Social

Clujul va avea METROU. Emil Boc pornește în forță, dar arhitecții nu prea cred în acest proiect

  



 

Clujul va avea un metrou, iar lucrurile nu mai sunt numai la nivel de discuții, ci se alocă fonduri. 

 

Primăria Cluj-Napoca anunță că a alocat suma de 3 milioane de lei pentru a începe studiile de fezabilitate. Vestea proastă este că primele călătorii ar putea avea loc peste cel puțin zece ani, în condițiile în care lucrurile decurg bine.

 

Magistrala de metrou ar urma să aibă o lungime de 40 de kilometri. Metroul ar urmă să pornească din localitatea Gilău, iar ultima stație ar trebui să fie în zona industrială de la Jucu. Optimiști, inițiatorii proiectului susțin că până în 2030 am putea circula cu metroul în Cluj-Napoca, iar mai apoi magistrala să fie extinsă și în zona metropolitană.

 

Planul este ca toate comunele din jurul orașului devenite suburbii să fie legate: Gilău, Florești, de unde 25 de mii de oameni vin zilnic în Cluj să lucreze, Apahida și Jucu, anunță știrileprotv.ro.

 

Consiliul Local alocă suma de 3,4 milioane de lei pentru studiul de prefezabilitate. ”În urma alocării acestei sume și studiile prealabile vom avea toate detaliile cu privire la lungimea, felul în care să se distribuie o astfel de linie de metrou . În mod real orașul nostru găzduiește și suportul în trafic furnizat de o populație care se apropie de jumătate de milion”, a precizat purtătorul de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca, Oana Buzatu

 

Șerban Țigănaș, președintele Ordinului Arhitecților din România, crede că proiectul nu este fezabil: ”Suntem un oraș colinar, pe vale, un metrou funcționează dacă este o rețea coerentă, care are mai mulți poli, nu servește numai de exemplu axa est-vest. Este notoriu că toată zona centrală este plină de vestigii arheologice, ceea ce face că orice intervenție în subteran va declanșa ani de zile de cercetări și studii”.

 

Primarul Emil Boc a mai vorbit și în trecut de un metrou, dar și de un tunel pe sub centrul Clujului, dar nu s-a făcut nimic până acum.

 

În septembrie 2015, primarul Emil Boc spunea că metroul este o fantezie. 

 

Nu ne putem ascunde. Sunt două soluții mari și late asupra cărora trebuie să ne decidem în viitor și pe care le analizează și cei care se ocupă de studiul de trafic. Ori pe deasupra Clujului, ori pe dedesubt. Ori un monorail pe deasupra Someșului, ori dedesubt, prin pasaje subterane sau ceva de genul acesta, dacă vrem să găsim soluții pe terem lung. Nu ai altă lansă, pentru că străzile nu le poți extinde și clădirile istorice nu le poți demola. Din cele două alternative specialiștii trebuie să ne spună ce să alegem. Să avem o dezbatere sau un referendum, în care să decidem ce facem: un tunel din Mănăștur până la Aeorport sau un monorail.

 

Până atunci mai putem găsi soluții mici, dar tot traficul de va descărca în oraș chiar dacă facem centura de la autostradă la Cora sau centura sudului, de la Nodul N spre Calea Turzii și apoi spre Selgros

 

Ne trebuie o alternativă la ceea ce avem acum. Soluția metroului nu se poate implementa la Cluj, pentru că avem un oraș cu jumătate de milion de oameni și cu un cost de 5 miliarde de euro pentru metrou. Ar fi o soluție care nu se poate susține financiar. Ar fi frumos să ai de la Polus la Aeroport o linie de metrou. Din nefericire costurile exorbitantate, de 5 miliarde de euro, nu ne permit nici să visăm.

 

Metroul nu este sustenabil la o populație de jumătate de milion de oameni și la un buget de 210 milioane de euro cât are Clujul. Sunt realist că ar fi ideal să avem o soluție de metrou, dar nu este sustenabilă. Ar costa 5 miliarde de euro.

 

Trebuie să te gândești că ai un spațiu la Someș pe care îl poți folosi. Costul pentru pasaj de la Clinicilor până după Prefectură este de 400 de milioane de euro, cea mai scumpă variantă, și de 200 de milioane de euro pentru un tunel care ar avea și porțiuni supraterane.

 

Monoraiul ar avea un cost de peste jumătate de miliarde de euro”, a explicat Emil Boc, pe larg, la emisiunea Știri de Cluj LIVE, în 17 septembrie 2015.

coral1_1_1.jpg
16-1-2018, 13:27
185 vizualizări
66 comentarii
@ Sile17-1-2018, 15:28
Numele serialului TV avandu-l ca protagonist pe Peter Falk este Columbo, si nu COLOMBO(ULE)! ... Cum te pricepi la filme Hollywood, asa te pricepi si la Emil Boc, dobitocule. :)
pacl17-1-2018, 13:53
Daca ar fi sa fiti obiectivi, ati schmba titlul in "Clujul NU va avea metrou" nici in 2028
razvan17-1-2018, 11:20
Daca tot vrea sa faca o treaba, ar putea la trecerile de pietoni (piata marasti etc), sa faca subtraversari cu scari rulante pt pietoni...Cel mai probabil e mai ieftin.
mario17-1-2018, 11:26
Corect. Boc e din alt film.
clujean17-1-2018, 12:53
Ieri o fost in vizita la Bucuresti premierul Japoniei. Cred ca japonezii ne-ar putea face metrou in Cluj in maxim 5 ani. Pe banii lor. Si dup-aia isi incaseaza contravaloarea biletelor pe "x" ani. Numa' ce sa vezi, n-o avut cu cine discuta. O batut la usa guvernului si portaru' l-o trimis la plimbare. I-o zis: ma fraiere, nu vrei tu sa mergi sa vizitetzi muzeu' taranului roman ? :)
ionut17-1-2018, 13:09
Sunt convins ca ar face ei. Pt asa proiecte se face o evaluare econimica, un NPV, un IRR rahaturi din alea...Crezi ca iasa economic?!?
mario17-1-2018, 11:09
Alo, DNA, DIICOT cand ne scapati de BOC (cu studiile lui de fezabilitate) si TISE.
Prostu satului17-1-2018, 11:20
Raspuns:niciodata.Au spatele asigurat pe filiera serviciilor.Hardughia care a ridicat-o Paunel in spate la Piata M.Viteazu s-a facut cu "ajutorul"nemijlocit al finului sau nasului(ca nu mai sti care pe care a nasit?!Boc pe Tise?,Apostu pe Boc?Tise pe Apostu?).Jumatate din teren i-a fost daruit de administratie.Cum ?Numai cel de sus stie.Am inteles ca deja a vindut mastodontul cu milioane de euroi.Normal,sa scape de belele.
Pocaitul17-1-2018, 11:01
Se apropie alegerile si bineinteles trebuie pregatit terenul.Adica PROMISIUNI,fara o logica sau strategie,vorbe goale cu care ne-a obisnuit piticania in trei mandate.Evident ca "va prinde"la unii votanti cu gindirea ingusta si care uita repede.Ce sa mai vorbim ca inainte de a face un metrou sint alte investitii muuult mai importante si oportune,ca ex.centuri,pasaje,treceri de pietoni subterane,parcari in cartiere(pe actualele terenuri generoase pe care se intind nesfirsitele cotete de tabla),reglementari mai clare si drastice d.p.d.v.al infrastructurii la noile ansambluri de locuinte,introducerea de utilitati la periferii(lucru esential in dezvoltarea unui oras,sa nu mai construiasca toti in buricul tirgului),sensuri unice,unde verzi la stopuri.Mocanul parca e batut cu leuca in cap(ca cu oul de gaina i-a dat tata-so),cum sa nu vada toate astea????Mai prost si incompetent primar nu cred sa mai existe in tara asta.Dar ce-l intereseaza adevaratele probleme ale orasului?!."Si-a tras"al doilea cel mai mare salar din tara(150 mil.),asa ca il doare drept in putu..lica de noi.
mario17-1-2018, 11:35
Bine zis, trebuie dezvolata infrastructura rutiera si avut grija cum se dau autorizatiile de constructie. Oamenii tot cu masinile personale o sa circule iar daca se construieste haotic anumite strazi o sa fie blocate (Marasti-Groapa, Dambovitei). Cand o sa termine Boc metroul o sa fie masini zburatoare.:))
Pocaitul17-1-2018, 13:45
Multumesc de aprecieri Mario.Din pacate o asa lipsa de viziune in administrarea unui oras rar ti-e dat sa vezi.Ce ma intriga si ma mira este ca nu-si fac simtita prezenta inginerii din primarie,sefii de servicii,arhitectii,responsabilii de nenumarate directii(de ex.sistematizarea circulatiei,parcari,infrastructura..etc...).Totusi,sint persoane cu pregatire,relativ tineri,ar putea aduce un suflu nou in bunul mers al urbei???!!!Sau sa fie asa de corupt acest oras ?????Sa comande doar piticul ca un bulibasa la ale romanes ????Sau sa fie asa de slab mocanul incit sa-i fie frica sa se opuna rechinilor imobiliari si firmelor de casa ????Sau...sau...Cert este ca azi-miine NE BLOCAM.P.S.ieri am facut de pe Cimpina pina in Engels 30 minute.
b2b17-1-2018, 10:24
haosul din Cluj se extinde. Nu cred ca se poate realiza.
pascu17-1-2018, 10:11
Sunt sigur ca la Cluj se va face chiar in ceasul al 12-lea.

Da, am observat ca IN GENERAL viniturile au doar cap sa nu le ploaie in gat, cei 7 ani de-acasa I-au fentat.
SILE=Troist=primaru=Bocian17-1-2018, 9:57
SILE=Troist=primaru=Bocian
slie17-1-2018, 11:21
Bai Colombo, nu ti-ai luat lingurita cu Nutella de pe Motilor? Nu mai sta pe Net, urca si tu cateva etaje si stai guguli la closetele pentru VIP-uri. pofta sa ai, scatofage!
razvan17-1-2018, 8:16
Se apropie alegerile, si se pregateste din timp...Macar sa invete de la dusmanii de clasa din Bucuresti, cum (nu) se construieste un metrou incepand cu anii '90 incoace.
D-nu Boc, lasati, nu va mai chinuiti, o sa fiti primar in ClujN cat vreti dumneavoastra. Nu aveti nici o concurenta serioasa (?blat). Pensionarii (CTP) va voteaza. Studentii (+flotant) va voteaza (Untold etc),etc. Macar lasati SF-urile in pace...
Vasile17-1-2018, 11:04
Corect tot ce-ati scris.Respecte.
Elena16-1-2018, 23:54
Eu cred ca se va face insa va dura mult mai multi ani.
Comentati degeaba despre "vinituri", nici macar primarul nu e nascut si crescut la Cluj Napoca! Cu ce sunteti voi ma buni sa v-ati nascut acolo? Cu nimic... daca stati sa va ganditi orasul a crescut datorita celor care au venit, Nu esti mai inteligent daca zici de celalalt ca e taran dar pentru ca tu te-ai nascut intr-un oras. Caracterul se vede dupa educatie nu dupa locul de unde ai venit!
Intradevar problema este ca in ultimii trei ani au inceput multi sa vina cu masinile si sa circule cu masina prin oras, astea-s fite. Eu locuiesc in oras de 8 ani si tin minte ca acum 4 ani (inca fiind la master) mai veneau studentii cu trenul...acum multi se sparg in basini cu masina prin Cluj Napoca
Troist17-1-2018, 7:02
Leanto, voi astia care ati aterizat la Cj sunteti catastrofele care ne fac traiul greu. Voi va duceti copii la scoala, la gradi, la meditatii, la cursuri cu masina, blocand orasul si strazile. Bunicii acestora sunt in satele de bastina, departe de civilizatie. Pe noi ne duceau bunicii, care erau tot clujeni. Nu un asemena Primar , din pacate, este etalonul civilizatiei, acesta nu a facut decat sa ingreuneze viata clujenilor prin masurile populiste gen balciuri si Untold. Da, din pacate orasul a crescutt dar nu asa cum ar fi meritat, ca si oras Universitar. A crescut ca au aterizat toate piti si coca cu "mastere" , banuiesc ca stii asta foate bine. Mai bine v-ati intoarce acasa la voi sa dati plus valoare, sa civilizati zona de unde proveniti, nu sa ne luati aerul cu mitocania voastra.
Elena @Troist17-1-2018, 10:00
Care-i treaba, Sile?
Elena22-1-2018, 23:46
@Troist Cine a zis ca merg eu cu masina? Care ca voi? Sunt o singura persoana...nu generaliza. Cine a zis ca sunt eu de acord cu Untold sau alte balciuri?
Sa stii ca poti folosi in limba romana " ca oras universitar", iti recomand piesa Taxi- Ca si.
Vreau sa iti spun ca asta se tot vorbeste la tv ca orasul Cluj Napoca creste daorita studentilor si ca multi dintre cei care vin la facultate se duc in orasele de provenienta dupa ce termina studiile.
Vio16-1-2018, 21:15
Din categoria: sa facem sosea suspendata sau tunel?
Postare publicata numai ca sa genereze comentarii si atat.
Studiul SF e un veritabil SF (science fiction) pentru un asemenea obiectiv la Cluj.

Nu se va intampla nimic.
Domnilor noi nu reusim sa legam Sibiul de Nadlac pana in 2025 si credeti ca Clujul are resurse sa sustina o asemenea investitie?
Si ... Cand va fi gata, cand noua ne trebuiesc strazi pentru ieri si nu peste 25 de ani?

Fiti realisti. Proiectati un metrou de suprafata din Jucu pana in Baciu pe structura CF existenta si poate in 2-3 ani e functional. Timp in care sapati un tunel pana in Floresti si gata si cu legarea Florestiului de Cluj.


keo16-1-2018, 20:05
Boc ne da ordine si ne conduce destinurile ca mariii cocalari asezat comfortabil la bordul unui BMW in general conduse de Viniturile care ne invadeaza orasul nostru
Hmm16-1-2018, 19:19
Nu va mai stresati. Ce scrie pe buletin la locul nasterii? Scrie ceva comuna sau orasel din ab sj mm bh sm ms hr cv sa chiar is sv nt etc deci vinituri. Aglomeratie. Trafic sufoxat
Alex17-1-2018, 10:20
Vesnicul destept de serviciu. Ca asa-i romanul, le stie el pe toate. Doar romanii arunca cu rahat unul in altul si se cred care mai de care mai destept. Vorbesti de buletinele altora, dar nici macar prenumele nu sti sa ti-l treci aici. Toti clujenii care isi bat joc de oamenii care au venit cu motive bune in Cluj, sunt exact ca si bucurestenii care se cred buricul pamantului, vorbesc cu nasul pe sus. Faceti de rusine caracterul ardeleanului, pe parintii si bunicii vostrii care, oameni simpli fiind, stiau sa ii primeasca frumos si aparte pe cei din afara regiunii. Cu asta au ramas ei in mintea tuturor, nu cu cuvintele astea urate de "cine mi-s eu, cine is restul".
Hopaaa16-1-2018, 18:25
Adevarata problema e cum facem cu navetistii si alte vinituri. Astia aglomereaza orasul. Iesi pe strada si te uiti la masini. Cj cj ab ms cj cj mm bh sm cj. Deci. Prea multe vinituri. Care vin cu harbul de masina dupa ei. De aici traficul infernal
Ungur16-1-2018, 18:42
S-a umplut Napoca de VINITURI UNGURI din Harghita si Covasna care dupa ce si-au distrus judetele prin furt coruptie si nepotism acum ne-au invadat noua orasul ca sobolanii..
Calin16-1-2018, 19:00
Verifica buletinul la maica - ta UNGURE. Locul nasterii == ???

NU ESTI CUMVA O VINITURA ?
Fanelr16-1-2018, 19:21
Eu verific buletinul meu. Loc nastere Cluj Napoca. La tine ce scrie tarane?
Eu16-1-2018, 20:34
UNGURE voi marea majoritate ati venit aici in Transilvania pe timpul maghiarizarii fortate dintre 1867-1918 si mai inainte ati venit din ASIA voi nici macar nu sunteti europeni ci ASIATICI veniti in Europa acum 1100 de ani la furat si violat.
Calin16-1-2018, 21:21
Fanelr la maica ta te rog !
Calin16-1-2018, 21:25
EU verifica si tu buletinul la maica ta.

Sigur nu scrie loc de nastere Cluj-Napoca.

Tu deja esti clujean dar restul vinitura !
Cosmin17-1-2018, 10:25
S-au trezit miticii sa comenteze. Clujean=mitic ordinar. Nu sunteti mai prejos decat Funar, hai sa construim un zid in jurul Clujului, sa nu mai vina nimeni, sa stati doar voi intre basinile voastre, parca ati fi comunisti. Dar nu-i asa, mandria e mare cand se vorbeste despre Cluj capiatala IT. Doar nu s-au apucat dintr-o data toti pensionarii orasului sa invete programare, ci aia, viniturile v-au crescut nivelul de trai.
Eu17-1-2018, 11:09
Cosmin - toti aia care se mandresc a fi clujeni superiori celorlalti, care folosesc cuvantul VINITURA sunt UNGURI ! UNGURII is aia care se cred superiori romanilor, care nu suporta sa vada cum vin in Cluj moldoveni si muntenti si le scade lor ungurilor procentul in randul populatiei orasului.
Hun16-1-2018, 16:47
Boc mincinosul
geo16-1-2018, 15:48
Domnu PocPoc s-o s*ga!!! Alti bani cheltuiti aiurea. Pana acum N-A FACUT NIMIC!!! Visam la somes navigabil dar n-avem bani sa mergem la BUDA in centrul clujului. Apropo, in loc de metrou, faceti mai intai cateva BUDE, ca daca ne trece, NE CACAM pe la colt de blocuri, ca n-avem incotro.
intelepciunea de pe urma16-1-2018, 16:38

acesta este comentariul unui reprezentant al poporului care l-a impuscat pe ceausescu in ziua de craciun si acuma va pare rau
GeorgeA16-1-2018, 17:03
Tu mergi in centru sa te caci? Eu in centru merg sa servesc ceva cand merg, iar locul unde servesc au si wc'uri...in ce comuna stai ?
gergica16-1-2018, 17:29
Mai prostule, tu chiar esti vreun putoi sfertodoct, tu servesti prin wc-uri? Ce expresie este "merg sa servesc"? Mare idioti mai produce si muma natura....
Sergiu16-1-2018, 18:26
O fi ceva chelner de servește lumea, ce vrei și tu?
jean manastur16-1-2018, 15:36
Un adevar primar, 100 de mandate sa va tina Dumnezeu!
primaru17-1-2018, 8:00
Bine zis, primar nu Primar, mic din toate punctele de vedere, mai ales moral. Mic, Mincinos, Mototol, Mangafa. Ca si prostii inculti si sarantoci ce-l stampileaza.
Zombi16-1-2018, 15:25
Alta solutie ar fi...taxa pe vinitura. In perioada sarbatorilor si concediilor traficul e decent. Cum incepe treaba valuri, valuri de tarani invadeaza orasul. Comentatorii de mai jos sunt inclusi si ei
vinitura16-1-2018, 15:40
daca ar fi taxa de idiot cred ca s-ar scoate mia multi bani si numa idiotii ca tine ar fi inclusi
Mikley16-1-2018, 16:14
Taxa de parcare pentru vinituri sau taxa pentru masinii ai vrut sa zici ...pt sobolani care zic ca viniturile aduc un plus Clujului sa se uite la cifre...cate vinituri platesc impozitele pe Cluj-Napoca. !! 0,1%
Bla bla16-1-2018, 22:06
Da bai kuae ca voi clujenii sunteți toți usa de biserica. Ce impozit Frățică? Pe 3 imobile plătesc 600 lei. Pe când vinitura sparge 500 lei intr-o noapte in club. Asa ca las-o moale cu impozitul. Clujenii merg la shopping de Crăciun si Paste ca in rest nu au bani. Viniturile alea de care zici tu, aia care ramân in Cluj lucrează pe joburi plătite bine ca altfel n-ar sta aici. Si aici nu îți zic de corporațiile unde se plătește cu 1500 net. Sunt si cu 4000 in sus si nu-s it:) asa ca Rămâneți voi muritori de foame
@Zombi @Mikley17-1-2018, 10:30
Va bucurati cand primiti o chirie frumoasa luna de luna 250-300-350 euro, nu-i asa? Dar ce vedem noi aici? Nici un contract la primarie, nici o taxa, nici un impozit pe venit datorat chiriei. Deci cine e prostul pana la urma? Ahh tot noi, viniturile. Prosti mai sunteti!
Hopaaa16-1-2018, 15:16
Respect domnule Boc. Aveti asigurat votul meu. Multa sanatate si putere de munca.
ADEVAR16-1-2018, 15:00
2000 de ani si inca nu avem autostrada Transilvania --- Moldova

Vise frumoase POPOR NECIOPLIT !
papacioc16-1-2018, 15:17
Nu stiu de ce e asta prioritatea, sa invadeze soldovenii mai repede cu BMW-urile lor ? Prioritar e spre vest, de acolo vine belsugul.
Mda16-1-2018, 15:37
Ma pis pe moldova ca o gramada de vinituri is la facultate aici is sătul de ei
vinitura cu studii superioare16-1-2018, 15:46
mars la tara taran prost
orasul Cluj e acum centru universitar mai apropiat de orasele din Vest
dar tu taran prost obisnuit cu viata de taran nu pricepi
dute la prasit,acolo e locul tau
Bogdan Voda16-1-2018, 16:34
Vinitura superioara, la ce bun ca ai cumparat o diploma? Ti-ai citit comentul "superior"? Esti un analfabet, nici sa sudui nu stii corect. Vai de parintii tai, tarani simplii banuiesc, au muncit sa tina o loaza la scoala si iata ce-a iesit, o starpitura infecta.
Moc an16-1-2018, 14:13
Vai si amar va fi de metrou, poate peste vreo 10 ani a iesi si de aici vreun tramvai pricajit din Floresti la Pata Rat, ii va spune metrou de suprafata.
Bocian16-1-2018, 15:13
Bai Mafalda, vezi ca azi maine vine criza si zburati din oras ca pelicanii, va ia bancile apartamente, si spre catunele voastre fuga marsh! Sa-l luati si pe Boc cu voi in sula, ca va face in catune Prut navigabil pana in Rotterdam, Siretul cu petroliere si mineraliere, Metrou Vascauti- Mitoc sa aiba si mitocanii mijloc de locomotie, in fundul gredinii va face Juraqsik Parck, ce mai , trai pe vatrai, dar plecati odata infectiilor! Mocofane, fiecare circula cu ce vrea, nimeni nu poate obliga pe cineva sa-si faca masina taxi ori autobus, asta-i surogatul la Centura, drumuri, etc? Idioti ca tine sunt in prostie, nici macar de-o rabla nu-s in stare sa-si cumpere, da sigur, hai sa facem metrou ca poate au sa-si lase masina acasa si se vor sui in vagoanele CTP alaturi de nespalati ca tine si cei din familionul tau cu purdalai. Iar la muiere spune-i sa-si spele minja ca-i pute gaoaza a cherhana.
Moc an16-1-2018, 15:49
Bocaian tu sa s*** hotdog-ul nostru sobolan lepros
du-te sub pod sau la canalizare
acolo e locul tau raiosule

daca ceva nu-ti convine poti sa-mi zici si unde stai sa vin sa-ti dau vreo doi pumni in cap sa te trezesti
Punct16-1-2018, 14:11
Asta e asa, doarca sa ia cineva niste bani. Am mai vazut studii, de exemplu pasaj subteran pe sub centru...
Face primaru asta drag o risipa de bani incredibila, dar atata timp cat nu exista DNA in Cluj e ok.
poov16-1-2018, 14:04
Pai asta, sau un fel de tren rapid ar fi singura solutie pentru a rezolva situatia, pentru ca numarul de oameni si masini nu va scadea, iar strazile nu mai au cum sa fie largite

Din pacate, Romania e o tara unde e plin de loseri, care sunt doar in stare sa vorbeasca, cand e vorba de facut, se multumesc cu diferite "combinatii" sau "gainarii", gen "o galeata, 2 sticle de ulei si 2 kg de zahar" pentru un vot.

Ar trebui zilnic la televizor si pe Internet sa fie date filme cu ce e in Occident, cum arata strazile si orasele de acolo, si ce rahat e aici din cauza ca nu sunt in stare sa faca! Nu doar politicienii, ca nu de la ei pleaca, ei sunt doar reprezentantii societatii, romanii sunt de vina niste pacalici mistocari majoritatea, care sunt tari in gura, si in mistouri, sunt buni sa rada de altii, si de trasat planuri, ca si asta cu metroul, dar cand vine vorba de executie muncesc 2 zile si dupa o lasa balta ca vad ca e nevoie de efort!

De asta, consider ca s-a gresit o cifra in articol, e 2130 nu 2030.
Hmm16-1-2018, 21:29
Mai pot fi largite, dezvoltate dar nu vrea ... Sau nu stie... Sau e incapabil... Uite o strada de la gara la aeroport, pe langa calea ferata e posibila. Dar ... Tocmai am observat ca a autorizat niste constructii langa calea ferata, langa fabrica de pensule. Probabil ca sa aiba mai tarziu argumente sa zica nu. Ca si autorizarile din Borhanci pe unde trebuia sa treaca centura. Apoi ar putea face pasaje si poduri si deschide noi strazi, cum e Beiusului, Fabricii de zahar sau de la Podul Garii spre Baciu. Sau Taietura Turcului. Deci solutii sunt, vointa nu exista.
Vasile17-1-2018, 11:12
Un comentariu corect si logic.Respecte.
UTC Rachitele16-1-2018, 13:59
Pana in 2130 ce se termina studiul de PREfezibilitate si apoi 2230 cand e gata studiul de fezibilitate si apoi inca 100 buna de ani ce se termina licitatia si contestatiile , VA ROG eu din suflet sa faceti 3,4 toalete publice macar 1 pe cartier ca eu daca ma trece in Gheorgheni trebuie sa fug in centru la wc si acolo nu am unde lasa masina si alta nu mai este in tot orasul asta de 5 stele .
Mda16-1-2018, 15:39
Esti proasta fă. In gheorgheni sunt minim 3 ( alea le stiu eu) . Mars inapoi in bontida
UTC Rachitele16-1-2018, 15:52
Mda de unde stii ,acolo mananci de obicei
dan16-1-2018, 18:29
Tu esti de la tara. Ce vorbesti de cartiere. Ca nu stii unde e Sora sau Cocosul de Aur. Plin de vinituri.
EU16-1-2018, 13:44
Mă da Poc ăsta e mai deștept decât președintele ordinului arhitecților. Oare pe cine mai vrea să aburească acum? A mai fost unu deștept ca el și a fost împușcat săracul, Doamne ferește să ajungă ca el
H.16-1-2018, 14:04
Acu e vremea planurilor urbanistice , dupa ce creste iarba nu mai are timp, merge la coasa

Cele mai citite ştiri din Social

1159 vizualizări
20-8-2018, 11:16
Accident pe strada Oașului: ”M-am aplecat să iau telefonul pentru a răspunde și...” - FOTO» Vezi tot
1046 vizualizări
20-8-2018, 10:25
Parcare de ”barosan”, pe Aleea Bizușa din Cluj-Napoca - VIDEO» Vezi tot
923 vizualizări
20-8-2018, 11:57
Cluj: Șofer certat cu logica. Era să lovească un biciclist - VIDEO» Vezi tot
860 vizualizări
21-8-2018, 10:16
Veganii din Cluj fac un nou marș pentru Drepturile Animalelor» Vezi tot
804 vizualizări
21-8-2018, 10:49
Neatenția costă: O tânără a ajuns la spital după ce a fost lovită de mașină, în centrul Clujului. Traversa neregulamentar» Vezi tot

Sondaj de opinie:

Dacă în toamnă ar fi alegeri parlamentare, ce partid ați vota?