Administraţia Prezidenţială explică de ce Iohannis nu poate să zboare cu aeronave de linie

 

Președintele Klaus Iohannis va avea la dispoziție un avion ce va fi cumpărat din fondurile Guvernului României.

 

Administrația Prezidențială susține că TAROM este prea scump pentru Klaus Iohannis. ”Aceste penalitati, adaugate de TAROM in factura finala, reprezinta cheltuieli financiare conexe determinate de modificarile facute de companie pentru pozitionari/repozitionari aeronave, anulari si modificari capacitate, rambursari, DBC (Denied Boarding Compensation), precum si o marja comerciala contractuala de 5% din valoarea contractului.

 

Astfel, prin acest mecanism, se genereaza incertitudine privind posibilitatea efectuarii deplasarii, dar mai ales disfunctionalitati in privinta costurilor pe care le suporta beneficiarul in final.

 

In fapt, avand in vedere imposibilitatea suprapunerii programului de lucru al TAROM cu  agenda de vizite oficiale care presupun efectuarea de zboruri speciale, se ajunge in situatia in care costurile unor deplasari catre locatii identice, pe coordonate similare, variaza semnificativ si pot depasi cu mult valoarea normala pentru calatoria respectiva", explica Administratia Prezidentiala.

 

Iata si un exemplu:

 

La participarea presedintelui Klaus Iohannis la Consiliul European din 19-20 martie 2015, la Bruxelles, inchirierea avionului de la TAROM a costat 355.353 de lei.

 

    cheltuieli cu realizarea efectiva a zborului - 280.546 lei;

    marja contractuala de 5% - suma de 14.027 lei;

    cheltuieli financiare suplimentare - 60.780 lei.

 

Practic 74.807 de lei (21% din total) ar fi fost economisiti in cazul in care Romania ar fi avut o aeronava prezidentiala. In plus, avionul nu ar fi folosit doar de presedinte, ci si de premier si alti inalti demnitari, mai precizeaza Administratia la solicitarea Ziare.com.

 

”Economiile pe care le poate realiza fiecare institutie publica beneficiara sunt substantiale si pot ajunge chiar si pana la 40-50% din costul total al unei curse, in functie de perioada, durata deplasarii, precum si de distantele parcurse de aeronavele speciale”, mai sustine Cotroceniul. 

 

Administratia Prezidentiala a explicat și care sunt motivele care nu permit deplasarea lui Iohannis cu zboruri comerciale.

 

Avionul trebuie verificat tehnic, cu cel mult 24 de ore inainte de decolare, printr-un ”zbor de control si evaluare”.

 

”Aceasta activitate nu poate fi executata la zborurile comerciale de linie, mai ales daca operatorul aerian este extern”, explica Administratia.

 

”Intr-o aeronava de linie, exista probabilitatea de aparitie a unui incident de securitate, avand in vederea numarul si diversitatea pasagerilor aflati la bord. La un zbor executat cu o aeronava speciala, persoanele care se afla la bord sunt cunoscute, verificate si controlate corespunzator”, mai subliniaza Presedintia.

 

Se pune și problema dotărilor: "O aeronava de linie nu poate sa aiba dotarile necesare asigurarii securitatii (comunicatii criptate, spatiu pentru depozitare armament etc.)”.

 

Presedintele are nevoie sa poata comunica cu institutiile tarii: ”Daca demnitarul se afla intr-o aeronava de linie, angajat intr-un zbor (care poate fi si de 10 ore), iar in tara apare o situatie exceptionala, nu va exista posibilitatea informarii si luarea deciziilor corespunzatoare”.

 

Se ia în calcul și reprezentarea țării, deoarece la vizitele oficiale si de stat exista anumite protocoale, iar seful statului e intampinat cu covor rosu, cu garda de onoare, ceea ce ar fi imposibil in cazul unui zbor comercial.

Comentarii Facebook