Agenția Christian Tour, acuzată că le-a distrus vacanța unor clujeni. Vestea proastă a venit cu 12 ore înainte de plecare

 

O familie de clujeni a fost sunată de agenția de turism, marți seara, cu 12 ore înainte de plecare în Turcia, pentru a fi anunțată că sejurul pentru care a plătit 3.000 de euro s-a anulat și au primit o ofertă nouă. 

 

Familia Pop a plătit 3.000 de euro pentru un sejur de vis la hotelul Sueno, din Belek, un hotel cu piscină la ieșire din cameră, cotat la 5 stele.

 

Cei de la Christian Tour ne-au sunat marți seara și ne-au spus că sejurul s-a anulat și că nu mai avem camera plătită. Ne-au oferit la schimb un hotel vechi de 20 de ani, tot de cinci stele, și 200 de euro din banii plătiți. Drept compensație au spus, jignindu-ne, că avem cameră cu vedere la mare”, ne-a relatat Gabi.

 

Clujenii au achitat cei 3.000 de euro cu trei luni în urmă și spun că au primit confirmare că le-a fost rezervată camera. ”Nu îmi vine să cred că am pățit așa ceva. Voi merge cu soția și copilul de 3 ani în Turcia și dacă nu ne oferă hotelul pentru care am plătit sau unul de același nivel, cu piscină în cameră, voi reveni în țară”, ne-a mai spus clujeanul.

 

El spune că explicațiile celor de la Christian Tour au fost anemice. ”Ne-au spus că e ramadanul, dar ce legătură are asta cu camera noastră nu vă pot spune”, a mai explicat clujeanul.

 

El este decis să depună plângeri la OPC Cluj și la alte instituții abilitate.

 

Știri de Cluj a sunat la agentul care a contactat familia Pop, dar acesta nu a dorit să comenteze situația, închizând telefonul.

-------------------

UPDATE

 

Familia de clujeni a ajuns în Turcia cu zborul celor de la Christian Tour, dar nu s-au putut caza, pentru că nu era rezervare la hotelul plătit de acum 3 luni, fiind scoși în stradă cu un copil de 3 ani. 

 

Am luat teapa !

 

De ce iti e frica nu scapi.

 

Hotelul la care trebuia sa fiu cazat nu are rezervare pentru Agentia Christian Tour.

 

Hotelul binevoitor dar... eu nu aveam decat o hartie fara nici o valoare - rezervarea trimisa si confirmata de Christian Tour! Am fost scosi in strada !

 

Daca credeti ca e important sa stie cat mai multa lume ce se poate intampla, distribuiti !”, a scris miercuri, pe Facebook, Gabi Pop.

 

 

Foto: Familia Pop în fața hotelului Sueno, după ce a primit confirmarea că rezervarea le-a fost anulată

----------------

UPDATE 1

 

Reprezentanții Christian Tour susțin că problema a venit pe fondul suprarezervării la hotelul Sueno. 

 

Împreună cu colegii mei de la sediul din Cluj Napoca, am verificat exact cum s-au desfăşurat lucrurile în privinţa acestei rezervări. În data de 23 iunie 2016, doamna Nicoleta Veronica Mureşan a rezervat şi a achitat o vacanţă pentru 2 adulţi şi 1 copil, în destinaţia Antalya, Hotelul Sueno Deluxe 5* All Inclusive. În cadrul acestei rezervări a călătorit ca şi pasager şi domnul Pop Gabriel. Rezervarea nu a fost efectuată şi nici nu a fost plătită în urmă cu 3 luni după cum susţin clienţii în cauză, ci a fost efectuată cu 13 zile înainte de data călătoriei.

 

Cu această ocazie, doamna Muresan a luat la cunoştiinţă şi a semnat contractul de comercializare a pachetelor de servicii turistice nr. 368993/din data de 23-06-2016. În cadrul acestui contract, la punctul 4.7 lit. c), alin 3, se stipulează următoarele:

 

„4.7. b) Cand neindeplinirea obligatiilor se datoreaza unor cauze de forta majora sau unor imprejurari pe care nici Agentia, nici prestatorii de servicii nu le puteau prevedea sau evita inclusiv dar fara a se limita la: modificarea companiei aeriene, de orar sau de itinerar, intarzieri in traficul mijloacelor de transport, defectarea mijlocului de transport, accident, blocaje, lucrari sau reparatii pe drumurile publice), neindeplinirea grupului minim urmare a unor renuntari de ultima ora sau a neobtinerii vizelor pentru toti participantii.

 

Agentia nu este raspunzatoare pentru prejudiciile cauzate turistului ca urmarare a intarzierilor curselor (inclusiv charter), a pierderii de bagaje si a altor imprejurari care revin exclusiv in sarcina transportatorului in temeiul actelor normative specifice. 

 

De asemenea, Agentia nu este raspunzatoare in cazul in care la unitatea de cazare confirmata este suprarezervare ("overbooking"); intr-o astfel de situatie agentia de turism este obligata sa asigure cazarea la o alta unitate de cazare de aceeasi categorie sau mai mare cu cea confirmata; in cazul in care varianta de cazare oferita ca alternativa este clasificata inferior, agentia de turism este obligata sa returneze turistului diferenta de tarif aferenta diferentei de clasificare.”

 

În speţa semnalată de domnul Pop Gabriel, ne-am confruntat exact cu o situatie de overbooking (suprarezervare). Fiind o situaţie neplăcută pe care o întelegem pe deplin, dar care poate apărea în activitatea de zi cu zi a oricărui touroperator (independent de voinţa acestuia) am luat toate măsurile necesare pentru ca turiştii noştri sa nu fie afectaţi de modificările aduse rezervării.

 

În acest sens, încă dinainte de ziua călătoriei, turiştii au fost informaţi cu privire la acest Overbooking şi li s-au oferit variante de cazare într-o unitate cu servicii similare, şi anume Hotelul Calista Luxury Resort 5* din staţiunea Belek. Având opţiunea de a alege să se cazeze la acest hotel, să îşi amâne călătoria pentru o dată ulterioară când hotelul dorit avea disponibilitate sau să opteze pentru returnarea sumelor achitate, integral.

 

Turiştii s-au prezentat la aeroport pe data de 06.07.2016 şi au beneficiat de serviciile de transport şi transfer incluse în pachet. Odată ajunşi la destinaţie, au acceptat varianta cazării în Hotelul Calista Luxury Resort 5*. Iar în prezent, cei doi adulţi împreună cu copilul lor sunt deja cazaţi la hotelul menţionat şi beneficiază de toate serviciile All Inclusive pe care acesta le pune la dispoziţie.

 

Mai mult decât atât, ghizii şi colegii noştri de la destinaţie depun toate eforturile pentru a le oferi turiştilor, începând de mâine (07.07.2016) mutarea la un hotel dorit de dânşii. În cazul în care acest lucru nu va fi posibil din cauza gradelor de ocupare de 100% înregistrate de hotelurile cu pricina, turiştilor li se va returna diferenţa de tarif dintre hotelul Sueno Deluxe şi cel în care sunt cazaţi, conform prevederilor contractului încheiat.

Vă asigurăm că agenţia de turism Christian Tour şi partenerii locali din Antalya, depun toate eforturile necesare pentru a le oferi turiştilor condiţiile cele mai bune pentru vacanţa lor”, a declarat Marius Pandel – CEO Christian Tour.

--------------

UPDATE 2

 

Familia Pop a contactat firma asiguratoare, pentru a deschide un dosar de daună.

 

”Buna ziua, am o urgenta. Sunt in Turcia la Belek. Am venit intr-o excursie printr-un operator turistic, Christian Tour, si suntem scosi afara din hotel din cauza ca agentia nu a rezervat si achitat sejurul la hotel.

 

Excursia a fost asigurata la dvs. pentru transferul nostru in Romania, in cazul in care apar aceste probleme. Va rog sa ma contactati de urgenta, am un copil de 3 ani cu mine”, a scris Pop Ioan Gabriel.

Comentarii Facebook