Parcările din Cluj-Napoca să fie gestionate online. Cum s-ar rezolva FRAUDELE?

 

Consilierul local, Ioan Bîldea, solicită implementarea unui sistem informatic de vizualizare și gestionare online a locurilor de parcare aflate pe domeniul public care se închiriază cu abonament lunar sau anual.

 

Orice locuitor al orașului ar putea consulta în timp real ce locuri de parcare sunt libere în zona lui de interes, ar putea solicita unul sau și-ar putea prelungi abonamentul, completând un formular standardizat și atașând documentele necesare. Toate acestea se pot face în câteva minute, tot în câteva minute s-ar putea plăti și taxa pentru rezervarea locului respectiv. Nu ar mai fi nevoie de nici un drum pe la ghișeele Primăriei iar aparatul executiv al Primăriei nu ar mai trebui să gestioneze fizic zeci de mii de dosare anual. Toată lumea ar avea de câștigat, iar un oraș precum Clujul și-ar putea permite oricând un astfel de sistem. Clujenii folosesc deja pe scară largă mediul online pentru diverse operațiuni”, precizează Bîldea, într-o cerere adresată Primăriei Cluj-Napoca. 

 

Nu ar fi nevoie decât de voință din partea Serviciului de administrare a parcărilor și de rezolvarea a două probleme pe care le-ar putea ridica depunerea online a documentelor, mai crede consilierul local.

 

În primul rând, trebuie ca executivul Primăriei să poată verifica după datele personale dacă solicitantul mai are domiciliul la adresa respectivă, copia cărții de identitate a solicitantului scanată și trimisă să nu fie una mai veche. În al doilea rând, din datele copiei certificatului de înmatriculare să se poată verifica valabilitatea inspecției tehnice periodice și să se poată verifica faptul că mașina nu este înstrăinată la momentul solicitării.

 

Bîldea crede că tentativele de fraudă prin falsificarea documentelor sau folosirea unora mai vechi ar putea fi rezolvate prin ”controalele inspectorilor Primăriei”. 

Comentarii Facebook