National/International

Ministerul Transporturilor a decis scumpirea cu 12,5% a lucrărilor de construcție a autostrăzilor

  



 

Ministerul Transporturilor (MT) a lansat un proiect de majorare cu 12,5% a standardelor de cost pentru construcţia de autostrăzi în zonele de şes, deal şi munte, dar şi pentru drumuri naţionale noi sau pentru poduri, viaducte şi tunele rutiere.

 

Dacă în 2010 standardele de cost erau exprimate la cursul de 4,20 lei/euro, acum vor fi exprimate la cursul de 4,55 lei/euro, ceea ce înseamnă că în moneda naţională noile preţuri sunt semnificativ mai mari.

 

MEDIAFAX prezintă, în continuare, standardele de cost pentru marile lucrări de infrastructură:

 

- kilometrul de autostradă construită în zona de şes va costa 4,28 milioane de euro (19,4 milioane de lei la cursul 4,55 lei/euro), faţă de 3,82 milioane de euro (15,9 milioane de lei la cursul 4,20 lei/euro) în 2010;

- kilometrul de autostradă construită în zona de deal va costa 5,60 milioane de euro (25,5 milioane de lei), faţă de 4,98 milioane de euro (20,9 milioane de lei) în 2010;

- kilometrul de autostradă construită în zona de munte va costa 6,74 milioane de euro (30,7 milioane de lei), faţă de 5,99 milioane de euro (25,1 milioane de lei) în 2010;

- kilometrul de drum naţional nou va costa 1,40 milioane de euro (6,3 milioane de lei), faţă de 1,27 milioane de euro (5,3 milioane de lei) în 2010;

- kilometrul de tunel rutier va costa 31,04 milioane de euro (141,2 milioane de lei), faţă de 27,5 milioane de euro (115,5 milioane de lei) în 2010;

- metrul pătrat de pod/viaduct va costa între 1.228 şi 1.385 de euro, preţ aproximativ egal - exprimat în euro - cu cel din 2010. Exprimat în lei, acest preţ creşte de la 5.157, respectiv 5.817 lei/mp în 2010 la 5.587, respectiv 6.301 lei/mp în 2018, pe fondul diferenţei de curs valutar introdusă prin proiectul normativ actual.

 

Potrivit Ministerului Transporturilor, necesitatea actualizării standardelor de cost se fundamentează pe următoarele aspecte:

 

- Revizuirea unor norme, normative şi standarde (de exemplu Normativ privind documentaţiile geotehnice pentru construcţii - indicativ NP 074/2015, Cod de proiectare seismică - indicativ P 100/1-2013, Normativ privind mixturi asfaltice executate la cald. Condiţii tehnice privind proiectarea, prepararea şi punerea în operă – indicativ AND 605/2016, etc.);

- Modificări ale legislaţiei privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice - Hotărârea Guvernului nr. 907/2016;

- Modificări ale Legii nr. 10/1995 privind calitatea in construcţii (modificată ṣi completată în 2015 şi 2016);

- Modificări ale cerinţelor din Legea Mediului, completată în anul 2010 spre exemplu cu Ordinele M.M.P. nr. 19 ṣi nr. 135 prin care se prevăd realizarea studiului de biodiversitate, evaluarea adecvată şi evaluarea impactului asupra mediului, etc.

6-4-2018, 15:06
27 vizualizări
2 comentarii
poov10-4-2018, 12:10
Prea mica spaga????
...7-4-2018, 23:31
Astia strica tot ce a facut bine guvernul Boc.

Cele mai citite ştiri din National/International

51 vizualizări
13-9-2018, 12:01
Olivia Steer merge la referendumul pentru familia tradițională. Ce a postat» Vezi tot
50 vizualizări
16-7-2018, 17:04
Prima imagine cu noua Dacia Sandero: ”Va fi starul anului 2019”» Vezi tot
48 vizualizări
6-5-2018, 14:03
Olivia Steer susține că ”rujeola nu există”» Vezi tot
47 vizualizări
12-9-2018, 15:41
Ţeapă clasică cu mașini aduse de afară. În Germania avea 600.000 km. Câţi KM a pierdut pe drum?» Vezi tot
44 vizualizări
19-9-2018, 12:13
CFR va cumpăra 100 de trenuri second-hand ”Săgeata albastră”. Pentru infrastructură se face ”eforuri”» Vezi tot

Sondaj de opinie:

Dacă în toamnă ar fi alegeri parlamentare, ce partid ați vota?