Alin Tișe a reclamat că la Aeroportul Cluj se pot produce oricând catastrofe aeriene

 

Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a trimis plângeri la Autoritatea Aeronautică Română prin care a reclamat că oricând se pot produce catastrofe aeriene. 

 

Adresa cu numărul 21194 / 3 august 2018 conține 54 de pagini și reclamă că pe noua pistă de aterizare/decolare, investiție inaugurată în 2013, care a costat 40 de milioane de euro, se pot produce catastrofe aeriene, care s-ar solda cu zeci sau sute de morți.

 

Actul semnat de Tișe și susținut de funcționari din cadrul Consiliului Județean Cluj se referă la câteva dale din beton, la care apărut fisuri și care s-ar putea rupe și ajunge în motoarele avioanelor. Întreg documentul se bazează pe date din perioada de construcție a pistei, care se referă la apariția respectivelor fisuri și la modalitățile de remediere a acestora.

 

De șapte ani, Consiliul Județean Cluj nu a trimis o astfel de adresă, iar pista a fost exploatată fără probleme. Nu au existat plângeri din partea companiilor aeriene, care despre vechea pistă au spus clar că se gândesc să nu mai zboare la Cluj.

 

De exemplu, Alin Tișe se referă la o adresă din 2015 a firmei Geo Arc SRL care a emis o dispoziție de șantier care se referă la ”posibilitatea de smulgere a acestora (n.n. cu referire la posibile bucăți de beton), fapt care ar provoca accidente dezastruoase aeronavelor care tranzitează pista de decolare-aterizare”, scrie evz.ro.

 

Pentru a se stabili ce sunt cu acele crăpături, care apar la mai toate pistele de decolare - aterizare, a fost comandată o expertiză făcută de expertul Aurel Brândău, care a stabilit că acestea sunt doar de suparafață și că au fost remediate corect ”cu chit elastic pe bază de poliuretan”.

 

Această expertiză a fost contestată de președintele Consiliului Județean Cluj care a ajuns la concluzia că expertul Brândău nu este atestat pentru a efectua expertize în lucrări de aviație.

 

În consecință, Alin Tișe a trimis adresa către Autoritatea Aeronautică Română, prin care cere luarea de măsuri urgente. Ce fel de măsuri? Nu știm dar putem intui și anume închiderea Aeroportului Internațional Cluj-Napoca, condus de David Ciceo, un expert în aviație, pe care Tișe îl vrea plecat din funcție. În luna septembrie, Aeroportul Internațional Cluj a sărbătorit ajungerea la doua milioane de pasageri în primele opt luni.

 

Cei de la AAR au luat legătura cu Aeroportul Internațional Cluj și au cerut o nouă expertiză tehnică, pentru a stabili dacă pista este sau nu corespunzătoare.

 

A doua expertiză a fost întocmită de inginerul Radu Duca, care a analizat cele opt dale unde au apărut fisuri, totul fiind realizat pe parcursul lunilor august și septembrie 2018. Au fost prelevate mostre de beton, prin carotarea pistei și s-a ajuns la concluzia că starea acesteia este una ”foarte bună”. ”Pe fiecare dală în parte, valoarea indicelui de degradare Id este mai mare de 85, ceea ce indică o stare existentă foarte bună ... Testele pe carotele prelevate din teren - raport Incertrans - mai 208, arată că rezistența minimă la întindere este de 6.58 N/mm. Astfel pentru toate carotele preșevate rezistența se situează peste valoarea admisibilă”, a decis expertul Radu Duca.

 

În spatele acestor reclamații stă un duel surd pornit de Alin Tișe, prin care urmărește să îl demită pe David Ciceo din funcția de director al Aeroportului Cluj, societate care a crescut foarte mult în ultimii 10 ani, devenind al doilea aeroport al țării. 

Comentarii Facebook