Cluj-Napoca: Locuințele au ajuns la 1500 - 1700 EURO / mp din cauza traficului și a birocrației? E adevărat?

 

Primarul Emil Boc a fost întrebat dacă metru pătrat construit în Cluj-Napoca a ajuns la 1.500 - 1.700 de euro din cauza proiectelor blocate de trafic și de birocrație.

 

Edilul a spus că sunt artere cu încărcare de 120 - 130% și că nu se mai pot aproba noi construcții. 

 

Dragii mei, avem o calitate a vieții așa cum este în Cluj. A aproba proiecte într-o zonă care e pe roșu înseamnă să distrugi și ceea ce există. Toată ziua mass-media ne prezintă imagini cu sufocarea din trafic. Dacă aprobi proiecte fără să ai soluții de trafic ce faci? Distrugi și mai mult calitatea vieții acelora care tăriesc în Cluj. Evident că legea ne spune că dacă pe o arteră de trafic ai încărcarea de 120 - 130%, adică este pe roșu, și tu vrei să mai faci un ansamblu imobiliar de 700 de apartamente, nu poți până când nu ai soluții de trafic să mergi mai departe. 

 

Aceste studii de trafic și proiectele în așteptare vor merge mai departe cu soluții de decongestionare trafic. Acest oraș trebuie să meargă mai departe, dar nu o putem face în detrimentul vieții. Dezvoltarea centurii ne va da șansa să continuăm dezvoltarea urbană a Clujului. Dar nu putem aproba proiecte imobiliare în detrimentul vieții de azi. Sunt zone în care nu mai ai acces, cînd vii de pe Soporului sau de pe Câmpului te sugrumi. Ce facem dacă nu avem ieșiri alternative în centuri?”, se întreabă Emil Boc, care a răspuns indirect la întrebare. 

 

Recent, primarul Emil Boc spunea că ”avem 56 de proiecte imobiliare blocate, aflate în diverse stadii de analiză de circulație pentru că nu sunt alternative. Proiectele sunt din zonele critice: Borhanci, Soporului, Câmpului, Bună Ziua, adică zone în care se presupune să existe o legătură cu centura. Dacă nu se realizează conexiunea cu Centura Metropolitană a Clujului pur și simplu nu poți să desenezi arterele de circulație la complexele imobiliare, care presupun 100 - 200 - 300 de apartamente. Stăm cu ele blocate pentru că nu există soluții de trafic. Pe celelalte artere se mai pot aproba, ca și pe Bună Ziua, numai după ce va fi lărgită strada la 3 sau 4 benzi și facem alternative. Până atunci stăm cu proiectele blocate.

 

Clujul este blocat de București pe câteva proiecte majore de infrastructură, care temperează dezvoltarea lui. Și economică, și imobiliară și de trafic. Noi facem parkinguri, benzi dedicate pentru transport în comun, sensuri giratorii, încurajăm transportul în comun, cumpărăm mijloace de transport, dar centurile de ocolire țin de guvern peste tot în lume”, a explicat Emil Boc.

Comentarii Facebook