Curti de Casatie si Justie precizează că polițiștii locali nu mai pot să ceară prin poștă identificarea persoanei care a condus un autoturism. 

 

Polițiștii locali vor trebui să aștepte lângă vehicul pana cand vine soferul pentru a-l identifica personal, sau să nu mai trimită amenzi prin posta. Singurii care pot trimite sanctiunea sunt politistii de la brigada Rutiera.

 

Admite recursul în interesul legii formulat de Avocatul Poporului şi, în consecinţă, stabileşte următoarele:

 

În interpretarea şi aplicarea dispoziţiilor art. 39, art. 102 alin. (1) pct. 14 şi art. 105 pct. 10 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, prin raportare la dispoziţiile art. 7 lit. h) din Legea poliţiei locale nr. 155/2010, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, doar agentul constatator din cadrul poliţiei rutiere are competenţa de a solicita proprietarului sau deţinătorului mandatat al unui vehicul comunicarea identităţii persoanei căreia i-a încredinţat vehiculul pentru a fi condus pe drumurile publice, precum şi de a aplica sancţiunile contravenţionale prevăzute de lege, în cazul necomunicării relaţiilor solicitate.

 

Obligatorie, potrivit dispoziţiilor art. 517 alin. (4) din Codul de procedură civilă. Pronunţată, în şedinţă publică, astăzi 19 iunie 2017”, 

coral1_1_1.jpg
22-6-2017, 15:35
181 vizualizări
48 comentarii
muresan Vlad23-6-2017, 23:56
daca ma uit mai bine pe hotarare, cu ochii unui jurist, pot sa va spun urmatoarele ...aceasta se refera strict la OUG 195 din 2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare !!!!! Dar pt parcari neregulamentare exista daca bine stiu si Hotarari locale, asa zise HCL-uri,nr. 61 cred in Cluj-N . Asa ca politistii locali de amu incolo vor aplica sanctiuni si identificari de la "distanta" pe aceste legi locale, iar daca-l prind soferul la masina atunci chiar pe OUG 192 . Concluzia: hotararea Curtii de casatie, prezentata trunchiat de mass media e un mare fissss pentru politia locala...schimbarile vor fi nesemnificative!!!!!!
Jurist24-6-2017, 12:26
Domnule jurist mai spuneti-mi ceva, vi se pare normal ca o persoana fara bac si fara permis sa va amendeze pentru reguli de circulatie?
Aceasta politie seamana mai mult cu militia comunista, pusa la dispozitia conducatorilor, dar aceasta este doar parerea mea.
IO PISTA26-6-2017, 6:12
@jurist tu crezi ca daca ai bacul luat esti mai destept ca alti? uite iti fac o demonstratie nu am liceul facut am 8+3 clase si stiu ca in politia locala nu se fac angajari decat absolventi cu bac si fac ceva pregatire nu sunt ca si HAITAI de la colectiv si tie ti se pare normal ca uni absolventi de liceu cu bac de facultate cu master sau doctoranzi sa parcheze ca BOUL sa nu poata merge un prost fara scoala pe trotuar ca e mai civilizat decat viniturile si sti sa l foloseasca sau o mama cu caruciorul cu copilul sa circule pe carosabil tise pare normal sa tise blocheze statiile CTP intersectiile sa nu ai vizibilitate ca sofer sa iesi sau la trecerile de pietoni e normal ca BIZONI sa blocheze punctele de adunat deseurile menajere intre blocuri sa nu poata fi ridicate de gunoieri pentru tine acestea si a nu respecta regurile de bun simt e lucru normal daca cumva ai bacul luat lai luat degeaba voi romani in romania nu veti nici odata civilizati
Tu Pista26-6-2017, 6:58
Ai dreptate, mai nou vad ca se inceraca un atac bine concentrat si concertat asupra Politiilor Locale, cam asa cum era oragnizat acu' cativa ani, cand era vorba sa treaca unele departamente in subordinea Primariilor, si bine era. La Cluj e jalea de pe lume, Politia Nationala nu face fata si nici nu e interesata de parcarile ilegale, atunci cine sa se ocupe de asta? De mizerie, de gunoaie, de constructii ilegale, etc, etc? De ce nu a trecut Circulatia la Locala? Dar cei de siguranta publica? Va spun eu, sefii lor raporteaza la Bucale, aia de acolo primesc rapoartele, totul e OK. Pe cand daca erau subordonati Primariei trebuia raportate la cineva care cunoaste foarte bine situatria, nu mergea cu comunicate gen " in perioada ... politia a aplicat x amenzi, a suspendat y permise, z taloane, etc".
Exemplu cel mai elocvent, in jurul sediului Politiei Rutiere e un haos de nedescris, toate intersectiile sunt blocate de masini parcate, pe acolo trec zilnic masini de Politie, sefi de Politie, care se fac ca nu vad. Nu mai spun de curtile oamenilor, de parcarile oamenilor, de blocarea permanenta a rampelor de gunoaie, treceri de pietoni si benzi intregi de circulatie cu masini stationate ilegal care conturba grav traficul si pun in pericol vietile oamenilor. Da, asa isi face Politia Rutiera treaba, iar daca vin Localii lume sare in sus, ca n-au scoala, ca bla bla.
LuLu Cluj 23-6-2017, 23:32
pe GUNOIUL de ??? BONTIDEAN sau GUNOIU de GAIA se poate ca as de 1 iulie sa-i ...FUTEM in :: ca DEh este ????
Hmm23-6-2017, 15:09
Tot cuiul si surubelnita raman solutia:)))
pieton23-6-2017, 10:15
În acest moment, în Parlament, se află un proiect de lege care vizează modificarea OUG 195/2002 și care propune ca Poliția locală să apară în toate capitolele în care Poliția rutieră are atribuții. Asa ca bucuria va fi scurta pentru unii tarani necivilizati
sofer23-6-2017, 11:53
Cei mai multi tarani necivilizati se afla chiar in politia locala si in primarie.
Ei cred ca e normal sa nu toaletezi copacii si tufele astfel incat sa nu se vada indicatoarele de circulatie.
corect23-6-2017, 16:32
Corect si bine zis ,,sofer,, astia sunt comunistii.Amenzile erau bine venite la bugetul local si pe de alta parte nemsititii nu se vor civiliza niciodata,vor parca aiurea si vor bloca accesul pietonilor in continuare
Pasiune23-6-2017, 6:31
mai oameni voi sunteti surzi cind se tine parada Gay Parade Pride aicea pe Cluj, la ce data ??
Gufi23-6-2017, 7:20
Te intereseaza homalaii ? Du-te si intreaba-l pe Boc ca el stie.
,....23-6-2017, 12:41
Vrei o floare in fund?
aiureala23-6-2017, 6:23
In america nu te asteapta nici un politai . Gasesti amenda sub lama stergatorului sau pur si simplu nu mai gasesti masina . Depinde de zona unde o lasi . Inalta justitie are probleme mai serioase de care se ocupa .
Andrei23-6-2017, 8:09
Esti in romania ce plm, prostu pulii, fututi america maicatii
zxcv23-6-2017, 12:05
in SUA au alt sistem juridic, pentru orice contraventie trebuie sa te prezinti la tribunal si judecatorul stabileste penalizare
@Andrei23-6-2017, 16:07
Ma angajez la o partida de sex anal cu mama ta.
Te bagi la un 3-some ?
ilegalistu23-6-2017, 5:48
Ce bine imi pare, o sa parchez unde vreu sa nu-mi obosesc picioarele prea mult, jos politia locala, am 20 de amenzi si nu le voi plati si daca nu-mi iau banii de impozite cu atat mai bine, nu-l mai platesc nici pe ala, ma sterg la fund cu ele. Mamelor, de ce faceti copii daca nu aveti unde sa-i plimbati? Mutai-va in camp deschis ca acolo puteti manevra carucioarul.
legalistu23-6-2017, 10:44
asa frate, da-i inainte cu aberatiile de copil retardat. esti pe principiul carpe diem? nu-i nici un bai. Da macar fa-te donator de organe sa faci si tu un bine lumii asteia dupa ce nu mai esti !
Totusi23-6-2017, 3:15
cind se tine parada Gay Parade Pride ?
pavel23-6-2017, 0:00
Doua exemple total opuse:

- Sa parchezi 10 minute pe parcarea altuia si sa-ti lasi numarul de telefon in geam, mai ales cand nu ai alternativa mi se pare de bun simt
- Dar sa parchezi blocand complet trotuarul pe Slanic (varianta dinspre Iulius Mall spre Interservisan) ca tu ai veint la fotbal, desi ai ditamai parcare 30 de metrii mai jos pe strada, mi se pare nesimtire maxima. Am asistat saptamana asta la o faza, efectiv o mamica cu carucior nu avea pe unde trece, pentru ca bizonul a parcat fix pe trotuar, in dreapta aratura cu noroi (ploase) iar in stanga goneau aia cu 70, 80 urcand dinspre iulius spre interservisan (adica nu e zona unde sa te dai jos cu caruciorul sa o iei pe strada). Asta pentru ca bizonului i-a fost lene sa-si lase masina 30 de metri mai jos in parcare.
poov22-6-2017, 20:23
sa lase identificarile si sa se concentreze pe ridicari
Burdujel22-6-2017, 19:19
Ok, daca ma incurca o zgarii.
Si sa ma astepte soferul sa ma identifice ca sa semnez pentru vopsit.
zorilor22-6-2017, 20:15
ZGARIE ZGARIE, nu te lasa !! Ca un clujean adevarat ... C_acat proaspat ai in buzunar, sa-i lasi pe parbriz, sau il folosesti tot pe ala cu care ai umblat ieri ?
O nuu22-6-2017, 19:09
Acuma nu mai putem suna sa vina politia locala ca avem parcarea ocupata. Cred ca se vor umple parcarile de bolovani, cauciucuri cu beton, stalpi fixati in asfalt etc. NASOL.
@O nuu22-6-2017, 19:31
Esti cumva unul din numerosii clujeni retardati care prefera sa sune la politie decat sa sune la nr afisat pe bord?
teli22-6-2017, 20:12
Daca au bunul simt si lasa numar.
Din pacate multi nu se obosesc sa faca acest lucru.
dan22-6-2017, 21:27
L-am sunat pe unul sa isi traga masina si a zis ca e la masa sa astept pana termina de mancat.
12322-6-2017, 16:46
Politia locala in Cluj are competenta de Pol. rutiera asa ca nu stiu ce ii vestea asta.
Ex: faci stanga in fata la Central sa o iei catre Piata muzeului, poate sa vina Locala dupa tine si sa-ti dea amenda ca ai facut viraj peste linia continua. pam pam
Vrajeala22-6-2017, 17:00
Daca vine dupa tine, n-au ce sa-ti faca. Nu esti obligat sa le prezinti niciun document si nu au nici competemta sa te ipreasca. Daca totusi te amendeaza ai toate sansele sa castigi in instanta!
asdf22-6-2017, 17:31
"Vrajeala", nu fii asa sigur. Chiar au drepturile astea, au dreptul sa te opreasca si sa amendeze pentru diferite incalcari ale legislatiei.
Vrajeal22-6-2017, 18:10
Asdf Dupa ce inveti sa scrii si sa citesti, deschide constitutia si apoi cauta si legile de infiintare a politiei locale, eventual mergi si stai la niste cursuri la facultatea de drept si apoi o sa intelegi de ce a foat declarat neconstitutional acel articol.
Asdfl22-6-2017, 21:47
Du-te ma. Destept esti tu... Ia arata-mi tu legile daca esti asa intelectual. Nu imi dai si meditatii in particular domn' profesor ? Tu ce esti ? Avocat si profesor de romana ? Intelectualu pulii.
haha22-6-2017, 16:44
Am impresia, ca avocatul poporului lucreaza impotriva poporului. Sau cel putini impotriva celor ce vor normalitate si liniste, respectarea legislatiei auto. Practic a blocat activitatea politiei locale in privinta amenzilor auto. Sunt curios cum pot afce o mana de agenti la sute de apeluri zilnice daca vor trebui sa stea cu orele pe langa o singura masina. Cretinul de ciorbea a dat mana libera nesimtitilor in a parca peste tot.
Militia22-6-2017, 17:09
Iar ai aparut bozgore? In tara asta exista o constitutie, aia pe care voi nu dati 2 bani, dar exista. Si institutia poltiei locale ar trebui reglementata prin lege si sa se prevada clar atributii in concordanta cu constitutia, si nu o competenta generala prin hotarari locale. In momentul de fata, cel putin in cluj, tablagii locali poate uniforme asemanatoare cu cele ale Politiei Romane, asta fiind o infractiune. Uniformele ar trebui sa fie diferite.
Cat despre parcari faceti presiuni la cei pe care i-ati ales sa creeze locuri de parcare si centuri, nu sa-si trimita cateii la cules amenzi. De acum primaria va fi numai buna de plata si cine credeti ca va plati cheltuieli de judecata si daune? Tot noi cetatenii clujului.
haha22-6-2017, 17:42
Esti unul din imbecilii care parcheaza cu tupeu peste tot? De ce te deranjeaza comentariul meu? Iti place sau nu, nu ma intereseaza, dar si eu traiesc in acest oras. Nu-ti ramane decat sa crapi de invidie si prostie. Daca as fi afgan ti-ar fi pe plac imbecile? Referitor la "tablagii locali" ... sunt singurii care mai amendeaza (rar, dar o fac). Cand ai vazut ultima oara pe unul de la rutiera amendand pentru parcare la tupeu? Inainte de revolutie?
Miltia22-6-2017, 18:20
Faci spume bozgore? Ai citit ce am scris despre reglementarea politiei locale si cum ar trebui facuta? Dupa ce iti revii ia si constitutia tarii in care traiesti!
gigi22-6-2017, 16:37
Minunat. Acum se poate umple iar centru de masini parcare aiurea, ca nu vine veci Rutiera sa de-a amezi. BESTIAL.
bula22-6-2017, 17:40
esti prost,stai jos
Militia22-6-2017, 16:19
Pe scurt tablagii locali sa pazeasca cimitire, doar acolo au competenta. Toate atributiile militiei locale cat si modul de contituire al acesteie sunt neconstitutionale. Cei care sunteti amendati de tablagii locali contestati amenzile si instan ta si faceti exceptii de neconstitutionalitate. Ei nu au nici macar dreptul sa va legitimeze.
mami22-6-2017, 16:48
bine zis
Politia22-6-2017, 17:31
Citeste legea desteptule
asdd22-6-2017, 17:34
Dupa capul tau, asa e. Ca va convine, ca nu, fac treaba buna, invatati sa parcati si sa platiti pentru parcari.
@militia22-6-2017, 17:46
asa-i ca-i fain la oras? Te porti ca la tine la sat unde era un sef de post pe care il mai scoteai la o beuta si se rezolvau toate problemele. Viniturilor, ar trebui sa se ridice masina instant ca in vest si apoi sa umbli sa ti-o cauti juma de zi, cimitiru' tau de vinitura
Miltia22-6-2017, 18:16
Ba da prosti mai sunteti o mare parte din voi. Eu imi platesc parcarea si intotdeauna parchez astfel incat sa nu-i incurc pe ceilalti. Cine a zis ca nu sunt de acord cu amendatea? Sunt total de acord chiar si cu ridicarea masinilor, dar aceasta sa fie stabilita de o lege clara previzibila si constitutionala. Nu sunt de acord cu tablagii locali deoarece li s-a oferit prea multa putere si duc lipsa creier, actionand doar la ordinele superiorilor, indiferent daca e bine sau rau.
Poate candva o sa va treziti la realitate.
unul22-6-2017, 20:49
@Militia ,dar de ce ai impresia ca numai tu le stii pe toate?Crezi ca numai tu ai creier?Pun pariu ca esti un trantor care n-ai lucrat niciodata in viata ta!
Boc isi bate joc22-6-2017, 22:11
Militia e cu capul pe umeri.
Voi, cei care il contraziceti, ati fost vreodata in primarie sa vedeti cum colcaie de incompetenti si de pile?
Cum naiba sa te legitimeze si sa te amendeze un politist local care habar nu are de viata lui?
De multe ori gresesc chiar si politistii rutieri cu experienta, iar procesul verbal este anulat de instanta.
Daca si politistii rutieri gresesc uneori (se mai intampla, nu e un repros), atunci va dati seama militienii locali cat se pricep.

Faptul ca nu au voie sa lase biletel pe parbriz, nu inseamna ca poti parca unde vrei, ci inseamna ca trebuie facute parcari, inseamna ca atunci cand politistul local vede o masina parcata aiurea, sa ceara ajutor de la politistii rutieri, inseamna ca daca e refacuta legea si acesti militieni locali habarnisti sunt trimisi loa scolarizare, pe viitor e posibil sa poata sanctiona si ei.
Boii vad doar atata "Vai, acum se va parca oriunde" in loc sa faca ceva constructiv din chestia asta (actualizarea legii, scolarizarea militienilor locali, etc).


lfffff23-6-2017, 0:45
@Boc isi bate joc Te rog sa te informezi inainte sa vorbesti, au fost trimisi toti de la locala la scoala de politie pentru scolarizare, vreo 3 luni de cursuri parca, nu mai stiu exact.
Boc isi bate joc23-6-2017, 2:55
Au fost trimisi pe naiba.
La chefuri au fost trimisi.
Cum iti explici ca militia locala te amendeaza daca parchezi aiurea, dar nu amendeaza primaria fiindca nu tunde copacii iar frunzele lor acopera indicatoarele de circulatie si nu le vezi decat atunci cand e prea tarziu?
Cum iti explici ca au fost la cursuri, dar nu amendeaza basculele care ies de pe santiere cu rotile pline de moloz?
Lista poate continua.
Alea sunt cursuri sau chefuri pe banii nostri?

Cele mai citite ştiri din Social

4065 vizualizări
24-11-2017, 10:32
Șeful Poliției Rutiere Cluj, ascultat de DNA. A fost confundat cu directorul Aeroportului Cluj» Vezi tot
3328 vizualizări
23-11-2017, 19:48
Taximetriștii din Cluj-Napoca au protestat împotriva Uber: Ei blochează traficul clujean» Vezi tot
2469 vizualizări
23-11-2017, 14:08
Tâlhărie în centrul Clujului, în stația de autobuz. Un adolescent i-a dat cu spray lacrimogen în ochi unui tânăr și i-a furat telefonul» Vezi tot
943 vizualizări
23-11-2017, 20:49
Târgul de Crăciun din Florești se deschide în 1 decembrie. Veste bună despre patinoar» Vezi tot
846 vizualizări
24-11-2017, 13:34
Cluj-Napoca: Și-a rupt roata într-o groapă pe Oașului» Vezi tot

Sondaj de opinie:

Dacă în toamnă ar fi alegeri parlamentare, ce partid ați vota?