160x600 px_1.jpg

Economic

Deputat clujean: Un Aquapark de 30 de mil. EURO nu are cum să fie o necesitate într-un oraș

  



 

Primăria Cluj anulează Parcul Est - Între Lacuri propus de specialiști și societatea civilă într-o petiție cu 3.000 de semnatari, acuză deputatul clujean, Adrian Dohotaru.

 

Diferența între cel mai mare spațiu verde al Clujului și aquapark, plus bază pentru sport de performanță, este între un spațiu public, cu acces general și gratuit, care potențează caracterul natural al zonei, vs. un spațiu cu acces extrem de restricționat în baza sportivă și cu taxă în aquapark.

 

Constatarea primarului Emil Boc că Primăria are un teren liber de sarcini în zona fostei pepiniere, anunțată pompos în ședința de consiliu local de ieri, este o informație oferită de membrii grupului civic de inițiativă SOS (Societate Organizată Sustenabil) încă de acum 5 ani, când a oferit Primăriei harta proprietăților publice și private din zona fostei pepiniere.

 

Deși Primăria a anunțat public că este de acord cu ideea Parcului Est - Între Lacuri încă de la inaugurarea Parcului Iulius, dar și că alocă sume de bani pentru negocieri cu proprietarii privați, promisiunile nu s-au concretizat.

 

În schimb, în loc de a aloca economicos resurse pentru un parc, Emil Boc anunță sume de 15-30 de milioane de euro pentru aquapark și de 2 milioane de euro pentru baza sportivă”, consideră Dohotaru.

 

Acesta nu este de părere ”trebuie să avem baze sportive care să susțină sportul de performanță în orașul nostru”, așa cum a declarat primarul Emil Boc. ”Dimpotrivă, sportul de performanță trebuie bazat în primul rând pe sport de masă. O prioritate pentru oraș este a avea baze sportive în fiecare cartier al orașului, pentru toți clujenii, abia apoi pentru performanță. E mai important dintr-o perspectivă de politici publice ca sportul să poată fi gândit în termeni de sănătate ca prevenție și nu ca spectacol.

 

Emil Boc crede că ”aquapark-ul este o nevoie actuală a Clujului”. Un aquapark extrem de costisitor nu are cum să fie o necesitate într-un oraș în care nu există locuri de joacă adecvate între blocuri, spații verzi la fiecare câteva sute de metri, câte un parc ori o bază sportivă în fiecare cartier”, a mai spus Adrian Dobotaru.

 

Viziunea campaniei SOS Parcul Est este de a avea un parc minim invaziv atât în continuarea Bazei Sportive Gheorgheni cât și a Parcului Iulius, într-un areal în care Societatea Ornitologică Română a arătat în mod repetat că are cea mai bogată avifaună a orașului.

 

Pe scurt, aquaparkul, baza sportivă și parcarea de 800 de locuri anunțate de viceprimarul Dan Tarcea distrug potențialul natural al Parcului Est-Între Lacuri. De asemenea, enormele resurse alocate diminuează considerabil șansa ca orașul să se bucure de infrastructură pentru mișcare la nivelul întregului oraș. Pentru o folosire adecvată a zonei este nevoie de dezbateri cu societatea civilă și experți și de respectarea promisiunilor anterioare, de onorare a angajamentului de la procesul de bugetare participativă unde s-a cerut parc și verdeață, nu alte construcții.

 

Investiția ar urma să fie una uriașă, 30 de milioane de euro pentru Aquapark și 2 milioane de euro pentru baza sportivă.

 

Spre deosebire, la Oradea, Aquaparkul Nymphaea a costat 91.422.112 lei cu TVA (din care finantare nerambursabila din fonduri europene 42.327.346 lei, inclusiv TVA), adică 20 de milioane de euro, din care mai bine de jumătate a fost finanțare europeană. 

 

Aquaparkul din Oradea cu o suprafata de 7 ha si 5000 de mp de luciu de apa apartine de azi Primariei Oradea.

 

Biletele la acest Aquapark, construit din bani publici, sunt ”piperate”: 50 de lei pe zi pentru un adult (jumătate pentru 3 ore), iar pentru elevi (40 lei între 14 - 18 ani) sau (25 de lei - 3 - 14 ani). Un bilet de familie (2 adulti si 2 copii (peste 3 ani - pana la 14 ani) este de 125 de lei pe zi.

 

Putem trage concluzia că și investiția de la Cluj va aduce tarife ridicate, fiind chiar mai mare decât cea de la Oradea. Pe de altă parte, dacă s-ar fi amenajat acolo un parc, accesul ar fi fost gratuit

 

rosal_dispecerat[1].png
1-3-2018, 12:04
104 vizualizări
70 comentarii
Sportacus3-3-2018, 17:02
Pentru ca am citit tot felul de opinii contra unui aquaparc si care sustin infiintarea mai bine a inca unui parc in acea locatie, astazi am facut un mic experiment, o constatare in teren ca sa zic asa.

Am rugat un prieten din Oradea sa ma ajute si am procedat in felul urmator:
La ora 13 eu am iesit prin parcurile din Cluj sa vad care este situatia dupa o saptamana de ger, cand in sfarsit vremea s-a mai incalzit, intr-o zi de sambata, cu temperatura de +2 grade la Cluj la ora la care am iesit.

Am fost pe rand in parcul Central, parcul Stadion cu locul de joaca, apoi parcul Rozelor, parcul Babes, locul de joaca de pe malul Somesului in Grigorescu si parcul Grigorescu din dreptul podului pietonal de fier.
Intr-un singur parc, Central, traversat de la Opera Maghiara pana la stadion am numarat 2 (DOI) copii, ambii pana in 5 ani, si ambii trasi cu sania de parinti. ATAT!!! Sambata, temperatura rezonabila, placut afara, nu ploaie, nu vant, nu ger, cu zapada numai buna de joaca sau sanius... 2 copii!!!

Asta in intervalul 13-16. Dupa care am venit la Polus, unde am gasit si copiii Clujului. Cu sutele, tot mallul e plin, pe aia de la cinema, ii intelegi, dar problema este ca aglomerarea cea mai mare este la cozile si mesele de la... Mc Donalds!
Deci celebrul "Hai afara la zapada" se transforma in "Hai la mall la un colesterol" Cei care n-au ajuns la mall, sunt probabil bine mersi acasa cu ochii bagati de ore bune in tablete, ori pe xbox, playstation, nintendo, Netflix sau Facebook.
Cat despre miscarea in aer liber prin parcuri...
A, nici pensionari n-am prea vazut, sa fi fost maxim 10 in totalul parcurilor.

Cealalta parte a experimentului s-a desfasurat la Oradea, unde la ora 13:30 doua persoane parcurgand cu masina toate sectoarele parcarii de la Nymphaea au avut sarcina (rugamintea) de a numara cate masini cu numere de CJ se afla astazi la acea ora acolo.

Totalul a fost de 118 masini cu numere de CJ!!! 118!!! In conditiile in care probabil si dintre celelalte cu alte indicative de judet: SJ, MM, BN, HD, MS, etc, unii dintre ei pot fi de fapt tot persoane care locuiesc in Cluj (cum le spun unii "mai" superiori... vinituri), si au mers la Oradea plecand dimineata tot din Cluj, deci persoane care ar fi cumparat bilete la un ipotetic aquaparc al Clujului si ei in loc sa bata drumul pana la Oradea.

Oricum, si asa, 118 masini daca iei o medie de doar 3 persoane de masina, rezulta ca cel putin 354 de Clujeni sunt astazi in aquaparcul oradean, cateva sute de copiii sunt la aceasta ora prin mallurile clujene, comparativ cu cei... 2 copii pe care i-am vazut in parcurile enumerate mai sus, repet, intr-o zi cu temperaturi care comparate cu ce am avut la Cluj toata saptamana, logic, trebuiau sa scoata copiii "afara la zapada", la joaca, la oameni de zapada, la sanius, la bulgareala si nu la... Mc Donalds sau in case cu ochii in ecrane!

La ora la care unii infuleca burgheri si cartofi prajiti, altii fac miscare in aquaparc, inoata, se dau pe tobogane, se balacesc, dar pentru asta au fost nevoiti sa plece la 150 de km de Cluj, timp in care parcurile noastre sunt... goale. Da' am mai avea nevoie de unul, ce aquaparc...

Concluziile le poate trage fiecare, dar ideea ca la Cluj am mai avea nevoie de inca un parc, in loc de un aquaparc, e cel putin fortata daca nu tendentioasa iar argumentatia este total lipsita de logica isi gaseste locul strict in zona luptelor si ambitiilor politice!
Omule...4-3-2018, 18:50
Ce ecperiment e asta? Tu pe GER numeri cati se plimba in parc? Numara-i vara. Parcul are rol de plaman verde. Zona de liniste, atenuator de zgomot. Nu compara mere cu pere. Nimeni nu zice ca nu trebuie aquaparc. Locul e ales nefericit, atata tot!
Sportacus4-3-2018, 19:46
Care ger la plus 2 grade, zi libera si zapada numai buna de joaca afara?!?
De ce sa-i numar vara, atunci ajungem din start la la concluzia ca un parc pubic e util doar pe vreme buna pe cand un aquaparc poate fi folosit 365 de zile pe an indiferent de temperaturi sau starea vremii!
Acuma deja o dam in... plaman verde si atenuator de zgomot?!?, ca pana acum teoria era ca parcul e necesar ca nu au destule parcuri In Cluj unde sa iasa copiii si pensionarii.
De aceea am facut aceste constatari, experiment recunosc ca e oarecum fortat spus.
Dar constatarile au fost facute in ideea initiala si s-a confirmat ca un aquaparc, pentru clujeni, uite, e mai util, ca poate fi folosit si la 2 grade si chiar si pe ger la -10, pe cand parcurile au fost pustii.
Si un aquaparc poate fi la fel de bine plaman verde, ca nu se betoneaza ci se mentine spatiul verde cat se poate de mult. Va fi doar o cladire pentru bazinele si facilitatile interioare. Cand s-a facut casinoul sau cladiea actualului Chios in parcul Central, s-a anulat functia de plaman verde a parcului?
@Sportacus5-3-2018, 23:12
Da... si daca nu avem argumente cu plamanul verde sau asemanatoare, nu le accepti pentru ca pur si simplu nu convine interesului tau. Orice ai argumenta, un parc e mai util ca un aquaparc in perimetrul unui oras. Pana si tu ai recunoscut ca argumentele tale sunt fortate. De dragul contradictiei? A interesului? A convingerii nejustificate suficient? Nu stiu. Intreaba insa specialistii lui boc daca nu au dat-o si ei pe intors. O stii si tu, dar nu vrei sa recunosti. Casinoul si Chiosul nu au rupt din parc. Atunci primarii tineau cont de nevoile oamenilor. Iar atunci totul era verde in jurul Clujului. Boc a transformat pana si unda verde de pe sosele in unda rosie. Aia cu nu se betoneaza e o poveste. Pana nici la Nymphaea nu exista umbra. Omule, mallul, hypermarketul, stadionul, sala de sport sunt facute in orice oras care se respecta in exteriorul orasului. In aceasta categorie de amenajari intra si aquaparcul.
Sportacus6-3-2018, 17:08
Atentie! Nu am spus ca argumentele mele sunt fortate ci ca termenul "experiment" a fost fortat, fiind practic mai mult o constatare si nu un experiment!
Argumentele mele (le-am scris si mai jos) sunt urmatoarele:
Se aduce in atentia clujenilor urmatoarea stare de fapt: In Cluj avem aproximativ 30 de parcuri, 300 de locuri de joaca si niciun aquaparc. Ce doriti sa se construiasca, un aquaprc gen Nymphea Oradea, Therme Bucuresti functional tot timpul anului cu bazine inchise cu apa calda, sau sa mai amenajam inca un parc, si ramanem cu strandurile Sun si Clujana, cu apa rece si jegoasa, functional 2 luni pe an, in zilele cand nu ploua si cine vrea aquaparc sa mearga tot la Oradea?
Gandirea logica te face sa dai un raspuns clar si sa alegi ceea ce nu ai, macar pentru diversificare.
La Nymphaea nu exista umbra pentru ca plantarea pomilor se va face abia in aceasta primavara, in schimb daca te uiti pe google maps o sa vezi ca totul este vcat se poate de... verde
Legat de verdele din jurul ori din interiorul Clujului, uita-te te rog pe acelasi google maps si pune imaginea pe satelit si o se te convingi cat de mult verde, cat plaman natural avem in jurul si in arealul orasului, iar suprafata "de betonat" cat s-ar folosi pentru cladirea cu bazine inchise, a aquaparcului "din poveste", raportat la cat verde avem, ar fi ceva in jurul valorii de...1%.
Sa fim seriosi cu sau fara aquaparcul ala, fix acelasi aer o sa-l respiri in Cluj.
@ Raspuns3-3-2018, 11:59
@ Raspuns
"De ce crezi ca cei din blocurile A. V. Sud - in spatele ACE si pana la Selgros ar trebui sa mearga pana unde zici tu?"
Adica pana la baza sportiva aflata gard in gard cu terenul de care vorbim? Sau pana la Iulius Park?!? Aia e... distanta?!? Poi nu sa te plimbi, sa faci miscare iesi in parc?

Ba sa mearga, daca e vorba de copiii, cand isi inscriu cu pile si luari in spatiu aranjate copiii la scolile si gradinitele bune din centru si stiu sa mearga zilnic sa-si duca copilul pana acolo, pot sa si-l duca si un sfert din distanta aia pana la cel mai apropiat parc, nu trebuie sa ai un parc la fiecare doua blocuri in orasul asta! Eu inca n-am auzit copil in Cluj sa se planga daca-l intrebi ca nu are unde sa iasa la joaca. Ca are enorm de multe teme de casa, si prea putin timp ramas pentru joaca da, dar ca n-are parcuri sau unde sa bata mingea, inca n-am auzit!!!
Daca e vorba de pensionari, sa mearga si ei o statie doua ca nu merg pe jos. Asa cum in ratuc e plin de ei cand e sa mearga la piata sau la biserica taman in diagonala orasului, ca popa ala e mai bun sau ca piata aialalta e cu 50 de bani mai ieftina, asa pot lua busul doua statii sa mearga intr-un parc daca pe jos e prea mare distanta pana la cel mai apropiat parc.
@ @Raspuns5-3-2018, 23:23
Dar cu respect te intreb cum de te poti macar gandi sa te substitui dorintei sau intereselor unor copii, parinti, tineri, adulti sau altor categorii, sa le spui tu cum e pentru ei mai bine? E ca si cum mi-ai cere sa las bicicleta sau mersul pe jos in favoarea masinii sau invers, nu conteaza cum, principiul conteaza. Nu crezi ca fortezi "putin cam mult"? Nu crezi ca poate si tu te inseli? Daca nu, mai intreaba-te din cand in cand, ajuta.
Sportacus6-3-2018, 16:49
Nu e vorba de substituirea dorintelor nimanui, discutia a deviat. Problematica si intrebarea care ar fi de adresat celor enumerati de tine mai sus, de fapt tuturor clujenilor e simpla:
In Cluj avem aproximativ 30 de parcuri, 300 de locuri de joaca si niciun aquaparc. Ce doriti sa se construiasca, un aquaprc gen Nymphea Oradea, Therme Bucuresti functional tot timpul anului cu bazine inchise cu apa calda, sau sa mai amenajam inca un parc, si ramanem cu strandurile Sun si Clujana, cu apa rece si jegoasa, functional 2 luni pe an, in zilele cand nu ploua si cine vrea aquaparc sa mearga tot la Oradea?
Gandirea logica te face sa dai un raspuns clar si sa alegi ceea ce nu ai, macar pentru diversificare.
Ha?7-3-2018, 23:34
Ocolesti problema pe care tocmai tu ai deviat-o incercand sa raspunzi in numele unor categorii de persoane ce e mai bine si ce nu pentru ele. Tu numesti asta gandire logica ... Parcuri sunt putine, aquaparcuri deloc, fiecare are locul lui. As vrea sa vad raspunsul partilor interesate: adica riveranii daca sunt de acord cu parc sau aquapark. Si legea, cam asa zice.
Sportacus8-3-2018, 17:31
Auzi, sti bine cum e asta cu riveranii, aia se opun automat la absolut orice se construieste langa ei pe o raza de 10 km daca s-ar putea! Ca-i scoala, ca-i bloc, ca-i supermarket, orice s-a construit vreodata in Cluj, a avut de-aface mai intai cu opozitia "riveranilor", vecinilor. Ca ne ia soarele, ca se face praf, ca e subdimensionata strada, ca e galagie cu santierul, ca pe ei cine i-a intrebat...
Nici parcurile n-au scapat, e bine cunoscuta situatia cu idiotul ala de pensionar care a facut "n" plangeri si petitii ca il deranjeaza galagia facuta de copiii din parcul amenajat de primarie in vecinatatea casei lui. Pana la urma primaria a trebuit sa desfiinteze un teren de baschet ingradit aflat la mai bine de 50 de m de casa lui ca sa-i faca boului pe plac, acesta spunand ca vibratiile de la batutul mingii ii afecteaza structura de rezistenta a casei si ca il deranjeaza sunetele facute de minge cand loveste asfaltul. Si nici asa nu a fost bine, imediat dupa aia a facut plangeri ca il deranjeaza si vocile, rasetele, galagia facuta de copiii care se dau cu rolele sau alearga si se joaca prin parc!
Pasul urmator a fost ca a inceput sa iasa si sa dea cu pietre dupa copii!

Asa ca, lasa-ma cu riveranii si drepturile lor...
Si oricum, legea nu zice asa cum vrei tu sa para ca ar fi, cand e vorba de o situatie de genul de fata. Nu face nimeni aquaparc sub balconul cuiva sau la 50 de m de casa altcuiva, stai linistit...
Langa Baile Someseni3-3-2018, 7:27
Acolo e un loc imens neutilizat, nu sunt pomi de taiat nu ar sari nimeni sa contreze!
Aaaa, acolo e mlastina, trebuie investitii, pasaj CF, trebuie asanata mlastina, iesire la DN... privatului nu-i convine, Primaria nu a facut astfel de investitii niciodata sub Boc.
Vasile3-3-2018, 11:40
E teren privat cu situatie juridica complicata, procese peste procese si pe amplasamentul bailor si cel de langa, ce sa faca primaria pe terenul altora?
@Vasile4-3-2018, 18:56
Da' esti tu proprietar ca stii asa de bine? Sau esti cumva de la primarie? Am auzit bluful asta si cand cu malul lacului Gheorgheni si pana la urma primaria a amenajat supreficial, e drept restul malului netreminat de corporatisti.
Sa caute loc atunci primaria si sa lase zonele pe care a hotarat sa ramana zone verzi in pace.
Vasile4-3-2018, 19:51
Nu, dar citesc stirile si ma informez, cauta si tu si o sa vezi care este situatia juridica a terenurilor respective.
Primaria asa cum a hotarat initial sa pastreze zona aia verde ca parc, are dreptul legal de a reveni oricand cu alta hotarare si sa pastreze zona aia ca aquaparc... verde, ca nu se construiesc furnale sau hale sau P+12-uri, ci doar o cladire nu exagerat de mare pe nici 10% din zona verde, care va ramane tot verde dar va fi amenajata si va avea o utilitate care in momentul de fata lipseste clujenilor.
Profit...2-3-2018, 15:48
Aquapark-ul Nymphea a încheiat anul 2017 cu încasări de circa trei milioane de euro de pe urma celor 300.000 de vizitatori.
"Aquapark-ul a realizat un profit de un milion de euro în primul an de funcţionare", a declarat directorul Administraţiei Domeniului Public, Liviu Andrica.

Potrivit directorului, câştigul oraşului de pe urma parcului acvatic este însă mult mai mare. "Ca urmare a existenţei aquapark-ului, am constat o creştere a numărului de vizitatori la Grădina Zoologică cu 24%, vânzătorii de haine şi proprietarii de restaurante si pizzerii spun că le-au crescut vânzările cu circa 30%, iar din discuţiile cu hotelierii am înţeles că niciodată înainte de '89 nu au avut aşa aflux de clienţi în sezonul estival", a spus directorul ADP.
În această perioadă, aquaparkul orădean a fost vizitat de 300.000 de persoane, ponderea cea mai mare avand-o turiştii din judeţul Cluj, urmaţi de cei din Arad, Timişoara, Satu Mare şi Maramureş.

Adica bani, bani, bani, intrati in Oradea. Majoritatea lasati acolo de Clujeni!
Frumos, da Dohotaru mai vrea... un Parc?!? Aquaparcul dupa spusele lui "nu are cum să fie o necesitate într-un oraș".
Se vede, in Oradea chiar ii trage in jos, ii incurca a dracului aquaparcul ala.
100%2-3-2018, 19:55
de accord, avem nevoie de aquapark de foarte mult timp.
o singura mentiune, ideal ar fi sa se gaseasca alt loc pentru acest aquapark cat mai aproape de cluj, dar nici chiar in gheorgheni care deja e mult prea aglomerat.
....2-3-2018, 9:52
Clujul are nevoie disperata de un aquapark de marimea celui de la hajdu, dar intradevar aceea nu e cea mai buna zona. Am fost uimit sa vad atatia roamni la hajdu. Daca banii cheltuiti de ei ar ramane in romania ar fi un castig mare.
Dohotaru are dreptate1-3-2018, 19:52
Aici ar trebui cu adevarat niste proteste.
Noi, in loc sa luptam pentru oras, ne raliem la tot felul de initiative straine interesului imediat al orasului.
Pe nebunii astia, daca nu ii sanctionezi imediat fac tot felul de prostii si ele raman asa pe veci. Trebuie sanctionati pentru furtul din averea orasului in numele si interesul unor privati.
Argumentele lui Dohotaru sunt corecte.
Nympheea Oradiei e a primariei Oradea. Aici o sa fie ca la Iulius Mall: ganditi cat castiga primaria din concesionare pamantului si cat castiga investitorul?
Anuntati cand vor fi proteste. La asa ceva ma voi duce negresit si voi incerca sa-i conving pe cat mai multi.
O remarca.
Poza e veche. Mai exista un brau de 50 m spatiu verde care mascheaza inca 2 alei deja construite.
Are pe dracu1-3-2018, 20:12
Dohotaru are dreptate, nu?
Dupa tine e bine ca Clujenii se duc la Oradea la aquaparc in loc sa lase banii aici la ei in oras si sa nu mai faca drumuri aiurea, e in interesul orasului nu?
Orasul are deja zeci de parcuri si sute de locuri de joaca pentru copii printre blocuri, dar... niciun aquaparc.
In loc de aquaparc, sa mai facem... inca un parc, logic nu?
Asta-i ca si cum ai avea acasa tei masini de spalat, da la televizor te duci la vecini, si cand se pune problema de ce mai ai tu nevoie, cand ai un ban, in loc de televizor, iti mai cumperi o masina de spalat.
Cam asta e "logica" lui Dohotaru, dar interesul e doar sa combata un proiect care nu-i apartine. De ce? Pentru ca poate! Simplu, asa e in politica. Ne opunem, doar pentru ca putem baga bete in roate proiectelor alorlalti. Nu cumva sa poata face ceva bun pe mandatul lor, ca apoi la alegeri sa se laude cu aquaparcul ca realizat ca sa cerseasca iarasi voturi si electoratul sa puna botul!
Il doare pe Dohotaru ala sub mustata de fauna, de verdeata, de promenada si de locuri de joaca pentru copii...
Are dreptate1-3-2018, 20:40
Fiindca la cat au furat din spatiul verde, Funar, Apostu si Boc, spatiile verzi ar trebui sa fie sfinte pentru oricare din clujeni. Tu est poate vinitura, azi vrei sa te distrezi un pic,
Iar maine pleci. Clujenii raman sa-si creasca odraslele, iarr cand apuca batranetea fe ce nu, sa aiba unde sa se plimbe.
...Pe dracu1-3-2018, 20:52
N-ai unde sa te plimbi in tot Clujul, nu? Nici spatii verzi sau parcuri n-ai nu? Fix acolo o sa mearga toti copiii si pensionarii clujului daca e sa se amenajeze un nou parc, nu?
Da cate biserici s-au facut furand spatiu verde sfant ma, sau aia nu se pune?
Odraslele au unde sa se plimbe si sa se joace prin spatiu verde, unde sa se balaceasca civilizat nu au. Si aia cu batranetea au unde sa se plimbe, si oricum ultima distractie e sa se plimbe cu ratucul nu pe jos prin parcuri, ca in parcuri vezi 5-10 pensionari in autobuze cu sutele. Unde sa-si moaie oasele cand isi duc nepotii la un aquaparc cu apa calda nu au draga clujean apucat de batranete!
Da daca vine Bocu si anunta ca pensionarii au de luni pana joi gratuit si nelimitat la scaldatoare in noul aquaparc, iooooi, cum dintr-odata o dati cotita si va p.is.ati pe dreptatea lui Dohotaru.
O, ca aquaparcul e sfant, ca trebuie pentru copiii si bunicii lor, ca numa viniturile se opun ca li-i ciuda ca Clujul o sa aiba asa un aquaparc de fain...
Raspuns1-3-2018, 21:04
Acolo or sa mearga sa se plimbe clujenii din acea zona, asa cum in alte parcuri merg clujenii din apropierea altor zone similare. Ce e asa de greu de priceput? Tu nu ai merge unde iti este mai confortabil si mai aproape?
Iar in parc merg atat copii cat si adulti si batrani. Ai idee cat de greu creste un copac si cat de usor e taiat? Ia mai priveste in jur!
Repet, Dohotaru are dreptate.
Eu nu sunt impotriva strandului, sunt impotriva distrugetii unui spatiu verde din oras in detrimentul unor betoane si bazine.
Replica1-3-2018, 21:27
Dar in acea zona mai au doua parcuri plus malurile lacurilor unde sa se plimbe, Au Iulius park, si au si parcul amenajat de primarie plus baza sportiva pentru joaca, plimbare, relaxare care e chiar lipita de terenul unde se pune problema ca in loc de aquapark sa se mai faca un... parc?!?
Poi cum e mai confortabil si mai aproape terenul ala cand la 1 metru de el ai deja un loc de joaca si promenada amenajat plus un parc la Iulius la 5-10 minute de mers pe jos?!?
Tu esti impotriva distrugerii unui spatiu verde? Care spatiu verde acum arata ca un focar de infectie plin de balarii, gunoaie, bantuit de aurolaci si homelesi, si unde daca se face aquaparc ce crezi ca vor fi betoane? Tu ai vazut cum arata ala din Oradea? O cladire centrala si in rest totul e verde ma, in jurul ei, gazon frumos, intretinut, alei, tufe, arbusti, pomisori, acum se mai planteaza o tura de arbori. Cum crezi ca s-ar amenaja asta din Cluj daca nu tot asa?
Raspuns1-3-2018, 23:34
E gresit ce scrii. Spicuiesc:
Nymphaea a fost construit peste niste daramaruri de hale si nu au desfiintat zona verde.
De ce crezi ca cei din blocurile A. V. Sud - in spatele ACE si pana la Selgros ar trebui sa mearga pana unde zici tu?
Aceasta se numeste consultarea partilor interesate. Li se schimba toata clima prin eliminarea zonei verzi. Se va intampla ca in piata Unirii : cand avea verdeata era plina acum e goala daca nu aduc tarabe sau evenimente.
Baza sportiva nu e parc.
Repet, nu sunt impotriva aquaparkului, sunt impotriva amplasarii lui pe un loc unde este spatiu verde, chiar daca scriptic figureaza ca pepiniera, deoarece toti primarii postdecembristi si-au batut joc de spatiul verde al orasului si a ramas prea putin.
Vasile2-3-2018, 8:58
Corect d-le no name,trebuie o minima opozitie din partea societatii civile si amai ales al celor nascuti in acest oras batut de soarta.Asteptam propuneri,eventual pe Facebook.Si propun cu ocazia asta si un nume viitoarei pagini:"Un Cluj pentru clujeni".Respecte.P.S.Nu pentru Untold-isti,I.T.-isti,Multinationalisti,mocani sau rechini imobiliari.
razvan2-3-2018, 10:12
Nu mai comparati cu Oradea...cei de acolo au energie termala fiabila, pe cand la Cluj...bai sarate poate...
@ razvan2-3-2018, 13:21
Razvan, conditia de a avea termal pentru bazine incalzite era valabila in anii 80-90. Acum sunt siseme de incalzire a apei normale foarte fiabile. Dealtfel pana si in Oradea apa din Nymphaea nu este termala ci apa normala incalzita, doar in zona denumita Baie Turceasca au patru bazine ceva mai mari decat niste jacuzzi-uri cu termal unde se plateste suplimentar.
In rest au mers pe apa normala incalzita, cea termala fiind contraindicata copiilor, targetul fiind familiile cu copii, au preferat sa fie o apa in care acestia sa poata sta cat mai mult. LA fel e in toata Europa, nu ,mergi la piscina cu copilul sa puta piela a termal pe tine sau sa simti cum te iau ametelile, termalul e benefic doar dsaca respecti indicatiile, si la Felix in strandurile termale scrie foarte clar la toate bazinele care sunt contraindicatiile, ca nu este recomandata copiilor, este interzisa sugarilor si durata de imbaiere a adultilor nu trebuie sa depaseasca 20-30 de inute. Cine o respecta? Si apoi se plang ca nu dorm toata noaptea, ca au palpitatii, pusee de tensiune... Termalul de fapt e un tratament, daca se abuzeaza...
@Vasile2-3-2018, 13:47
"Cel mai prost dintre clujeni”

Ce-ai tu cu cei enumerați de tine in postarea imbecila?
Nu-ți convine, nu mai ieși din Flocesti.
@ Raspuns3-3-2018, 11:59
@Raspuns:
"De ce crezi ca cei din blocurile A. V. Sud - in spatele ACE si pana la Selgros ar trebui sa mearga pana unde zici tu?"
Adica pana la baza sportiva aflata gard in gard cu terenul de care vorbim? Sau pana la Iulius Park?!? Aia e... distanta?!? Poi nu sa te plimbi, sa faci miscare iesi in parc?

Ba sa mearga, daca e vorba de copiii, cand isi inscriu cu pile si luari in spatiu aranjate copiii la scolile si gradinitele bune din centru si stiu sa mearga zilnic sa-si duca copilul pana acolo, pot sa si-l duca si un sfert din distanta aia pana la cel mai apropiat parc, nu trebuie sa ai un parc la fiecare doua blocuri in orasul asta! Eu inca n-am auzit copil in Cluj sa se planga daca-l intrebi ca nu are unde sa iasa la joaca. Ca are enorm de multe teme de casa, si prea putin timp ramas pentru joaca da, dar ca n-are parcuri sau unde sa bata mingea, inca n-am auzit!!!
Daca e vorba de pensionari, sa mearga si ei o statie doua ca nu merg pe jos. Asa cum in ratuc e plin de ei cand e sa mearga la piata sau la biserica taman in diagonala orasului, ca popa ala e mai bun sau ca piata aialalta e cu 50 de bani mai ieftina, asa pot lua busul doua statii sa mearga intr-un parc daca pe jos e prea mare distanta pana la cel mai apropiat parc.
Tot pentru Gica Contra1-3-2018, 19:41
Conform Ziarul Financiar:
Aquaparkul Nymphaea este administrat de Administraţia Domeniului Public Oradea, investiţia a fost de peste 20 milioane de euro și a fost realizată de Primăria Oradea iar în primul an de funcționare a avut deja un un profit de 660.000 de euro.

În această perioadă, aquaparkul orădean a fost vizitat de 300.000 de persoane, ponderea cea mai mare avand-o turiştii din judeţul Cluj, urmaţi de cei din Arad, Timişoara, Satu Mare şi Maramureş.

Alo, domnu Dohotaru:
1. Profit de 660.000 de euro/an!!! Bani in plus in bugetul orasului, buni de alte investitii. Anual!!!
2. PONDEREA CEA MAI MARE AVAND-O TURISTII DIN JUDETUL CLUJ!!!
Adica aia care spuneti ca n-au nevoie de asa ceva la ei in oras.
Da nici orasul n-are nevoie de cel putin 600.000 de euro pe an picati din cer?

Mai spuneti asa: "Constructia aquaparcului distruge potențialul natural", poi va pot spune si eu ca tot Clujul e construit prin distrugerea potentialului natural, ca peste tot, inainte sa apara orasul era... ce altceva decat... potential natural? Da casa domniei voastre, sau a mea, na, n-are bai ca e cladita pe locul unde acum 2000 de ani se oua avifauna ori Archeopterixu?

Si cu avifauna aia, mai lasa-ne domnule, daca e sa fiu si eu carcotas, pot zice ca e potential ridicat de transmitere a gripei aviare, fix in mijlocul orasului. Cum zicea frumos pe la TV in engleza de Rachitele unul: "Aviara grrripa".
@Gica Pentru1-3-2018, 20:06
Habar nu ai ce vorbesti cand aduci vorba de avifauna. Ai fost acolo? Acolo sunt caprioare vulpi iepuri samd. In copaci cuiburi de ulii si bufnite si mai cate. Oricum a distrus enorm primarelul nostru din acest parc acolo langa cartodrom unde erau copaci valorosi. Vorbiti fara sa aveti habar.
Vreti spatii de aquaparc? Vorbiti cu Tise sa va dea in afara de oras. Sau pe Ratul Ghibolilor, langa fostele bai Someseni. Sau asociati-va cu Ghidro Stanca.
Cum zicea cel de mai sus, cu Iulius Mall ati vrut, cu Stanca de ce nu?
...1-3-2018, 20:20
De avifauna, vorbea Dohotaru, uita-te mai bine in textul stirii.
Habar nu am de ce vorbesc da ai tu!
Avifauna, conform DEX insemna "Totalitate a speciilor de păsări". Dar tu care ai habar, pui in avifauna caprioare vulpi si iepuri.
Bravos, astia sunt cei care se opun aquaparcului, atata ii ajuta capul, atata pot...
Si tot cu discernamantul ala trag concluzia ca aquaparcul e un blestem pentru oras si Dohotaru, salvatorul avifaunei compusa din caprioare, vulpi si iepuri, e eroul Clujului! Tarzan nu alta!
@...1-3-2018, 20:35
Se vede ca nu esti in stare sa citesti mai multe cuvinte decat atatea cate contin un mesaj scurt pe telefon.
Parca am scris de ulii, bufnite apoi de copaci pretiosi... Am scris chiar mai mult, am completat aratand ce zestre dendrologica si faunistica are zona aia!
Dar tie iti place sa amintesti numai de ceea ce iti convine. Iti trebuie DEX ca sa afli ce inseamna avifauna? Bravos, iata cat pot cei care sustin primarul. Citesc pana ajung la un cuvant strain culturii lor generale il cauta in DEX imediat reactioneaxa si nu mai citesc restul comentariului.
...1-3-2018, 20:59
Atunci imi cer scuze, da daca Bocu iti da gratis si nelimitat de luni pana joi la bazinele incalzite din aquaparc, ca si pe ratuc, devine mai putin important incotro o taie caprioara si bufnita din zona?
Se descurca ele, da-le dracu', sa le ia Dohotaru la el acasa, traiasca Bocu!!!
@...1-3-2018, 21:11
Daca crezi ca acestea sunt argumente ... Da, atunci e asa cum scrii, de vina sunt pensionarii, comunistii, viniturile, ungurii, popii, pocaitii ... Mai gasim niste tapi ispasitori?
...1-3-2018, 21:49
Regele Norvegiei. A, si era sa uit: Buta de la Untold! Si asa, putin, poate si Soros.

Da apropo de argumente, eu o sa ma duc maine pe-acolo sa vad concret cam cate vietuitoare au salas acolo (in afara de aurolaci, homelesi si poate extraterestrii - sper sa nu ma muste), ca sa am o minima certitudine legata de avifauna, fauna si ecosistem si sa simt asa un fior de placere si consideratie la adresa paradisului animalutelor cand o sa bag iar motorina de 100 de lei sa-mi duc copiii la Oradea la aquaparc.
Macar, cu gandul ca putem salava astfel un mic colt de rai al nevinovatelor salbaticiuni, n-o sa-mi mai para rau de-acuma dupa banii aia de motorina sau cel 4 ore de sofat de cate ori o sa ma duc tot pana la Oradea si inapoi pentru o balaceala.
Adevaru-i ca sa aiba vulpea vizuina, caprioara culcus si bufnita cuib in buricul Clujului e mai important decat sa aiba copiii mei aquaparc in orasul lor, unde parintii lor platesc impozite, ca impozitele eu pentru confortul vulpii si bufnitei le platesc nu pentru confortul copiilor mei.
La fel, important e sa mai facem un parc, lipit de alt parc deja amenajat cu locuri de joaca si la 10 minute de alt parc amenajat, cu promenada cu tot la Iulius, ca aquaparc doar avem deja unul... aici asa, cum treci delaul a doua la dreapta, in Oradea...
@...1-3-2018, 23:47
Care alt parc omule? Baza sportiva nu e parc.
Era zona verde unde e acum Mallul. Au desfiintat-o. Nu era
Au luat zona din fata lacului cu promisiunea de a amenaja lacul nefinalizata. Lacul pute si malul e pe jumatate neamenajat. Au asanat lacul 2 si au facut blocuri. Au intrat in pepiniera si au facut case spre Selgros si duplexuri mult mai multe decat cele din harta anexata. Homelesi nu gasesti iarna pe ger, ce povesti scrii aici numai ca sa-ti sustii punctul de vedere.
La drept vorbind poate ca nici nu mai au unde sa il construiasca.
Intre amenajatea unui spatiu verde si a unui aquaparc voi milita pentru zona verde.
Aquaparc poate fi construit oriunde, un parc la indemana tuturor si gratuit este o alternativa care multumeste mai multi Clujeni.
ionut2-3-2018, 10:45
Patroane la Oradea, este apa termala, exploatata fiabil...La ClujN nu este asa ceva...
@ ionut2-3-2018, 13:34
@ ionut
Apa termala nu este necesara, Oradea l-a facut cu apa normala incalzita, motivele le poti citi in alte comentarii. Felixul e pe apa termala, noi vorbim pentru Cluj de un aquaparc in genul celui din Oradea, Brasov, Orastie sau Bucuresti unde nu s-a folosit apa termala ci normala incalzita.

@ @...
Spui ca: "Aquaparc poate fi construit oriunde", bun spune tu unde? Da nu povesti de alea cu marginea orasului, ca la un aquaparc mai merg si copiii in vacanta deci trebuie sa fie accesibil tuturor nu doar celor care au si conduc masini.
Mai spui asa: "Intre amenajatea unui spatiu verde si a unui aquaparc voi milita pentru zona verde."
Bun, spune-mi te rog, cand ai iesit tu din casa ultima data special pentru a merge intr-un spatiu verde? Spune-mi te rog, cine vrea sa nearga intr-un spatiu verde la ora actuala in Cluj, chiar nu are unde sa mearga? Sau cat de departe trebuie sa se deplaseze ca sa dea de un spatiu verde sau un loc de joaca amenajat? Si cat de departe trebuie sa mearga ca sa dea de un aquaparc? Adica am spatii verzi in tot Clujul, le gasim la cateva sute de metri de orice locuinta, dar aquaparcul e la 150 km. Si eu vreau... tot un spatiu verde. Ti se pare logic?
@...2-3-2018, 21:54
Scriu atat si nu mai continui. Ti se pare normal sa ma intrebi cand am fost ultima data intr-un parc? Poi ma duc zilnic nene! Unde aquaparc? Ai auzit de baile someseni? Sau de terenul viran imens de langa? Vrei sa-ti dau eu solutii? Sa ti le dea boc ca de aia e pus acolo, nu sa ne promita de 12 ani strand si cand sunt ocupate spatiile bune face praf si ce mai exista. Sunt clasice metodele astea. Deci locuri sunt vointa si idei trebuie sa fie. In ciuda acestor discutii sunt destul de linistit deoarece boc cu oamenii lui e putin posibil sa fie in stare sa realizeze ceva asa cum orice proiect de infrastructura de-a lui nu s-a ridicat mai sus de promisiune. Din pacate pana la aceasta ultima idee care e total neinspirata.
...3-3-2018, 11:35
Da, mi se pare normal sa te intreb cand ai fost ultima data intr-un parc, pentru ca anticipam ce o sa raspunzi. Atat timp cat tu sustii realizarea nu a unui aquaparc ci a unui parc si sustii ca e nevoie de el, raspunsul pe care l-ai dat:
"...cand am fost ultima data intr-un parc? Poi ma duc zilnic nene!"... denota ipocrizia ta.
Cu alte cuvinte, ai unde sa mergi zilnic intr-un parc, orice clujean are unde sa mearga zilnic intr-un parc, dar lupti tot pentru un parc, de-a dracului, ca aia care vor sa aiba un aquaparc, sa mearga o data pe luna sau tot la doua-trei luni tot la Oradea, asta in timp ce tu care preferi parcurile, recunosti nonsalant ca ai unde sa mergi din moment ce afirmi "Poi ma duc zilnic nene!".
Cu asta, chiar ca nu mai ai ce sa continui...
Mai egoistule6-3-2018, 0:22
Daca eu am unde ma duce, nu inseamna ca au si altii. Unde vezi in asta ipocrizie? Dimpotriva, e lipsa de egoism. A fost intrebarea ta, raspunsul meu. Dar de unde ai scos axioma asta boceasca : " daca am eu unde sa ma duc in parc inseamna ca si altii au"? :))) Ce logica e asta? Poate stau langa Parcul Central sau Hatieganu! Atunci sa-ti continui logica: daca altii merg la Hajdu, cine te opreste sa te duci si tu? Cand si unde ma duc e problema mea. Unde te duci sa fii sanatos atata cat nu ma incurci. Unde e ipocrizia?
Cine e de fapt ipocrit?6-3-2018, 16:34
"Daca eu am unde ma duce, nu inseamna ca au si altii"

Serios? Altii chiar nu au unde se duce? Nu gasesti un parc in Cluj unde sa mergi cu pornire din
orice cartier vrei tu?!?

Ipocrizia? E fix la cei care afirma ca ei, sau altii, NU AU unde sa se duca intr-un parc in Cluj!!!
Acuma doamne iarta-ma daca nu e chiar langa blocul tau parcul, nu poti merge 10-15 minute pe jos sau cu busul o statie doua pana la cel mai apropiat parc?!? Nu-i totuna cu a te duce 150 de km si sa te coste 100 de lei benzina pana la aquaparc in Oradea, nu la Hajdu!!!
Plin de Gica Contra...1-3-2018, 19:10
Dohotaru asta e penibil. Acuma daca nici locuri de joaca pentru copii amenajate printre blocuri nu are Clujul, uita-te domnule cu google maps si le vezi si din satelit ca e plin de ele Clujul, sunt cu sutele. Parcuri, spatii verzi si zone de promenada iar avem destule, inca n-am vazut parc in Cluj arhiplin de sa zici ca nu-ti ajunge spatiul sa te plimbi sau sa stai cu patura ori mai nou cu hamacul.
Deci daca vreau sa dau copilul pe tobogan, apropape ca dupa coltul oricarui bloc gasesti cate unul, daca nu, mergi 5-10 minute pe jos si dai de unul.
Daca vreau sa ies in parc, am o gramada situate in tot orasul, vreau promenada, la fel, pe malul Somesului, in parcul mare, vreau zona verde cu padure, ma duc la terenuri Manastur.
Daca vreau plaja gratuita ma duc in Grigorescu pe plaja amenajata cu nisip.
Daca vreau strand accesibil, ieftin, ma duc la Sun, dar ce-i acolo... ieftin strandul, subtiri si conditiile si fauna din plin.
In schimb daca vreau sa duc copiii la o balaceala intr-o piscina calda, intr-un aquaparc decent acoperit, functional tot anul, unde dracu ma duc domnule Dohotaru, ca in al doilea oras al tarii nu am asa ceva, ma urc in masina si pierd 4 ore dus intors pe drum si cheltui 100 de lei pe motorina ca sa ma duc la Oradea, unde mai las niste bani buni primariei... Oradea, in loc sa cheltui si banii de motorina si banii de bilete si mancare aici in Cluj, sa ia primaria Cluj banii aia si apoi sa faca cu ei ceea ce mai trebuie prin Cluj si eu sa nu fac drumuri aiurea pana la Oradea si retur pentru ca la mine in oras nu am asa ceva!
Da , nuuuu, ca in loc de aquaparc de care nu avem deloc, mai bine mai facem un parc ca nici n-avem destule, al 30-lea, ca mno, la aquaparc e cu bilet care o sa fie scump, plimbatul in parc e gratis, in concluzie - tipic comunista - cetateanul e in castig?!?
Daca un aquaparc nu-si are rostul in Cluj, de ce nu publicati rezultatele financiare ale celui din Oradea care in nici un an si-a amortizat costurile de investitie si deja e pe profit, si aduce bani seriosi in bugetul orasului. Daca un astfel de proiect nu e o necesitate pentru Cluj, cum de parcarea de la Nymphaea Oradea in weekend e plina de masini din Cluj? Tot a treia masina are numere de CJ!
Acuma, mai mult o mai dati si in ornitologi, ca fix in locul ala se oua potarnichea cu trei picioare si acolo are habitat si buburuza fluorescenta, si poate daca sapati dati si de rezerva de marihuana a lui Burebista si pang, e deja blocat la descarcarea arheologica vreo 3 ani, orice ma numai sa stati in dunga sa nu se faca!!!
Gresit7-3-2018, 23:19
Mai tu crezi ca din cauza asta incerca Apostu sa faca din Hoia si Faget parcuri? Ca sunt prea multe? Prea te dai cunoscator... Mai citeste cat spatiu verde trebuie sa avem si cat avem in oras. Iti va mai schimba viziunea deformata.
Gresit pe dracu!8-3-2018, 17:52
Auzi, daca chiar vrei tu o viziune reala asupra spatiului verde din Cluj, ia deschide tu Google maps, incadreaza Clujul pe ecran si treci pe modul vizionare din satelit si daca nici verdele cat il vezi nu-i de-ajuns, atunci mai du-te tu la pascut prin alte parti!
Suprafata destinata constructiei cladirii auaparcului e de sub 1% din totalul "verdelui" actual al Clujului, Crezi ca 1% in plus sau in minus o sa te faca sa tusesti de lipsa acuta de... "verde"?

Asa m-am saturat de p.o.p.u.l.i.s.t.i de astia ieftini de propaganda, care se opun, invoca "verdele", salveaza bufnitele, protejeaza buburuzele, doar ca sa se afle ei in treaba!!!
Asa a stat pe loc mai bine de doi ani si autostrada Deva - Timisoara ca nus'ce pestera cu lilieci trebuia protejata si in fine, dupa modificari de proiecte, studii, fonduri alocate de la UE pentru relocare, cand s-au dus aia sa faca relocarea liliecilor s-au prins ca de fapt era o minciuna cat planeta de mare a unui ONG care trebuia sa-si justifice cumva existenta si nici urma de liliac in toata pestera aia! Apoi au dat-o cu ursii, ca trebuie regandit tot proiectul si facut un pasaj suprateran ca sa traverseze ursii dintr-o parte in cealalta a padurii peste autostrada, iar blocaje, iar s-a stat pe loc un an, s-a facut proiect nou s-a facut pasajul suprateran, s-a impadurit, plantat gazon, si la urma, radeau localnicii care au spus la TV ca acolo nu exista ursi, de cand se stiu ei de sute de ani nici strabunicii lor, n-au vazut in vecii vecilor macar un urs in zona!

Asa ca lasa-ma cu verdele. Uita-te singur pe harta, ca-i actualizata la 2017, sa vezi ca avem verde in Cluj de n-au aia in Elvetia mai mult decat avem noi!
Marco1-3-2018, 17:32
Dohotaru se teme mai degraba ca isi pierde fondurile pentru ONGurile care le conduce ne mai avand obiectul petitiilor de muls bani publici.
Hank Rearden1-3-2018, 16:47
Dohotaru asta zici ca nu vrea sa avem lucruri frumoase. Ma intreb de cate ori a fost in viata vietii lui in acel spatiu verde numit Parcul Est? Sau cati clujeni ati fost pe-acolo? Ca cei dinafara clujului fac pariu ca nici nu stiau de el.

Eu mergeam acum vreo 20 de ani la balaceala la lacul ala. Era mlastina in zona, plin de homelesi, vagabonzi si dubiosi.

Sa faca parc in Palacsay! Pot face gradina botanica si livada acolo. Sunt sigur ca pt ceva bani de la buget cei de la USAMV ar fi dispusi sa deschida livada accesului public.

Asa cum a fost in ultimii 15-20 de ani.

Alex1-3-2018, 16:29
DE 30 MILIOANE EURO FĂ PARCĂRI, PRIMARE!
@ Alex1-3-2018, 19:48
Da sa faca de 30 de milioane un Aquaparc, ca pe fonduri europene poate plati doar 15% din bani din bugetul primariei, restul se intorc de la "draghe europule" si apoi din cate 1 milion de euro pe an profit cat o sa-i aduca aquaparcul primariei poate sa faca cate parcari vrea el in fiecare an.
Si asa ramanem si cu aquaparc si incasam si banii necesari pentru facut de parcari anual.
Alex si @ Alex 1-3-2018, 20:25
Bah voi nu v-ati prins.
E tot o promisiune marca Boc.
Mai face un SF, mai castiga cel cu SF-ul care trebuie si asa se mai ascund niste bani. Ne abate de fapt atentia si de la centura si alte obiective mai prioritare.
Poi Boc mai zicea de poduri strazi si pasaje in oras.
E mai important sa bagi 30 mil in strand acum cand nu avem pe unde circula? Si tocmai cand Primarita din Chinteni a anuntat strandul ei!
A retinut spre cartodrom niste terenuri pentru o strada de minim 4 benzi si o parcare cat jumatate din capacitatea viitorului strand? Eu cred ca sunt avioane.
...1-3-2018, 20:42
Ma, de balivernele lui Boc cu aquaparcuri aud de mai bine de 10 ani deja, e posibil sa fie o racheta doar pentru sifonat iar banii pe studii si de data asta, dar daca chiar s-ar vrea sa se faca, mai vine si unul ca Dohotaru cu alte baliverne, si se cearta ca prostii numai ca nu cumva unul sa faca ceva si sa-si treaca realizarea in palmares sa poata cersi voturi apoi cu poza cu aquaparcul mi se pare si mai abject.
La bugetul unui oras atat de mare ca si Clujul, nu se pune roblema de obiective mai prioritare cum spui tu, se pot duce la bun sfarsit in paralel si aquaparcul si celelalte, totul e sa se vrea ca bani sunt, mai ales ca la aquaparc banii vin inapoi ca mai toate aquaparcurile facute prin tara sunt cu 85% fonduri europene si doar 15% din bugetele locale.
Ideea e cum spui si tu, sa nu fie avioane de-ale Bocului iar...
Nostradamovici1-3-2018, 15:29
Ioiuuuuuy, yupi, ura, ce faaiiinnn iii laaa cluuujjjjjj, avem Aqua parccccc, ce buun iii booooccccc, pot sa beau bere si sa trag prafuri ca nimeni nu ma bate , e liniste, nu sunt hotii, ce bineiiiiii laaa cluuujjjjjjj! Avem lumini si tranvaiii, yupiiiiii! Ca bine mai copy pastati, merci oricum, mai Marius draga, noi astia care iubim Clujul si uram prostia, fanatismul, ipocrizia nu suntem PSD-isti, te asigur eu. Despre impartialitatea justitiei sa vorbim. Ti se pare normal ca exista plangeri penale la DNA Cluj, DNA Central, DIICOT Cluj si Central, Parchete Cluj- |General, Politii- IGPR, etc, etc si nimeni nici macar nu incepe o activitate de ancheta a unor fapte de vadita coruptie, unele cu implicatii grave in viata si sanatatea clujenilor? Exemple. Levigatul Pata Rat, mii de metrii cub de gunoaie care au fost platite sa fie ridicate si sunt tot acolo, asocirera si scurgerea milioanelor de Euro spre tot felul de lucrari neterminete, unele nici macar proiectate, iar acuma trebuie platite o groaza de milioane penalizari? Aicia mai exista si alte probleme grave care sunt trecutre in denunturile penale si pentru care s-a dat clasare, unele gasite chiar de vicepremierul tarii anul trecut. Apoi rapoartele Curtii de conturi care a gasit prejudicii de sute de milioane de lei atat la Cons Jud cat si la Primariue si regii subordonate. Din nou nimica, anchete, investigatii. Nu mai spun de asa zisle reabilitari, tiketing, piste de biciclete in bataie de joc, se astepata iesirea din garantie sa fie totul OK. iar cand sa se faca ceva serios, rapid ca nu sunt bani, ca ne persecuta capitala. Nu mai zic de Untold , prima editie pe banii Primariei, chefurile cu lautarii locali si nu numai pe bani grei spre incantarea vulgului needucat dar de voturi aducator.
Dar matale Marius nu vezi astea, nu vezi decat ca nevinovatat si candida Kovesi se lupta cu dracnea, Portocala, etc tec. Hai sa privesti mai aproape de tine, de ce este atat de greu de vazut? Iti place cum circulam in orasul Bocului, cum stam in statii ca vitele, unde sunt promisiunile, Centura sa se mai disipeze din masinile de tranzit, parkingurile sa se elibereze Bulevardele de masini parcate, etc, etc? dar la noi nu se poate asta, bine ca avem milioane de aruncat pe apa sambetei.
Chiar nu meriti nici macar o flegma de aia verzuie, intre ochii aia apropiati de oligofren.
Nutella1-3-2018, 16:38
Cei ma nea copy paste, e constipat adulatul? Urla foamea in voi, acolo in subsolul pestilential? Vezi ca o lasat cineva 3 bonuri de masa la poarta 2, pentru oamenii strazii din centrele sociale, hai fuguta dupa ele ca poate compuneti si voi cebva nu doar copyy si alea cu carii si cangrene.
mihnea1-3-2018, 16:57
Tipic postac psd ... sari cu vorbe multe puse fara logica... ca sa nu citez si asta: "flegma verzuie, intre ochii aia apropiati de oligofren" , "e constipat adulatul" ,etc.
Tu oricum nu esti clujean, fa bine postac oligofren si mars acasa in catunul de unde ai aparut.
PCR1-3-2018, 17:28
mai tovarase..bravo. Inapoi la sapă cu tine, carnetul roșu il mai ai?
Vasile1-3-2018, 18:33
Un comentariu serios,oportun si obiectiv,pentru care va transmit respectele mele d-le Nostradamovici.Din pacate sintem asaltati din judetele limitrofe de oameni in general tineri care nu-i intereseaza decit un loc de munca bine platit,o iesire saptaminala la Mall si o data pe an o destrabalare la Untold.Nu-i intereseaza halul in care a ajuns Clujul,cu coloane de masini infinite,fara infrastructura serioasa,fara spatii verzi,cu praf si noroi pe strazi din belsug,cu mastodonti in zone de case si cu blocuri aproape lipite unul de altul,fara parcari,centuri,utilitati la periferii ,fara...fara...Dar la vinituri le va veni mintea la cap si cutitul la os ca si concetatenilor din Flocesti,isi vor da seama ca nu in sindrofii,tiff-uri,serbari si concerte moca in centru consta calitatea vietii intr-un oras.
HA HA HA1-3-2018, 19:21


:)) Vasile = Nostradamovici = Nutella = ISLE = postacul SILE

esti de tot risul, mai p*ulica, poate pe la gradinita sa mai prostesti pe vreunul ..

sper din suflet ca te plateste cineva la cit timp din viata iti pierzi cu postarile acestea de doi bani, altfel vai de pla ta




ION PISTEA MUIA GEMACULUI JEGUL1-3-2018, 21:25
UN FEL DE OM CE MANCA LEVIGAT DE LA BUCILE MACARONARILOR LIBIDINOSI
Jiji1-3-2018, 14:03
societatea civila :)))3000 semnaturi....plus labilul psihic dohotaru. pt ce ma carnatule, sa doarma mai bine porcul de gotiu ?
Marius1-3-2018, 12:59
Cat au facut altii in 1000 de ani noi am distrus in 20 !!!!
mda1-3-2018, 13:08
Poate tu ! Eu nu am distrus nimic !
@marius1-3-2018, 14:20
cine?ce o distrus?
du-te la culcare
Vasile1-3-2018, 12:18
Spatiul verde al orasului s-a injumatatit in ultimii 20 de ani.Mai sint citeva oaze si Parcul Mare.Ca piticului nu-i place verdele,poate ii aduce aminte de origini,cred ca toata lumea stie deja.Luarea de pozitie a d-lui Dohotaru este binevenita pentru care ii multumesc public.Credeam ca nu mai exista in orasul asta opozitie si critica la adresa administratiei,eram ferm convins ca interesele transpartinice si a rechinilor imobiliari dicteaza.
Ion A.1-3-2018, 12:49
Din pacate, Dohotaru e o voce in pustiu. Indivizii care conduc orasul si tara intreaga se gandesc exclusiv la profitul imediat.
Vasilica1-3-2018, 13:58
domle, cand ai vazut tu pe cineva umbland pe acolo? voi stit ca pe acolo sunt multe terenuri private, ce parc sa faca acolo? Eu inteleg ideia si necesitatea de spatiu verde, dar pana la urma Clujul sta bine, parcul Central, Parcul Babes, Parcul Rozelor, Parcul Iulius etc. Sa nu vorbim si de parcul feroviariilor care se va reabilita si de malul somesului unde pe vreme buna nu poti arunca un ac.
Un Aquapark este necesar pentru oras, voi stiti cati merg la Oradea la aquapark? Un oras de dimensiunea Clujului are nevoie de asa ceva, si e oarecum si logic sa fie si mai mare decat cel din Oradea (mai mult locuitori in oras, aquapark mai mare...nu?)
DAR PSD-ul trebuie sa fie intodeauna impotriva, daca nu e ideia lor, facuta cu firmele lor de casa, inseamna ca nu e buna. Vezi exemplul stadion si Sala Polivalenta care au pus Clujul pe harta Europei in materie sportiva!!...ia ghici Vasile, PSD a comentat si atunci ca de ce se construieste ca doar Cluju are Echipa cu Stadion in divizia A, iar Horia Demian e super sala...
Gheorghita1-3-2018, 14:24
ce va mai trebuie atata verdeata batrani senili?
mergeti afara din Cluj si aveti cate verdeata vreti

nu va plac betoanele, mergeti fratilor si construiti-va o casa in afara Clujului si nu va mai plangeti atat ca oricum nu ne intereseaza parerea voastra

solutia nu e sa se schimbe orasul dupa cum vreti voi o minoritate ci sa va schimbati voi sau sa plecati,e atat de simplu
Vasile1-3-2018, 14:34
Vinitura de Gheorghita,iti doresc sa-ti plimbi odraslele pe trotuarul de pe marginea drumului,progenitura ta sa inhaleze cit mai multe gaze de esapament,asa poate se va raci mai rar.
@Vasile1-3-2018, 15:00
domle, poluarea e cu totul altceva...daca este poluat orasul pe degeaba plimbi tu odrasla in parc, ca tot poluare inhaleaza.
Vasile, poluarea se rezolva cu alte mijloace...dar oare intelegi tu asta? sau tu esti de ala care bea apa dupa ce ma pis io...crezand ca daca trece de 3 pietre e buna de baut?

Anyway...se vede ca nu intelegi nimica!
Ma lasi cu odrasla...1-3-2018, 19:58
Hai ma mai du-te ba cu plimbatul odraslei! Cat e Clujul de mare, fix acolo pe zona aia stau acuma chititi toti parintii gata sa-si plimbe odraslele si pensionarii sa-si faca promenada! Si daca se face aquaparc, pfoai ca e sfarsitul lumii ca cum, ca acolo trebuiau ei sa se plimbe, PE GRATIS, ca numai acolo nu arde soarele si nu pisca tantarul, in rest, orice parc sau loc de joaca din Cluj e de nefrecventat!
Odrasla daca o intrebi unde vrea la aquaparc sau la plimbare cam ce crezi ca o sa-ti raspunda?
Bun, balaceala e pe bani, n-o duci zilnic, da la plimbare sau la joaca chiar n-ai unde s-o duci in Cluj?!? Si daca tot ai 300 de locuri de joaca si 30 de parcuri plus malul Somesului, plus plaja din Grigorescu, iti strica sa ai si un aquaparc acoperit cu bazine cu apa calda aici, apoi cand ai chef si bani mergi, cand nu, te duci cu ei in parcurile care exista deja.

Cele mai citite ştiri din Economic

82 vizualizări
19-9-2018, 21:49
Bugetul României are o GAURĂ de 13 miliarde de lei» Vezi tot
76 vizualizări
21-9-2018, 17:36
Prețuri URIAȘE pentru noile iPhone-uri în România. Ajung până la aproape 8.000 de lei» Vezi tot
42 vizualizări
21-9-2018, 17:47
Clujul se menține în topul județelor cu cele mai multe locuri de muncă neocupate. Ce posturi se oferă» Vezi tot
15 vizualizări
19-9-2018, 10:31
Boc: Metroul de la Cluj, realizat după tehnologia din 2050, cu levitație și sistem de ticketing» Vezi tot
11 vizualizări
17-8-2018, 11:40
Bătaie pe reduceri la Praktiker Cluj: Nu au românii bani? - VIDEO» Vezi tot

Sondaj de opinie:

Dacă în toamnă ar fi alegeri parlamentare, ce partid ați vota?