”Școală după școală” pentru 160 de copii din familii defavorizate din Cluj-Napoca

 

Primăria Cluj-Napoca sprijină 160 de copii din familii fără venituri să aibă acces la o masă caldă la prânz și să-și pregătească temele alături de profesori, în cadrul Programului ”Școală după școală”.

 

Putem vorbi de acces real la educație doar dacă sprijinim și copiii care provin din familii fără venituri. Am alocat 195.000 de lei pentru a acoperi costurile din Programul “Școală după școală”, astfel încât abandonul școlar să fie cât mai mic în orașul nostru și toți copiii să aibă acces la educație. 

 

Mulțumesc tuturor organizațiilor neguvernamentale care ne sprijină în acest demers educațional atât de important pentru comunitatea noastră!”, a precizat primarul Emil Boc.

 

Ce înseamnă ”Școală după școală”?

 

Programul derulat de Primăria Cluj-Napoca prin Direcția de Asistență Socială și Medicală (DASM) alături de United Way România şi de Fundaţia Creştină Diakonia asigură, pentru copiii clujeni care provin din familii defavorizate, cadrul necesar pentru a putea studia și după orele de curs. 

 

Copiii primesc în fiecare zi, după terminarea orelor de curs, o masă caldă asigurată de către Primăria Municipiului Cluj-Napoca, apoi sunt preluaţi de profesorii implicaţi în program care stau alături de ei şi îi ajută la teme sau realizează alte activităţi educative împreună. În paralel, se asigură asistenţă socială pentru familii: părinţii sunt ajutaţi să rezolve problema documentelor de identitate care, lipsind, împiedică de multe ori copiii să aibă acces la ajutoarele oferite de stat sau la asistenţă medicală; totodată părinții sunt sprijiniți în eforturile de a-și găsi un loc de muncă, astfel încât copiii să nu trebuiască să aibă o contribuţie prin muncă proprie şi să se poată concentra pe studiu.

 

Programul a pornit ca proiect pilot la Școala Gimnazială “Traian Dârjan” din municipiul Cluj-Napoca, în anul școlar 2013-2014, cu obiectivul de a testa dacă această formulă de ajutor funcţionează cu efectele dorite. Statisticile arată că, în România, doar 33% dintre copiii care provin din familii dezavantajate reuşesc să finalizeze studiile gimnaziale. În urma proiectului pilot implementat la Cluj-Napoca, toţi copiii înscrişi au reuşit să-şi continue studiile, iar 70% dintre aceştia şi-au îmbunătăţit frecvenţa şcolară, diminuându-se, în paralel, cu până la 40% absenteismul şi riscul abandonului şcolar. De asemenea, 44% dintre copii au avut rezultate mai bune la şcoală. 

 

În urma acestui proiect, am aprobat extinderea programului în anul școlar 2014-2015 pentru 90 de copii de la Școala Gimnazială “Traian Dârjan” și 30 de elevi de la Școala Gimnazială “Nicolae Iorga” din Cluj-Napoca. Raportul de evaluare realizat în acest an de Serviciul Protecția Copilului, Familiei și Dezvoltare Comunitară din cadrul DASM a relevat necesitatea continuării programului în aceste două școli dar și nevoia și posibilitatea extinderii modelului de intervenție aplicat în alte unități școlare din municipiu.

 

Astfel, în anul școlar 2015-2016, programul “Școală după școală” a fost extins din nou, ajungând la 160 de copii implicați: 90 de elevi de la școala “Traian Dârjan”, 30 de elevi de la școala “Nicolae Iorga”, 30 de elevi de la Școala Gimnazială “Octavian Goga” și 10 elevi de la Școala “Horea”. 

 

Majoritatea copiilor propuși spre a fi incluși în program se află în situații de risc, înregistrează dificultăți de învățare, absenteism sau abandon, provin din familii cu situație materială deficitară și se află de asemenea în evidențele Serviciului Protecția Copilului, Familiei și Dezvoltare Comunitară și ale Serviciului Protecție Socială din cadrul DASM Cluj.

Comentarii Facebook