Dedeman, Arabesque și Ariston AMENDATE de Consiliul Concurenței cu 6,3 milioane de euro

 

Mai multe companii de pe piața distributiei de uși și a centralelor termice au fost amendate de Concurență pentru înțelegeri.

 

Consiliul Concurenței a amendat cu 28,12 milioane de lei (6,32 milioane de euro) un număr de 41 de companii active pe piața distributiei de uși și pe piața distribuției centralelor termice și boilerelor pentru încheierea unei înțelegeri anticoncurențiale, a anunțat instituția la un seminar organizat la Sinaia.

 

Companiile amendate au făcut înțelegeri prin care au fixat prețurile pentru produsele Porta KMI România (uși) și Ariston Thermo Romania (centrale termice). Firmele producătoare și distribuitorii au încheiat contracte prin care stabileau prețurile de revânzare sau cotele de adaos comercial, ceea ce a dus la eliminarea concurenței de pe piață.

 

Astfel, Porta KMI România SRL și 24 distribuitori ai acesteia au fost sancționați cu o amendă totală de 15,06 milioane de lei, scrie profit.ro.

 

Un număr de 11 companii au recunoscut participarea la înțelegerea anticoncurențială și au beneficiat de o reducere a amenzii de 20%.

 

Cele mai mari amenzi au fost aplicate retailerilor  Dedeman – 9,15 milioane de lei și Arabesque – 3,55 milioane de lei, urmați de Porta KMI Romania – 481.004 lei, Casa Noastra – 444.751 lei și Proges SRL – 471.593 lei.

 

În urma celei de a doua investigații, Ariston Thermo Romania și 15 distribuitori ai acesteia care activează pe piața distributiei centralelor termice si boilerelor au fost sancționați cu suma totală de 13,06 milioane de lei (aproximativ 2,9 milioane de euro) pentru fixarea preturilor de revânzare.

 

Din cele 16 companii sancționate, 15 au recunoscut participarea la înțelegerea anticoncurențială și au beneficiat de o reducere a amenzii de 20%.

 

Cele mai mari amenzi au fost aplicate Dedeman SRL - 9,51 milioane de lei, Ariston Thermo Romania – 1,79 milioane de lei și Marelvi Impex SRL - 518.913 lei.

 

Legea Concurenței interzice orice înțelegeri între companii care denaturează concurența, în special cele prin care se stabilesc prețurile de vânzare sau cumpărare sau cele prin care se împart piețele sau sursele de aprovizionare.

Comentarii Facebook