Miercuri 24 Aprilie

Daniel Buda: Autostrăzile din România, o "Fata Morgana” a unei guvernări incompetente

 

Europarlamentarul Daniel Buda susține că ”ministrul transporturilor, Felix Stroe, este rupt de realitățile din teren”, când vorbește despre autostrăzile din România.

 

Din păcate, cei 150 de km de autostradă promiși în 2018, sunt departe de a deveni o realitate. În momentul de față, România are în prezent mai puțin de 750 de km de autostrăzi, ceea ce o plasează la coada clasamentului european în ceea ce privește numărul de kilometri de autostradă raportat la populație și la suprafață. Angajamentul luat de Ministrul Transporturilor de a da în folosință cel puțin 150 de km de autostradă în anul 2018 este contrazis de situația de pe șantierele din România.

 

Din cei 156 de km promiși de autostradă, se pot finaliza doar 83 de kilometri dintre care 21 de km au fost terminați în cursul anului anterior. Deci, este vorba de aproximativ 62 de km care ar putea fi efectiv utilizați în cursul acestui an. Există o serie de probleme la ora actuală care îngreunează demararea sau finalizarea lucrărilor. Aruncarea unor resurse financiare importante în satisfacerea clientelei politice, a generat o alocare bugetară insuficientă pentru construcția de autostrăzi, aceasta fiind și cauza nefinalizării Autostrăzii A3 între Șos. Petricani și DNCB. Problemele de natură tehnică, cum ar fi lipsa deschiderii către un nod esențial, împiedică finalizarea Lotului 2 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva, între nod Margina și limita cu secțiunea E. Deși ar putea fi terminați 4,03 km în prima parte a anului, acest tronson va fi doar un alt muzeu pentru că nu poate fi deschis circulației din cauză că nu are un nod în Est”, a precizat europarlamentarul Daniel Buda.

 

O problemă este și cu podul care ar trebui să lege tronsonul din Autostrada A3 Gilău-Câmpia Turzii de Gilău-Nădășelu. ”Este generată de dificultățile de construcție a rușinosului și uitatului pod care face legătura între cele două. Astfel, deși acesta are o lungime de doar 0,766 km, riscă să nu fie terminat la timp ca urmare a neîntelegerilor pe care constructorul le are cu statul român. Este foarte probabil să fie solicitate resurse financiare și de timp suplimentare din partea constructorului pentru că nu i-a fost permisă execuția pilelor, pas esențial pentru finalizarea podului în termenul stabilit.

 

În anul Centenarului Marii Uniri, România a ajuns la “performanța” de a nu avea nici măcar autostrăzi care să lege regiunile istorice ale țării. Minciunile sfruntate ale Ministrului Transporturilor, Felix Stroe, sunt doar niște iluzii anesteziante pe care le vinde românilor în speranța acumulării unui capital de imagine. Însă, efectul este unul opus, iar imaginea care va fi cea mai afectată este cea a României în relația cu investitorii străini. Dificultățile de a atrage investitori străini iau amploare din cauza incompetenței Guvernului PSD-ALDE de a atrage fonduri europene pentru infrastructură și de a finaliza lucrările la autostrăzi”, a mai acuzat Buda.

 

Europarlamentarul susține că ”Guvernarea PSD-ALDE, în frunte cu ministrul Felix Stroe, ne arată cum autostrăzile din România pot fi ușor asimilate unor muzee iar, ca în orice muzeu, exponatele vor putea fi privite în forma lor perfectibilă, dar niciodată nu vor putea fi atinse”.

Comentarii Facebook