Social

Permise suspendate pe Dorobanților, la trecerea de pietoni. Sunt șoferii vânați? - VIDEO

  



 

Un șofer clujean s-a luat la ceartă cu cei de la Poliția rutieră, după ce a rămas fără permis pe strada Dorobanților, la trecerea de pietoni

 

Problema ridicată nu este una noua. Șoferul reclamă că, din cauza mașinilor parcate până la limita trecerii de pietoni, nu a observat la timp persoanele angajate în traversare, pentru a opri. 

 

Aș dori sa atrag atenția asupra unor abuzuri ale Politiei rutiere din municipiul Cluj-Napoca. 

 

Marți, 10 octombrie, în jurul orelor 10:30, mi-a fost suspendat dreptul de a conduce din cauza unor pietoni care s-au angajat în traversarea străzii Dorobanților, în spatele Pieței Mărăşti. 

 

Problema nesesizata de domnii agenți este ca în imediata apropiere a trecerii de pietoni sunt mașini parcate neregulamentar, din cauza cărora nu poți știi cine, ce vrea să facă. 

 

Nu am fost singurul, în intervalul de 30 de minute au mai oprit mașini și probabil sancțiunea a fost aceeași”, ne-a semnalat Raul Pop.

coral1_1_1.jpg
11-10-2017, 14:33
93 vizualizări
57 comentarii
xena13-10-2017, 12:27
comentariile de aici dovedesc imbecilitatea tovarasi! Sa nu ne miram ca tara este condusa de hoti inculti, ba chiar semianalfabeti si ca o sa ramanem o tara de rang inferior inca 1000 de ani. Comentariile ar trebui interzise pentru ca se pare ca sunt mai multe uscaturi decat padure...





Adrian13-10-2017, 7:31
Mah !!! voi astia care comentati aveti macar premise de conducere sau conduceti biciclete?
Inaintea trecerii de pietoni trebuie sa incetinesti, sa te asiguri ca nu trece nimeni si chiar sa opresti daca nu ai vizibilitate. :))))) Stiati asta?
Cris13-10-2017, 12:20
,, mah'' esti cu taticutul tau sau cu prietenii de pahar. Tovarasii politisti stiu foarte bine care e situatia la acea trecere de pietoni si se poate spune ca merg la vanatoare. Activitatea principala a politiei rutiere, cea de preventie este in mare parte substituita de adevarate planuri de amenzi la fel ca si in cazul altor institutii.
Adrian13-10-2017, 12:53
MAH,
Nu conteaza daca stau la panda sau nu. Daca nu respecti regulile vei fi si tu vanat. normal.
Politisti rutieri criminali12-10-2017, 13:24
Politistii stateau la panda pregatiti sa cheme ambulanta dupa ce vreun pieton ar fi fost lovit din cauza masinilor stationate neregulamentar. E mai usor sa chemi ambulanta decat sa scrii procese verbale ptr mai multe masini stationate neregulamentar. E mai usor sa tastezi 112 dupa accident decat sa scrii cateva pagini, apoi sa dai telefon la ridicarile auto.
Cart Iris12-10-2017, 10:33
Aceasi situatie e si pe str Oasului la trecere din zona BRD... Soferii parcheaza pe trotuar si nu am cum trece str fara risc oricat de bine m-as asigura...fie vin dinspre Gara cu viteza fie dinspre Auchan...se poate ca prima banda sa te lase sa treci dar a doua sa te ia pe capota...am doi copii mici de trei si opt ani si dimineata merg cu amndoi sa ii duc la scoala pe cel mare dar trebuie atentie si dimineata si la amiaza pe la ora 11:30 cand merg cu micutu dupa cel mare...
scuza jalnica lipsa parcari...sau cum se construiesc blocuri pe spatiu la fostu Portelanu succes sa mergi lejer fara sa te clacxoneze vreo masina ca e o singura banda si pt pieton si pt masini..vedem dupa ce e gata blocu cum a fi...oricum niste amenzi la unii degeaba le dau politia ca raman neplatite...
Vhh11-10-2017, 23:28
Burdujel11-10-2017, 20:55
De chiori ce erau politistii nu au vazut masinile parcate neregulamentar.
De prosti ce sunt nu stiu ca seara dupa 23:00 Dorobantilor si 21 Decembrie sunt piste de curse.
Dan Marasti11-10-2017, 20:40
Locuiesc in zona. Acolo e loc preferat de politisti sa vaneze neatentii. Uneori au dreptats, dar nu am vazut niciun politist sa urmareasca tot acolo dupa ora 22 soferi sau motociclusti care se iau laintrecere sau ambaleaza motoarele.
Ene11-10-2017, 20:26
Asta care ai filmat ce crezi ca rezolvi ca ai facut asta ? Ce vrei sa demonstrezi ? Ca esti prost si n-ai vazut ca vine trecere unde trebuie sa franezi sa te asiguri ca nu vin pietonii ? Ca politia isi face treaba ? Ca sta la panda sa prinda in flagrant pe cei care nu respecta legislatia rutiera?
E interzis sa stai la panda sa urmaresti infractorii ??
Mai bine taceai prietene.. ai pierdut o gramada de vreme ca sa te faci de ras ca nu sti respecta legislatia..

Eu odata am lasat din gresala pe 2 fara permis acolo... eram pe banda 1, si in spatele meu veneau 2 lansati maxim.. eu am vazut pietonii ca vin de dupa masina si am franat i-am lasat sa treaca si aialalti 2 i-o dat span si o evitat pietonu.. o facut slalom sa nu-i loveasca :)) .. iti dai seama ca pe amandoi i-am lasat fara permis, asa ca cu ce e de vina politia rutiera ?
Eventual fa data viitoare sesizare la Politia Locala sa ridice toate masiniile de acolo... aia ar fi o solutie, dar fac pariu ca tot s-ar gasi unii ca tine sa zica ca dom'le stau la panda... nu-i corect.

Asta e tovarasi, va acomodati si voi la trafic.. vedeti ca stau la Billa, Zorilor, Calea Turzii, Tribunal. Dealul Feleacului, Jucu, Dezmir, Grigorescu la SUN, Praktiker, Metro...etc...

EU trec pe Dorobantilor unde ti-a luat permisul. aproape zilnic si nu am fost niciodata oprit de politie, desi i vad frecvent, asa ca hai lasati-ma cu scuze penibile ca nu i-ai vazut de masini.. frate du-te mai incet.. condu preventiv.. fac pariu ca esti ceva vinitura frustrata ca nu ai bani de amenda ...si ca nu mai poti mere sa-ti scoti taranca la suc cu masina lui tata-to...
Velu11-10-2017, 21:29
Nu vezi doar ce te intereseaza, adica doar jumate din peisaj.
Politistii sunt nesimtiti si imbecili in acest caz pentru ca:
- daca vroiau sa PREVINA SI SA CIVILIZEZE trebuiau sa stea INAINTE DE TRECERE si sa faca absolut nimic, Doar simpla lor prezenta ar fi civilizat treaficul.
- stau "ascunsi" DUPA trecere, adica DOAR la sanctionat, NU la prevenit
- isi parcheaza masina ca niste dobitoci cocalari FIX IN MIJLOCUL TROTUARULUI
- ii ignora cu succes pe toti cei care parcheaza inainte trecerii de pietoni, carora le-ar fi putut lasa niste avertisemente in parbriz; dar daca i-ar alunga pe cei care parcheaza si in acelasi timp obtureaza vizibilitatea trecerii, atunci, hey, pe cine ar mai sanctiona ei?

Pentru toate aceste motive de mai sus, politistii in acest caz sunt imbecili si dobitoci. Din aceste cauze Polutia Romana are acest deficit de imagine. Pentru ca se comporta ca niste cocalari chiar si atunci cand teoretic au dreptate in ceea ce fac.

In rest, toate celalte idei legate de trecerea de pietoni sunt adevarate. Pietonul este "rege" pe trecerea de pietoni, masinile sunt obligate si trebuie sa incetineasca inainte oricarei treceri de pietoni. Cine spune altfel, sa mearga sa-si predea permisul. Mai sunt imbecili (vezi mai jos) care spun ca pietonul e obligat sa se asigure pe trecere, ceea ce este o prostie. Pietonul are prioritate absoluta pe trecere, se asigura doar pentru ca nu vrea sa moara pentru ca stie ca sunt soferi care inca cred ca "pietonul trebuie sa se asigure". IN rest, mai mergeti in cate vreo tara din Vest unde pietonul doar se indreapta spre trecere si masinile deja opresc in coloana.
@Velu să ți-o tragă chelu12-10-2017, 1:49
Politzishtii trebuie să facă pishi pe imaginea de pe retina ta de imbecil și nici în pwla nu-i doare de un prost frustrat ca tine care nu este reprezentativ pentru șoferi care, majoritatea sunt prudenți. Hai sictirit japitza.
haha12-10-2017, 8:00
Gelu, mergi frumos si depune permisul la rutira. Uite un citat de lege: "Art. 72. (3) Traversarea drumului public de catre pietoni se face perpendicular pe axa acestuia, numai prin locurile special amenajate si semnalizate corespunzator, iar în lipsa acestora, în localitati, pe la coltul strazii, numai dupa ce s-au asigurat ca o pot face fara pericol pentru ei si pentru ceilalti participanti la trafic. "

Cum nu-l cunosti/nu poti citi (neavand astfel drept de a conduce) preda-ti permisul. Pietonii AU OBLIGATIA DE A SE ASIGURA.

In tarile pomenite de tine garcea nu ignora masina parcata in buza trecerii. Ca sa-l vedem indreptandu-se spre trecere trebuie sa avem vizibilitate. In rest sunt de acord cu ce ai scris referitor la prevenire.
Velu12-10-2017, 8:42
Esti imbecil, nu stii sa citesti si sa interpretezi un text. Obligatia de a se asigura a pietonilor se refera DOAR cand trec pe la coltul strazii! Pe trecerea de pietoni au prioritate totala. Daca ar fi cum zici tu, ai putea calca orice pieton pe trecerea de pietoni fara sa patesti nimic pentru ca, nu-i asa? , nu s-au asigurat (din moment ce au fost loviti de masina).
Greu cu logica si interpretarea textului atunci cand nr. de la pauci ti-e mai mare ca si IQ-ul.
@Velu12-10-2017, 8:48
Total de acord cu tine, si aici si mai sus!!!
@Velu12-10-2017, 18:45
Prietene daca e asa cum zici tu... hai sa vedem.. te tine sa treci in fuga pe trecerea de pietoni de la Metro cand aia vin cu 100 h lansati dinspre Polus ??? Sau si pe Dorobantilor noaptea cand is liniute,,..si sa treci strada in fuga fara sa te asiguri ca poti trece in siguranta
?
Daca te tine iti garantez ca daca eu te lovesc pe trecere cu toata prioritatea si legea din vigoare nu o sa patesc NIMIC !

Hai cu contra argumente ...daca crezi ca nu am dreptate
Velu12-10-2017, 22:19
Nu te poti abtine si iti etalezi din nou prostia. Te lauzi ca poti sa calci pietoni fara sa patesti nimic? Atingi noi culmi ale imbecilitatii!
Nu are nici o legatura faptul ca pietonului ii este interzis sa treaca strada in fuga (este evident de ce) cu faptul ca trebuie sa se asigure cand trece pe zebra.
Asa cum la fel tu ca si sofer pe drumul cu prioritate nu esti obligat sa te asiguri (fiind pe drumul cu prioritate), dar pe de alta parte legea iti interzice sa mergi cu mai mult de 50km/h tocmai pentru a putea fi vazut de cei care TREBUIE sa-ti acorde prioritate. Adica ai si obligatii, nu numai drepturi atat ca si sofer cat si ca pieton.
Eu NU am spus ca "pietonul are prioritate=poate trece in fuga pe zebra". Asta o spui tu ca sa ne arati cat de dobitoc poti fi!
Pe de alta parte, ca sa vezi ce argument imbecil ai adus, pe cati pietoni i-ai vazut trecand IN FUGA pe trecerea de pietoni de la Metro sau pe cea de pe Dorobanitlor care e in discutie? Pe cati? Ei, vezi cat esti de prost si ce argumente debile aduci in discutie?
Spaga11-10-2017, 20:11
E bine de stiut ca stau mai nou pe dealul Feleacului, eu pe acolo merg si cu 120 km/h, daca ma prinde dau in judecata pentru semnalizare necorespunzatoare si minim 1 an cat tine procesul tot circul :)) si dupa aia dau testele si din 90 zile raman 30 si nu e asa grav...asa in cazul in care nu castig... ca nu sunt semnalizari rutiere adecvate.

Da-i incolo de politisti, care mereu is pusi pe vanatoare, daca stau pe acelasi sens doar ca intorsi invers cu fata catre tine am auzit ca poti contesta amenda, asa ca nu va panicati rapid, interesati-va, ganditi-va cum puteti scapa dragi colegi de amenzile lor.

Io am fugit de ei odata noaptea pe la 1... pe Str. Nicolae Titulescu, mergeam spre Gheorgeni, aveam cam 90-100 km/h .. si ei ieseau din sensul giratoriu de la intersectia cu Str. Albinii, si-o pus girofarele cand m-o vazut si am luat-o rapid in sus pe stradute... la 1 an dupa eveniment inca nu m-o cautat nimeni....desi in seara aia am trecut si prin fata sediului Politiei de pe Albac in incercarea de a fugi de ei...

De asemenea, am fost oprit odata noaptea ca cica , nu am acordat prioritate de trecere la pietoni pe Memo acolo la Rialda, eu eram pe banda 3 si pietonul tocmai pusese piciorul pe trecere pe banda 1, si politia era la agatat... si nu am apucat sa franez deloc caci eram aproape trecut de trecere cand ala o pus piciorul si daca franam, tot dupa trecere opream. Evident ca nu am recunoscut nimic in fata politiei, si desi mi-a fost suspendat permisul pe 30 zile, am dat in judecata si am CASTIGAT si la primul termen si la recursul Politiei am castigat din nou, asa ca se poate.

Nu va panicati, nu stati la discutii cu agentul constatator, ziceti sa va dea amenda repede ca va grabiti.. treceti la mentiuni ca pietonul nu s-a asigurat la traversare si serus... a 2-a zi intampinare la Tribunal si gata baieti.. fara avocat fara nimica. Pietonul trebe sa se asigure, de asemenea voi trebuie sa puteti frana in conditii de siguranta. Daca franezi brusc si derapezi si intri in pieton ? Trebe sa stiti sa va scoateti sa nu fiti fraieri !

clu11-10-2017, 20:26
Bravo tu esti viitorul,daca te lauzi ca mergeai cu 100 in localitate ,poate un urmator donator,in rest speranta ca nu-ti iese nimeni in cale.
Spaga11-10-2017, 20:56
@Clu

Am prietene aproximativ peste 1 milion si ceva de km condusi in cei 10 ani de cand am permis, si conduc aproape tot timpul tare si foarte tare (caci lucrez distribuitor medicamente si trebuie sa ma misc repede_. uneori fac in cate o zi Cluj- Deva-Timisoara-Arad si in aceeasi zi ma intorc acasa si efectiv daca nu ma misc repede risc sa nu ajung la timp cu medicamentele la spitale, farmacii si asa, iar seara as ajunge ff tarziu acasa,

Plus ca am fost sofer inainte pe transport frigorific de alimente congelate/cu temperatura controlata pe comuitate cu camionul si acolo mai grav, trebuiau respectati timpii de livrare caci altfel riscai sa expire marfa sau sa se detelioreze, asa ca si acolo bagam viteza de numa sa pot face livrarile in timp. .

Crede-ma ca am luat doar 3-4 amenzi de viteza in toata perioada asta, desi merg uneori si cu 100-120 in zone de 40 la ora, stiu ce fac prietene, nu ma risc aiurea, doar ca sunt semne de circulatie puse aiurea....si niciodata nu am avut carnet suspendat, iar la capitolul accidente am avut 6 accidente pana acuma din care nici unul nu a fost din vina mea si nici unul nu s-a soldat cu raniti, morti sau asa, ci doar pagube materiale minore.

Insa nah.. la multi li frica cu mine, dar asta e riscul de a fi luat la ocazie :))
DANIEL11-10-2017, 18:17
Daca iti nenoroceste unul nevasta sau copiii pe trecerea de pietoni oare o sa zici.....saracul sofer...nu a vazut-o pe nevasta-mea ca erau masini parcate. Sau o sa zbieri ca disperatu ca ti-o nenorocit vitezomanul nevasta pe zebra si puscaria sa il manance. In functie de interes, nu?
Razvan11-10-2017, 19:11
Exact, interesul poarta fesul
Politistii rutieri criminali11-10-2017, 16:45
Politistii au parcat intentionat acele masini acolo pentru ca alti soferi sa nu poata vedea pietonii. Cand i-am intrebat de ce fac lucrul acesta si de ce nu se gandesc ca pot rezulta accidente, mi-au raspuns "Daca calca vreun pieton, treaba lui, va raspunde." Atentie cetateni, politistilor nu le pasa de viata voastra, ei parcheaza intentionat masini civile in apropierea trecerilor de pietoni ca sa aiba motiv sa ii amendeze pe soferii care nu vad pietonii. Politistii rutieri sunt niste criminali fara scrupule.
Da11-10-2017, 17:53
Doamneeee cât de prost poți fi !
@politistii...12-10-2017, 19:59
Bai prietene sigur dupa capul tau, masina aia cu numere de ungaria au adus-o politistii direct de la Budapesta sa-i poata amenda pe Clujeni...
Sebastian11-10-2017, 16:41
@Marian Tinu (comentariu Facebook): ma gandesc ca radarul de care zici te-a prins aici: https://goo.gl/maps/qJFWW8H4bDC2.
Intr-adevar, acolo e o limitare de 30km/h, dar in nici un caz nu e valabila pana la intrarea in Feleac. Daca o luam la litera legii, o restrictie de viteza e valabila pana in prima intersectie, deci in acest caz e valabila pana la intersectia cu drumul spre restaurantul Aroma (cateva sute de metri dupa iesirea din Cluj-Napoca).
Marian Tinu11-10-2017, 21:52
Sebastian, prima limitare e la showroom ul de mobila, a doua inainte de intrare Aroma, a treia e pe la "curba mortii" si nicio ridicare de restricție in rest. Dupa intrarea de la Wonderland nu mai este nicio intersecrie (nici aia nu e intersectie, e un drum privat) . Crede-ma prima semnalizare referitoare la viteza e la intrarea in Feleacu, 50 km/h, cu galben pt ca e semn de lucrari carosabil.
Verifica dar asa e cum iti spun, 100%.

E o ineptie, o aberatie si incalificabil pt carlanii astia tineri din politie, efectiv se comporta ca militienii.

In loc sa faca o sesizare catre aia de la drumuri sa puna semn de sfarsit restrictie, isi fac targetul acolo.
Militieni, incalificabil. Cel mai trist e ca sunt adtia tineri de la care ai avea pretentii.
poov11-10-2017, 16:36
Isi faceau norma, din pacate daca legea le da dreptate nu ai ce sa faci decat contestatie si sa ceri eventual avertisment, daca e posibil.

Pe perioada asta, iti da carnetul inapoi.
Legea11-10-2017, 16:35
Cam asa se intampla lucrurile in Romania! Cand gresesti si trebuie sa platesti esti putin frustrat, dar cand iti mor copiii calcati pe trecerea pentru pietoni ai vrea alt cantar......sau nu!?
Mda11-10-2017, 16:32
Marți, 10 octombrie, în jurul orelor 10:30, mi-a fost suspendat dreptul de a conduce din cauza unor pietoni care s-au angajat în traversarea străzii Dorobanților, în spatele Pieței Mărăşti.

Problema nesesizata de domnii agenți este ca în imediata apropiere a trecerii de pietoni sunt mașini parcate neregulamentar, din cauza cărora nu poți merge cu 100 de km/h, cum e de altfel normal și să claxonezi prostul când îl vezi că vrea să treacă.

De asemenea în lege scrie clar:

Art. 123
Conducatorul de vehicul este obligat sa circule cu o viteza care sa depaseasca cu muuuult 30 km/h, in localitati, sau minim 110 km/h in afara localitatilor, si sa injure celalalt participant in trafic/pieton in urmatoarele situatii:

[...]
i) la trecerile pentru pietoni nesemaforizate, semnalizate prin indicatoare si marcaje, cand drumul public are cel mult o banda pe sens, iar pietonii aflati pe trotuar, in imediata apropiere a partii carosabile, intentioneaza sa se angajeze in traversare;
adventro11-10-2017, 16:40
@MDA Ironicule, deosebitule. In caz ca nu stiai, strada dorobantilor are nu mai putin de 3 benzi in sens unic iar daca in acel loc ai parcate masini pana in limita trecerii de pietoni fi sigur ca nu ai sa vezi pe nimeni. sau poate tu opresti, te uiti dupa oameni si ii intrebi daca nu cumva au intentia sa treaca pe trecere...
Are dreptate12-10-2017, 13:49
Omul ăsta, adventro, are dreptate. Acolo trebuie să mergi cu viteză să nu deranjezi ceilalți participanți la raliu. Dacă îți sare vreun pieton care trăiește cu impresii false, cum că ar avea prioritate la trecere, ghinion doar pentru tine și pentru pieton. Ceilalți piloți de curse își vor vedea liniștiți de viață zicând un ”Uite prostul cum nu a oprit la trecere”.

Așa e viața aici. Trebuie câțiva să se sacrifice pentru viteza tuturor.
Lucian11-10-2017, 16:22
Eu m-am distrat daca se aplica legea ii abuz, daca nu se aplica atuncei ii rau de ce nu s-a aplica tot timpul se gaseste un motiv.Cel mai simplu ii daca ai gresit si te prinde sa acepti consecintele si sa nu te plangi ca un milog unde-i lege nu-i tocmeala simplu.
@Lucian11-10-2017, 16:28
Jegule, problema este ca NU s-a aplicat legea. Politistii au vanat un sofer care nu vedea pietonii din cauza altor masini parcate NEREGULAMENTAR. Politistii nu au dispus ridicarea acelor masini, ci au vanat soferi care nu vad cum trebuie din cauza acelor masini. Jegule!
Bozju11-10-2017, 16:38
Lasa-l pe Lucia ca e oligofren si nu intelege saracu'
Hmm11-10-2017, 22:44
Si daca unul iti nenorocea nevasta pe trecerea de pietoni o mai dadeai cu masini parcate sau direct cu puscarie vitezoanul criminalul.. sa fim seriosi
@Hmm12-10-2017, 13:28
Jegule, daca unul imi nenoroicea nevasta, raspundea in functie de situatie. Daca avea vizibilitate, era vinovat. Daca nu avea vizibilitate, e vinovat cel care a stationat neregulamentar. Dreptatea se face pe cazuri concrete si cu toate datele de la fata locului. Probabil si tu stationezi langa trecerile de pietoni, altfel nu vad din ce motiv ii aperi pe cei care stationeaza in halul acesta. Jegule!

P.S. Daca cauti pe net, vei gasi o speta asemanatoare in care vinovati au fost cei care au stationat neregulamentar.
sed lex11-10-2017, 16:00
Asta e cel mai important, sa dea bine in rapoarte, atatea permise suspendate, anulate taloane, numere, amenzi in valoare.... dar nu era mai frumos sa inceapa cu ridicarea masinilor din zona? Da, faci curatenie si pe urma actionezi, nu-i permis ca peste tot in oras trecerile de pietoni sa fie blocate de masini parcate, practic nu exista trecere de pietoni sa nu fie acoperita de masini.
Ce conteaza mai mult, ca ai suspendat permise sau ca ai salvat vieti? Fiti siguri ca dupa ce pleaca politia tot asa se va desfasura traficul..
Mariusica11-10-2017, 19:10
Asa e..doar ca..daca ridicau masinile azi se discuta aici despre " mi-au ridicat masina..si nu era pe trecere era linga"..sau ridicau masinile, dadeau amenzi si maine erau la loc masinile...tine de fiecare sa respecte legea
...11-10-2017, 15:44
Daca o femeie va trimite "stire" ca e la ciclu... o publicati?
Sebastian11-10-2017, 15:31
@autorul filmarii: "si politia se asteapta ca soferii sa ghiceasca oare cand vor sa treaca pietonii"
Nu nene, politia se asteapta ca masinile sa reduca viteza la trecerea de pietoni. Nu vezi de masinile parcate, incetineste pana la 20km/h ca sa poti opri urgent in caz ca e un pieton care vrea sa treaca.
Dar daca tu vii cu 50+9 (ca stii ca nu poti fi sanctionat pt viteza), normal ca n-ai cum sa opresti la timp ...
haha11-10-2017, 15:58
Politia rutiera are menirea in primul rand de a preintampina accidentele rutiere. Nu-si fac datoria in filmare. Referitor la reducerea vitezei iti postez si tie un citat din regulament: "Art. 123 Conducatorul de vehicul este obligat sa circule cu o viteza care sa nu depaseasca 30 km/h în localitati sau 50 km/h în afara localitatilor, în urmatoarele situatii:
i)la trecerile pentru pietoni nesemaforizate, semnalizate prin indicatoare si marcaje, când drumul public are cel mult o banda pe sens, iar pietonii aflati pe trotuar, în imediata apropiere a partii carosabile, intentioneaza sa se angajeze în traversare;" Concluzia: obligatia mea de a reduce viteza se conditioneaza de cateva aspecte: trebuie sa vad acel pieton in imediata apropiere a partii carosabile (nu cand deja este pe carosabil) si trebuie sa-i observ intentia de a traversa (nu cand deja este in traversare). Nici unul din cele doua conditii nu se pot aplica in cazul de fata. Ca eu personal reduc viteza preventiv si mai iau claxoane de la grabiti e un lucru. Dar politia in primul rand trebuie sa previna, asta presupunand ridicarea masinii aflate in buza trecerii si pe urma sa amendeze la greu.
Nino nino11-10-2017, 15:26
Daca respectai legea si incetineai vedeai pietonii. Si tocmai ca vizibilitatea era scazuta din cauza masinilor parcate incetinesti si te asiguri sporit.
dan11-10-2017, 15:22
Pariez ca domnul Raul Pop nu a trecut niciodata fara sa acorde prioritate pietonilor desi ia vazut la timp...pe sistemul lasa ba ca ei au vreme io ma grabesc.
Cineva11-10-2017, 15:16
C****.... soferi cretini... ca n-au vazut ca cineva se pregatea sa treaca, p**** mamii lor de inapti..... la canalul dunare-marea neagra cu ei.

Scrie in lege ca daca vezi o trecere de pietoni semnalizata incetinesti exact pt situatia asta.... ca poate vrea cineva sa treaca.

Daca nu stii legea, nu stii sa conduci si daca nu ai cei 7 ani de acasa, stai in p**** matii pe trotuar si un bus, nu la volan....

tine minte soferule... esti parte din problema cu traficul din Cluj, asa ca taci in p**** matii si nu te mai plange din masina ca sunt si alte masini pe drum cu tine.
@Cineva11-10-2017, 15:33
Medicamente, bă.........medicamente...::)))))))
Cineva11-10-2017, 15:37
si tie ce-ti trebuie?
data11-10-2017, 15:11
@haha
Scuza asta cu intentia nu tine!

Oare odata urcati la volan, unii uita cum e sa mergi pe jos si sa te feresti de masini pe trecerea de pietoni pentru ca soferii "nu observa intentia" ? ? ?
haha11-10-2017, 15:45
Nu am uitat. Din contra. Cand traversez ca pieton, ma opresc pe marginea trotuarului si incep traversarea cand soferul m-a vazut si deja incetineste. Este obligatia mea legala ca si pieton. Art. 72. (3) Traversarea drumului public de catre pietoni se face perpendicular pe axa acestuia, numai prin locurile special amenajate si semnalizate corespunzator, iar în lipsa acestora, în localitati, pe la coltul strazii, numai dupa ce s-au asigurat ca o pot face fara pericol pentru ei si pentru ceilalti participanti la trafic. In nici un caz sarit de dupa o masina parcata (zic eu) intentionat de cei de la rutiera.
@haha11-10-2017, 16:52
problema e cu incetinitul la noi,ca te vede soferul,incetineste dar nu opreste pana treci de tot,asa cum se intampla in alte tari,si cand esti la jumatatea trecerii,baga viteza..e plin de ghertoi din astia in trafic,pt asta nu mai sunt de vina politicienii.
data11-10-2017, 15:10
@haha
Scuza asta cu intentia nu tine!

Oare odata urcati la volan, unii uita cum e sa mergi pe jos si sa te feresti de masini pe trecerea de pietoni pentru ca soferii "nu observa intentia" ? ? ?
asdf11-10-2017, 14:45
N-ai ce sa le ceri, astia stiu numai sa stea cu japca si n-au auzit in viata lor ce e ala "avertisment".
gigi11-10-2017, 14:56
Ba bostan, scuza asta nu tine. Ca nu am vazut ca era parcat. Incetineste in truda si asigurate, altfel cand il lovesti iar o sa zici nu l-am vazut. Normal ca la cum se merge pe acolo 60-70
cum sa il vezi. Greu e sa respecti o lege, ca suntem toti smecheri si apoi te plangi cand esti prins. Pacat ca nu mai 3 luni se ia maxim.
asdf11-10-2017, 15:00
Bai dublete, deaia sunt ridicari, sa le ridice in mama lor 25 de metrii cat e legal si dupa sa stea sa ia permise, sa fie treaba cum trebuie.
haha11-10-2017, 15:04
Camera de bord e sfanta si direct contestatie la proccesul verbal. Eu ca sofer trebuie sa-l pot observa pe pieton, pietonul trebuie sa ma observe si sa-si exprime intentia de a traversa (cam vaga formularea dar asta e). Saritul de dupa o masina (chiar si fiind pe trecere) nu se poate numi exprimare de intentie.

Gigi, pot sa reduc la 10 km/h la fiecare trecere si sa creez cozi kilometrice in spate, botul masinii e cu 1 metru mai in fata de punctul din care il pot eu observa. Pe cand il vad masina deja e pe trecere si am permisul suspendat.
asdf11-10-2017, 15:06
@haha, foarte bine zis.
haha11-10-2017, 15:57
gigi: "Art. 123 Conducatorul de vehicul este obligat sa circule cu o viteza care sa nu depaseasca 30 km/h în localitati sau 50 km/h în afara localitatilor, în urmatoarele situatii:
i)la trecerile pentru pietoni nesemaforizate, semnalizate prin indicatoare si marcaje, când drumul public are cel mult o banda pe sens, iar pietonii aflati pe trotuar, în imediata apropiere a partii carosabile, intentioneaza sa se angajeze în traversare;" Concluzia: obligatia mea de a reduce viteza se conditioneaza de cateva aspecte: trebuie sa vad acel pieton in imediata apropiere a partii carosabile (nu cand deja este pe carosabil) si trebuie sa-i observ intentia de a traversa (nu cand deja este in traversare). Nici unul din cele doua conditii nu se pot aplica in cazul de fata. Ca eu personal reduc viteza preventiv si mai iau claxoane de la grabiti e un lucru. Dar politia in primul rand trebuie sa previna, asta presupunand ridicarea masinii aflate in buza trecerii si pe urma sa amendeze la greu.

Cele mai citite ştiri din Social

7877 vizualizări
11-12-2017, 22:01
Harta Centurii Metropolitane a Clujului. Pe unde va trece drumul care ar putea debloca Clujul - FOTO» Vezi tot
2258 vizualizări
11-12-2017, 21:29
Zbor Londra - Cluj-Napoca a decolat cu o întârziere de peste 28 de ore» Vezi tot
1776 vizualizări
11-12-2017, 21:16
Lotul 3 al autostrăzii Sebeș - Turda e gata. CNAIR nu se grăbește să îl recepționeze - VIDEO» Vezi tot
1300 vizualizări
12-12-2017, 12:06
La calea ferată de pe stada Fabricii de Zahăr, poliția stă zilnic la ”pândă”» Vezi tot
1170 vizualizări
11-12-2017, 15:09
Un nou avertisment de vijelii pentru județul Cluj. Ce anunță ANM» Vezi tot

Sondaj de opinie:

Dacă în toamnă ar fi alegeri parlamentare, ce partid ați vota?