Au incercat turcii de la Kiat sa il insele pe Alin Tise?


Firma Kiat Group este la un pas sa piarda contractul de refacere a 423 de kilometri de drumuri judetene, dupa ce a avansat o serie de proiecte in care preturile sunt mai mari decat cele negociate.

Firma Kiat a castigat licitatia organizata de Consiliul Judetean Cluj cu o oferta de pret situata la aproximativ 75% din valoarea estimata, desi se stia inca de atunci ca firma nu detine statii de asfalt, betoane, cariere sau balastiere in Cluj si ca nu are puterea de a "onora" un astfel de proiect.

La licitatia din iulie 2011 s-au inscris cele mai mari firme de constructii drumuri din Cluj, unele ramuri ale unor mari companii de constructii din Europa. Astfel, din asocierea al carei lider a fost SC Diferit SRL au facut parte S.C. Construct Perom S.R.L. si S.C. Samus Constructii Dej. Declarati oficial, in asociere au mai fost si trei subcontractanti: S.C. ARL S.A, membra a grupului Strabag Austria, S.C. Viarom Construct S.A., parte a grupului Eurovia, care la randul sau este parte a grupului Vinci, si RADJ Cluj. Toate cele 6 firme care au format grupul clujean detin statii de betoane si statii de asfalt in judetul Cluj.

Preturile Kiat au fost insa imbatabile, turcii castigand toate cele cinci loturi scoase la licitatie.

Vezi ofertele:

LOT 1 cu total cost de 72.794.911,10 lei fara TVA, respectiv 17.737.983,65 euro fara TVA;
LOT 2 cu total cost de 41.408.135,27 lei fara TVA, respectiv 10.089.947,43 euro fara TVA;
LOT 3 cu total cost de 54.247.292,14  lei fara TVA, respectiv 13.218.473,14 euro fara TVA;
LOT 4 cu total cost de 60.365.034,70 lei fara TVA, respectiv 14.709.187,53 euro fara TVA;
LOT 5 cu total cost de 52.933.712,10 lei fara TVA, respectiv 12.898.392,28 euro fara TVA;

Vicepresedintele Consiliului Judetean Cluj, Alexandru Coroian, a declarat ca proiectele de refacere a drumurilor depuse de Kiat vor fi analizate de specialisti.

"Firma turca a depus proiecte pentru drumurile castigate, care nu sunt in conformitate cu preturile licitate si cu solutiile tehnice propuse. Nu putem sa deturnam ceea ce s-a licitat si trebuie sa vina cu proiecte care sa respecte caietul de sarcini. Specialistii de la Regia Autonoma de Administrate a Drumurilor Judetene (RAADJ) vor analiza proiectele propuse de Kiat, iar daca solutiile tehnice propuse nu corespund, atunci va fi reziliat contractul", a declarat Alexandru Cororian.

Vicepresedintele CJ Cluj a spus ca turcii de la Kiat au motivat ca aduc optimizari proiectului licitat, dar a adaugat ca majorarea pretului este inadmisibila, fara motive clare.

Mustafa Bekar, patronul firmei Kiat, a declarat pentru Stiri de Cluj ca nu se pune problema rezilierii contractului. "Contractul este valabil si nu a fost reziliat. Va rog sa vorbiti cu beneficiarul pentru a vedea daca sunt probleme. Noi nu avem probleme", a spus Bekar.

Comentarii Facebook