Concurentii de la Swimathon Cluj au inotat 38 de kilometri si au strans 63.000 de lei pentru cauze umanitare


63.000 de lei s-au adunat la concursul de inot Swimathon, care s-a desfasurat sambata, 7 august, la bazinul Olimpic din Cluj-Napoca. In competitie s-au inscris pana la urma 38 de inotatori de toate varstele, care au concurat timp de 2 ore.

Cel mai sustinut inotator a fost Voicu Bojan, care a strans din sponsorizari de la 55 de persoane 13.000 de lei.

"Am inotat de la 6 la 16, ani pentru cateva diplome de locul III şi o glorie prafuita. Am luptat cu propriile mele recorduri, cu apa din urechi, cu mirosul de clor, am mers la concursuri, in cantonamente. Totul parea pe atunci excesiv şi lipsit de noima. Mi s-a parut fascinant sa pot in sfarşit converti inotul in ceva cu sens. Fundatia Comunitara Cluj a propus prin Swimathon o idee valabila, motivanta. Fara sa ma gandesc prea mult am zis "da, facem". Uneori, ai nevoie de cate un dram de nebunie in viata, daca vrei ca viata sa devina gustoasa, ca o mancare thai, asezonata cu mirodenii indraznete şi surprinzatoare. La cei 44 de ani ai mei nu am deloc de gand sa-mi traiesc viata liniar si previzibil ca tramvaiul 102", a declarat Voicu Bojan.

Pe locul doi a fost Stancey Bulucz, care a inotat 69 de lungimi de bazin, si a strans 10.118 lei, fiind "sponsorizat" de 16 prieteni.

"Am fost incantata sa particip la Swimtahon. Nu numai ca am fost fericita sa inot pentru cauza in care cred, dar am avut oportunitatea sa inot alaturi de cei care au sustinut alte cauze importante. Proiectul meu a fost tabara de baschet "Crossover", prin care ne-am propus sa schimbam in bine viata copiilor clujeni. In fiecare vara orgaizam aceasta tabara, in care copii si tineri cu varste cuprinse intre 6 si 19 ani sunt instruiti de jucatori americani profesionosti", a povestit si Stacey Bulucz.

Concurentii de la Swimathon au inotat in total 774 de lungimi de bazin, adica circa 38 de kilometri si, fiecare lungime, a fost platita cu sume cuprinse intre 1 si 20 de lei.

"Swimathon-ul este un eveniment special de atragere de fonduri, un mecanism pus in miscare de retelele sociale ale participantilor. La cea de-a doua editie, am oferit oportunitatea si altor organizatii, companii locale sau oricarui grup informal de clujeni, de a mobiliza resurse, alaturi de Fundatia Comunitara Cluj, pentru cauzele care ii motiveaza. Astfel, evenimentul a crescut exponential ca amploare, numar de participanti sume mobilizate si numar de sustinatori si de participanti la eveniment, ca voluntari sau pur si simplu ca suporteri", a spus si Simona Serban, directorul executiv al Fundatiei Comunitare Cluj.

Comentarii Facebook