Scandalul FALIMENTULUI de la Aeroportul Cluj explicat pe scurt. De ce este situația blocată și care sunt riscurile?

 

Sindicatul din cadrul Aeroportului Cluj solicită într-o scrisoare deschisă finalizarea procedurilor pentru accesarea unui credit, vital pentru plata lucrărilor la pistă și evitarea unei situații de blocaj la Aeroportul Cluj.

 

Povestea creditului de 50 de milioane de lei a început în ianuarie 2014. 

 

Consiliul Județean Cluj a aprobat în ședința din 30 ianuarie 2014, pe baza avizelor favorabile ale Comisiilor de specialitate de la CJ Cluj, Hotărârea 19/2014, prin care se aprobă garantarea unei finanțări rambursabile în valoare de 50 de milioane de lei, pentru realizarea ”Pista 3.500 m Etapa I și suprafețele de rulare aferente”. 

 

Pe baza acestei hotărâri s-a demarat licitația publică pentru accesarea creditului de la CEC Bank. De asemenea, în 21 mai 2014 a fost semnat Contractul de credit de investiții între CEC, ca și finanțator, CJ Cluj, ca și garant, și Aeroportul Cluj, ca și împrumutat, pentru a putea fi luat creditul de 50 de milioane de lei pe o perioadă de 240 de luni.

 

Comisia de Autorizare a Împrumuturilor locale din cadrul Ministerului Finanțelor a solicitat CJ Cluj completarea hotărârii 19/2014 și menționarea duratei creditului  și a anexelor ”care trebuie să prevadă și maturitatea/durata creditului de 20 de ani, care dintr-o greșeală/eroare/omisiune a CJ Cluj nu s-a făcut în data de 30.01.2014”, susțin reprezentanții Sindicatului din cadrul Aeroportului Cluj.

 

După modificarea acestei hotărâri, Comisia din cadrul Ministerului Finanțelor își va putea da acordul, iar creditul va putea fi accesat. Problema este că, acum, Consiliul Județean Cluj refuză să mai aprobe modificările până când problemele de la pistă nu sunt rezolvate de DNA Cluj.

 

Nepunerea în aplicare a Hotărârii nr. 19/2014, cu modificările ulterioare prevăzute în Proiectul de completare al HCJC nr. 19/2014, poate duce în luna august 2014 la blocarea conturilor Aeroportului Cluj, care nu va avea disponibilitățile bănești necesare pentru plata Biletelor la Ordin scadente și a facturilor restante la plată, cu consecințe deosebit de grave asupra noastră, a tuturor.

 

Față de cele mențioate mai sus, vă rugăm să aprobați Proiectul de modificare a HCJ nr. 19/2014, precizând că nici suspiciunile care planează asupra derulării investiției la pista de 2100 de metri și nici reținerea în stare de arest a dlui Horea Uioreanu nu pot împiedica bugetul aprobat în 2014, actele administrative aflate în executare, bunul mers și activitatea din cadrul Consiliului Județean Cluj, respectiv din cadrul Aeroportului Internațional ”Avram Iancu” Cluj R.A.”, a precizat Angela Șuta, președintele Sindicatului Indepedent al R.A. Aeroportul Cluj-Napoca.

 

Președintele interimar al CJ Cluj, Vakar Istvan, a anunțat că hotărârea va fi supusă dezbaterii abia după ce vor fi analizate toate lucrările efectuate la pista de 2.100 de metri, pentru a se vedea dacă nu sut chestiuni penale.

 

În situația în care aspectele problematice vor fi clarificate, în cadrul viitoarei ședințe a deliberativului județean va fi promovat un proiect de hotărâre de consiliu județean care să corecteze greșelile existente în hotărârea anterioară și implicit să aprobe garantarea creditului”.

 

Din rândurile de mai sus reiese că CJ Cluj a fost de acord cu accesarea creditului, dar problemele cu justiția i-a făcut pe consilierii județeni să stea în expectativă și să blocheze tot procesul, care fusese avizate de specialiștii Consiliului, dar care acum spun că sunt ”suspiciuni”.

 

Oficialii CJ Cluj susțin că nu există riscul unui blocaj, pentru că Aeroportul are bani de salarii și funcționare, iar situația creditului va fi tranșată după ce vor fi analizate toate lucrările efectuate.  

 

Comentarii Facebook