Economic

Dosarul Bechtel a fost clasat. România a plătit 1,4 mld. euro pentru 52 km de autostradă în Cluj

  



 

Dosarul Bechtel, pierdut de ministrul Dan Şova în urmă cu câţiva ani, a fost clasat de procurori, nefiind nimeni găsit vinovat pentru că s-a plătit suma de 1,4 miliarde euro pentru cei 52 de km de autostradă.

 

Procurorii au clasat clasat dosarul pentru că faptele penale, dacă au existat, s-au prescris.

 

România a semnat un contract cu Bechtel în 2003, iar pentru toată Autostrada Transilvania, de 500 de km, ar fi trebui să achite 2,2 miliarde de dolari. În cele din urmă s-a achitat peste 1,4 miliarde de euro pentru 10% din lucrare.

 

Dosarul Bechtel, care conținea contractul semnat în 2003, un document clasificat ca secret de stat nu doar că a dispărut din instituții ale statului, dar nu a fost niciodată recuperat. Poate mai grav, același stat nici măcar nu știe dacă documentul a fost sustras, distrus și nici cine e responsabil fie de aceste fapte, fie de orice alte fapte care ar fi dus la dispariția contractului original, potrivit Romanialibera.ro.

 

La semnarea sa în 2003, suma pe care România ar fi urmat s-o plătească se ridica la 2,2 miliarde dolari. Renegocieri ulterioare, însă, și apoi chiar o reziliere au făcut ca totul să se oprească la „doar" două treimi din suma inițială.

 

Tocmai cu ocazia negocierilor pentru rezilierea contractului, în august 2013, ministrul Dan Șova a anunțat că s-a pierdut contractul original semnat cu compania Bechtel. Poate că Șova nu ar fi admis pierderea, dar avea nevoie de un motiv suficient de bun pentru care nu se putea desecretiza documentul, așa cum se cerea public. Pe 26 august 2013, Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură și Investiții Străine (DPIIS), condus la acea dată de ministrul Șova, a anunțat că a depus la Direcția Națională Anticorupție plângere penală pentru lipsa exem­plarului original al contractului cu Bechtel. Acum trei ani, DPIIS preluase de la Ministerul Transporturilor activitatea de construire de infrastructură rutieră, în urma unei reorganizări a Guvernului.

 

Contractul cu Bechtel a fost semnat în timpul Guvernării Adrian Năstase, cînd Ministru de Interne era Ioan Rus, iar ministrul Transporturilor Miron Mitrea.

rosal_dispecerat[1].png
11-10-2016, 11:46
48 vizualizări
7 comentarii
radu B12-10-2016, 9:43
Trebuie urmariti bine Sova&''asociatii'' pt. ca grosul spagii le-a intrat deja in buzunare sau daca nu osa intre pe parcursul timpului si noi ca fraierii o sa ramanem tot cu degetul in gura.!
robikcă11-10-2016, 19:02
Asta e tot! Simplu. Nimic mai mult. Șpăgile au rămas la cine trebuie, Adrian Năstase e bine merci în libertate. Justiție de doi bani făcută de slugi ale sferei politice. Pe salarii de mii de euro.
Sabin11-10-2016, 13:14
"România a plătit 1,4 mld. euro pentru 52 km de autostradă în Cluj"
"Contractul cu Bechtel a fost semnat în timpul Guvernării Adrian Năstase"
" în august 2013, ministrul Dan Șova a anunțat că s-a pierdut contractul original"

"Dosarul Bechtel, pierdut de ministrul Dan Şova în urmă cu câţiva ani, a fost clasat de procurori, nefiind nimeni găsit vinovat pentru că s-a plătit suma de 1,4 miliarde euro"
"faptele penale, dacă au existat, s-au prescris"

Cu alte cuvinte bombonel a luat o spaga imensa pentru domnia sa si pentru PSD, apoi au facut in asa fel incat lucrarea sa se taraganeze, sa urmeze asa zise procese intre statul Roman si Bechtel, circ mediatic, iar taraganari, amanari, iar procesre, iar amanari, culminand cu disparitia contractului si totul intins atata timp cat trebuie ca sa se prescrie faptele penale.

Nu inteleg cum pot fi pastrate in codul penal prevederi care sa permita prescrierea faptelor de coruptie dupa un numar de ani?

Oricum, asta spune totul despre PSD, si cum lucreaza acesta in interesul si pentru binele tarii nu?
Cineva11-10-2016, 15:53
"România a semnat un contract cu Bechtel în 2003, iar pentru toată Autostrada Transilvania, de 500 de km, ar fi trebui să achite 2,2 miliarde de dolari. În cele din urmă s-a achitat peste 1,4 miliarde de euro pentru 10% din lucrare."

Pentru 500km trebuia sa se achite 2,2 miliarde euro.
Pentru 52 km s-au achitat 1,4 miliarde euro.

Asta da afacere :)
vio11-10-2016, 18:28
Sa nu uitam nici de guvernarile ulterioare care au facut tot posibilul sa impiedice derularea contractului in bune conditiuni. Te-ai angajat atucni platesti, nu iti convine, reziliezi si-i tragi la raspundere pe vinovati. Bechtel este totusi o firma serioasa. Daca ar fi fost platiti la timp, ei ar fi facut mai multi km sau poate chiar toata lucrarea. Problema este ca guvernele nealocand fonduri conform contractului, au platit penalizari care s-au rostogolit in timp multiplicandu-se. Iar contractul pierdut e o gogorita. Un document de asemenea importanta nu se pierde. Eu zic ce e atat de secret incat nici cei care l-au semnat sau rasfoit nu mai vor sa-si aminteasca de el.
pedeleu12-10-2016, 8:06
Apare tot mai des un comentac, Sabin linge blide, probabil ceva amploaiat de pe Motilor, cu morcov, iepure si vanator in fund, oare-l ia pe Boc?
@pedeleu12-10-2016, 9:19
Să îl ia după faptele sale de maaare premier manipulat de un presedinte prieten al interlopilor.

Cele mai citite ştiri din Economic

2097 vizualizări
22-11-2017, 21:39
Lotul de autostradă ”muzeu”, Gilău-Nădășelu, este gata, dar nu poate fi folosit» Vezi tot
921 vizualizări
23-11-2017, 13:53
Sfaturile unui economist: Fiecare să-și pună bani deoparte!» Vezi tot
577 vizualizări
22-11-2017, 13:47
Cluj-Napoca: Locuințele au ajuns la 1500 - 1700 EURO / mp din cauza traficului și a birocrației? E adevărat?» Vezi tot
354 vizualizări
23-11-2017, 14:30
Noi vești proaste pentru români. După trei zile de scădere, ROBOR-ul revine pe creștere» Vezi tot
347 vizualizări
23-11-2017, 14:23
Black Friday a fost un succes pentru Banca Transilvania» Vezi tot

Sondaj de opinie:

Dacă în toamnă ar fi alegeri parlamentare, ce partid ați vota?