Noul bulevard Bună Ziua ar fi putut avea patru benzi, dar una este cedată pistelor. Folosește cineva biciclete acolo?

 

Strada Bună Ziua ar fi avut patru benzi de circulație, dar la dezbaterea publică organizată de Primăria Cluj-Napoca s-a votat ca o bandă să fie dedicată bicicletelor. 

 

Ținând cont de faptul că zona se află pe deal, foarte puțini bicicliști se încumetă să circule cu acet mijloc de locomoție pentru a se deplasa la serviciu. 

 

Strada Bună Ziua a fost preluată de la Minsterul Transporturilor și urmează să facem licitația. Înainte de a demara acest proiect am făcut un studiu că sunt 65 de suprafețe ce trebuie expropiate, dar nu vorbim despre clădiri, fiind numai terenuri. Discut aici despre strada Bună Ziua, pentru că pe strada Fagului lucrurile s-au puțin diferit. Sunt câteva garduri care trebuie demolate și sigur vor fi expropiați toți cei care au teren. Sunt afectate și câteva parcări de pe strada Bună Ziua, dar nu sunt afectate clădirile, pentru că nu trece în apropiere.

 

Am avut o dezbatere publică la cum ar trebui să arate acest bulevard. Concluzia publică a fost că să aibă trei benzi de circulație, piste de biciclete, trotuar și spațiu verde. S-a pus în discuție, dacă să facem și piste de biciclete sau să facem patru benzi de trafic, iar majoritatea celor care au răspuns au fost de acord că trebuie și piste de biciclete în detrimentul unei benzi de circulație. 

 

La cum arată azi, vor fi două benzi înspre ieșire dinspre strada Bună Ziua înspre Calea Turzii și o bandă de intrare și de mers înspre strada Fagului. Practic, dacăp reușim să închidem licitația și Bucureștiul ne validează caietul de sarcini, atunci în primăvară vom avea expropierile și vom putea începe. Puteam să începem la sfârșitul acestui an, dacă cei de la București s-ar fi mișcat în timp util”, a spus viceprimarul Dan Tarcea, la o emisiune de radio. 

Comentarii Facebook