Boc, despre nevoia de bani pentru centura de SUD: Clujul primește de la București de 6 ori mai puțini bani decât oferă

 

Primarul Emil Boc s-a plâns că județul Cluj contribuie la bugetul național cu sume mari, dar nu primește înapoi banii pentru investiții vitale.

 

Un astfel de caz este centura metropolitană, din Gilău - Florești - Făget - Apahida. Despre aceasta s-a vorbit de foarte mulți ani, dar nimic concret nu s-a făcut, fiind folosită de politicieni pe post de promisiune electorală.

 

Am avut argumente cât am fost la guvernare să spun ”Clujul nu trebuie să cerșească niciodată niciun leu, ci trebuie doar să primească doar o bună parte din ceea ce i se cuvine”. La fel și în această perioadă, 2016 - 2020, Clujul nu trebuie să fie avantajat, dar trebuie doar să i se recunoască locul pe care îl are la producerea prosperității naționale și să se întoarcă la Cluj banii pentru a putea produce mult pentru țară să se rezolve problemele care țin de competență locală sau județeană. E pe locul 5 la contribuția la bugetul național și pe locul 34 la bani veniți înapoi. Din nefericire în ultimii 4 ani nu s-a terminat un milimetru de autostradă sau de centură ocolitoare în această zonă, pentru a ne ajuta să decongestionăm traficul. Guvernele PSD nu au pus accentul necesar pe investiții. Au investit mai mult în consum pentru a-și câștiga imagine publică. Consumul este foarte important, dar trebuie susținut din spate de investiții și de locuri de muncă. 

 

Clujul a trecut de acea fază când am scos traficul greu din oraș prin centurile din Apahida și prin autostradă. Acum Clujul este singurul oraș care a crescut ca populație din 2000 și până acum, pentru că este un magnet de dezvoltare. Revin la obligația de nivel zero a Guvernului, această centură metropolitană a Clujului, de la nodul de autostradă de la Gilău, pe malul Someșului 8,3 km, până la sensul giratoriu de la Cora, de acolo este un pasaj suprateran peste DN1 până la strada Bucium, la capătul liniei de tramvai din Mănăștur. De acolo începe centura de sud a Clujului, prin Făget, traversează Calea Turzii, prin spate la Iulius Mall și Selgros și iese la Apahida și se conturează legătura cu centura ocolitoare. Am reușit măcar să o includem în finanțarea pe fonduri europene 2016 - 2020, dar nu este neimportant pentru Cluj dacă încep lucrările în 2019 sau în 2020, sau le încep în 2017. De aceea șansa unui guvern care să cunoască problemele Transilvaniei, șansa unui guvern cu un premier care este din zonă este să înțeleagă că această centură este vitală. Această centură va avea legături cu strada Câmpului, cu străzile din cartierele Bună Ziua, cu partea din Gheorgheni. Vor fi intrări și ieșiri. Această centură face parte din rețeaua drumurilor naționale. De aceea trebuie făcută de guvern”, a explicat primarul Emil Boc. 

 

Clujul nu va avea resursele necesare pentru a susține de unul singur o astfel de investiție. ”Noi vom avea cirva 40 - 45 de euro de UE, pentru proiecte de infrastructură, pe planul de mobilitate pentru ceea ce înseamnă Axa 4. Este o sumă pentru 4 ani. Centura costă 150 de milioane de euro și nu se poate finanța din bugetul local”, a explicat primarul Emil Boc.

 

Edilul șef l-a lăudat pe premierul Dacian Cioloș pentru că a reușit să deblocheze tronsonul de autostradă de la Gilău la Nădășel, care va funcționa ca o centură ocolitoare. ”S-ar putea ca la finele lui 2017 să fie gata. Ce bine era să fie gata măcar acum. Puteam să mai avem o centură a Clujului spre zona Zalău. Eu când am plecat de la guvernare am lăsat licitația făcută și câștigătorul desemnat. Patru ani, nouă kilometri nu au reușit să finalizeze”, a mai spus Boc. 

 

Vă reamintim că atacurile la persoană, comentariile cu injurii sau amenințări vor fi cenzurate automat. Vă rugăm să păstrăm un spațiu de dezbatere civilizat!

Comentarii Facebook