FrieslandCampina, proprietarul Napolact, mută producția de brânzeturi la Baciu. Se închide producția la Carei din ianuarie 2015

 

FrieslandCampina România a anunțat astăzi că producția de brânzeturi va fi mutată la fabrica de la Baciu. 

 

Prin urmare, producția de brânzeturi de la Carei și activitatea de tăiere și ambalare a brânzei de la Târgu Mureș vor fi relocate cel mai devreme la 1 ianuarie 2015. La fabrica de la Târgu Mureș se va continua producția de iaurturi.

 

FrieslandCampina susține că decizia a fost luată va urmare a condițiilor dificile de piață, ”provocate în special de cererea extrem de scăzută (...) Odată cu relocarea capacității sale de producție, compania își va îmbunătăți eficiența și performanța, atât în prezent, cât și în viitor. Compania va continua să investească în creșterea brandului Napolact și în îmbunătățiri tehnologice”. 

 

Consumul de produse lactate a scăzut cu mai mult de 6% pe an în ultimii cinci ani, forțând astfel compania să opereze sub capacitatea de producție în toate fabricile. Centralizarea producției de brânzeturi într-un singur loc va sprijini compania să-și îmbunătățească performanța.

 

Decizia nu a fost una ușoară și este gestionată cu o atenție specială privind drepturile angajaților. Principala noastră preocupare este grija pentru oamenii noștri și vom oferi tot sprijinul nostru celor afectați de acest proces”, a declarat Jan Willem Kivits, Director General FrieslandCampina România.

 

Procesul de centralizare a producției se va finaliza în ianuarie 2015, potrivit estimărilor. În acest moment, în fabrica din Carei lucrează aproximativ 130 de persoane, care vor primi tot sprijinul companiei în conformitate cu contractul colectiv de muncă, inclusiv plăți compensatorii și asistență în identificarea noilor locuri de muncă.  

 

Centralizarea producției de brânzeturi are ca scop îmbunătățirea fundamentală a performanței noastre, deoarece capacitatea de producție existentă nu mai este sustenabilă. În acest moment, fabrica noastră din Carei operează la mai puțin de 30% din capacitate. Această schimbare este un pas necesar pentru a putea face față provocărilor pieței, pentru a continua să investim în mărcile noastre locale și pentru a asigura continuitatea afacerii noastre”, a declarat Jan Willem Kivits, Director General FrieslandCampina România.

 

Reprezentații companiei susțin că principalul obiectiv al procesului de centralizare este reducerea capacității de producție excedentare și creșterea eficienței, ceea ce va permite companiei FrieslandCampina să continue să investească în brandul Napolact și în noi tehnologii. 

 

FrieslandCampina România este parte din compania olandeză FrieslandCampina, organizație cu tradiție în colectarea laptelui și fabricarea de produse lactate. FrieslandCampina este prezentă pe piața din România cu brandurile Napolact, Milli, Oke și Dots și oferă o gamă largă de produse: lapte de consum, iaurt, brânză, unt și gustări pe bază de lapte. 

Comentarii Facebook