Masă caldă de prânz și ajutor la teme pentru elevii clujeni care provin din familii defavorizate



Un număr de 160 de copii, care provin din familii fără venituri vor primi o masă caldă la prânz și ajutor la teme, în cadrul progamului ”Școala după școală”, anunță Primăria Cluj-Napoca.

Putem vorbi de acces real la educație doar dacă sprijinim și copiii care provin din familii fără venituri. Am alocat 195.000 de lei pentru a acoperi costurile din Programul “Școală după școală”, astfel încât abandonul școlar să fie cât mai mic în orașul nostru și toți copiii să aibă acces la educație”, a spus Emil Bioc.

În cadrul proiectului ”Școala după școală”, copiii primesc în fiecare zi, după terminarea orelor de curs, o masă caldă asigurată de către Primăria Municipiului Cluj-Napoca, apoi sunt preluaţi de profesorii implicaţi în program care stau alături de ei şi îi ajută la teme sau realizează alte activităţi educative împreună.

În paralel, se asigură asistenţă socială pentru familii: părinţii sunt ajutaţi să rezolve problema documentelor de identitate care, lipsind, împiedică de multe ori copiii să aibă acces la ajutoarele oferite de stat sau la asistenţă medicală; totodată părinții sunt sprijiniți în eforturile de a-și găsi un loc de muncă, astfel încât copiii să nu trebuiască să aibă o contribuţie prin muncă proprie şi să se poată concentra pe studiu.

Programul a pornit ca proiect pilot la Școala Gimnazială “Traian Dârjan” din municipiul Cluj-Napoca, în anul școlar 2013-2014, pentru a testa eficacitatea acestei metode de ajutor.

În anul școlar 2014-2015, programul a fost extins pentru 90 de copii de la Școala Gimnazială “Traian Dârjan” și 30 de elevi de la Școala Gimnazială “Nicolae Iorga” din Cluj-Napoca, iar în anul școlar 2015-2016, p a fost extins din nou, ajungând la 160 de copii implicați: 90 de elevi de la școala “Traian Dârjan”, 30 de elevi de la școala “Nicolae Iorga”, 30 de elevi de la Școala Gimnazială “Octavian Goga” și 10 elevi de la Școala “Horea”.

Majoritatea copiilor propuși spre a fi incluși în program se află în situații de risc, înregistrează dificultăți de învățare, absenteism sau abandon, provin din familii cu situație materială deficitară și se află de asemenea în evidențele Serviciului Protecția Copilului, Familiei și Dezvoltare Comunitară și ale Serviciului Protecție Socială din cadrul DASM Cluj”, a mai precizat Boc.

Comentarii Facebook